• 1
  • 2
2012-03-04, 20:20
Medlem
Nödöppningen är ju en lina man kan dra i, men antar att TS inte har nån annan väg in förutom portarna...
Citera
2012-03-04, 20:23
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 163cm
Nödöppning finns, men på insidan.

Låter som nån gjort en tabbe, man monterar inte en elektrisk port i ett garage utan gångdörr.

Normalt är motorns drivning godkännt som lås, och för att öppna porten kvävs att nått går sönder innan den går att öppna (drivrem, kedja, kugghjul el liknande)
Precis vad jag tänkte på. Finns det ingen gångdörr så brukar det ju sitta ett kodlås som man kan använda.
Citera
2012-05-07, 04:47
Medlem
Keihs avatar
Oj, ber om ursäkt. Glömde helt bort denna tråd, det slutade med att jag fick leta upp "the weak spot" av mitt garage. Sen gjorde jag ett ganska litet hål i garaget men som var tillräckligt stort för att ta sig igenom. Väl inuti så började jag att synkronisera porten med min fjärrdosa. Tydligen finns det en liten svart dosa vid garageportens "panel". Höll inne knapparna och sen funkade det. Så på något sätt måste min fjärrdosa tappat sin kontakt med porten på något sätt. Men jag lärde mig av mitt misstag, nu har jag 3st som funkar som de ska

Fick ringa min bror som hjälpte mig laga skiten, så det hela var väl mest bara en lite jobbig grej som man helst kunnat vara utan.

Tydligen så ska det finnas möjlighet att öppna sådana portar i nödfall. Men efter att ha pratat med garagegubben så visade det sig att det "glömdes bort" vid installation. Funderar på att sätta in en sådan, men det får bli lite senare

Hoppas detta kan hjälpa någon som hamnar i liknande situation.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in