• 1
  • 2
2012-02-27, 19:17
Medlem
Nu har jag tröttnat på min långsamma ZTE blade och bestämt mig för att byta upp mig. Vad jag har förstått kommer det flertalet nya telefoner under våren, men jag vet inte om jag orkar vänta tills dess. Nu går SGS2 att få för endast 199kr/mån hos tre och jag tycker inte galaxy nexus verkar så mycket mer intressant, aningen för stor och med dålig batteritid. Det jag gillar att göra med mobilen är främst att surfa bekvämt samt lyssna på musik. Med andra ord, står sig SGS2 fortfarande, och är det ett bra köp?
Citera
2012-02-27, 19:20
Medlem
Diabates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariscea
Nu har jag tröttnat på min långsamma ZTE blade och bestämt mig för att byta upp mig. Vad jag har förstått kommer det flertalet nya telefoner under våren, men jag vet inte om jag orkar vänta tills dess. Nu går SGS2 att få för endast 199kr/mån hos tre och jag tycker inte galaxy nexus verkar så mycket mer intressant, aningen för stor och med dålig batteritid. Det jag gillar att göra med mobilen är främst att surfa bekvämt samt lyssna på musik. Med andra ord, står sig SGS2 fortfarande, och är det ett bra köp?

Tycker definitivt att du bör slå till, S2:an håller fortfarande mycket god klass!
Fast du bör ha koll på vilket abonnemang det är hos tre, är det 3 Pott 199 eller är det något surfabonnemang?
Citera
2012-02-27, 19:20
Medlem
TheGamers avatar
Gör den säkert. Om den passar dina krav så är den perfekt, skit i om det är det senaste eller inte utan ta det som passar dig.

Jag valde en HTC Sensation även om HTC Sensation XE kom ut en månad senare men jag anser att jag är nöjd med den telefon jag fick.

Btw, rekommenderar inte Tre som operatör, trevlig kundpersonal men täckningen är helt värdelös, sen har dom konstiga avtal - detta är dock personliga åsikter och finns säkert andra som tycker dom är bra.
Citera
2012-02-27, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diabate
Tycker definitivt att du bör slå till, S2:an håller fortfarande mycket god klass!
Fast du bör ha koll på vilket abonnemang det är hos tre, är det 3 Pott 199 eller är det något surfabonnemang?

Det är deras surfabonnemang. Varken ringer eller SMSar i någon större utsträckning, utan det är mer eller mindre bara surfande som gäller.

Har haft 3 som operatör tidigare, så jag vet hur det funkar, men tack för påpekan.
Citera
2012-02-27, 19:34
Medlem
Diabates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariscea
Det är deras surfabonnemang. Varken ringer eller SMSar i någon större utsträckning, utan det är mer eller mindre bara surfande som gäller.

Har haft 3 som operatör tidigare, så jag vet hur det funkar, men tack för påpekan.

DU HAR PM!
Citera
2012-02-29, 03:50
Medlem
RaymondLuxuryYachts avatar
Jag skulle väntat till SGSIII om jag vore du . Stå ut i några få månader till! Har fortfarande inte haft den nya generationens telefon än
Citera
2012-02-29, 17:53
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Btw, rekommenderar inte Tre som operatör, trevlig kundpersonal men täckningen är helt värdelös, sen har dom konstiga avtal - detta är dock personliga åsikter och finns säkert andra som tycker dom är bra.
Jag rekommenderar verkligen 3 som operatör, trevlig och kunnig personal både i butiker och Kundtjänst, täckningen är bra och blir bara bättre hela tiden, bra avtal och abonnemang.

Detta är min personliga åsikt då jag haft dem i många år och känner flera som håller med mig, men det finns säker dem som tycker att de är dåliga också.
Citera
2012-02-29, 17:59
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaymondLuxuryYacht
Jag skulle väntat till SGSIII om jag vore du . Stå ut i några få månader till! Har fortfarande inte haft den nya generationens telefon än
Du tror inte att abonnemanget kostar mer med SGS III
eller det är samma kostnad som med 2:an?

När 3.an kommit ska man vänta på 4:an eller 5:an då?

Vänta, vänta, vänta, nej köp för tusan köp, det kommer ju alltid nytt.
Citera
2012-02-29, 21:46
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelex
Jag rekommenderar verkligen 3 som operatör, trevlig och kunnig personal både i butiker och Kundtjänst, täckningen är bra och blir bara bättre hela tiden, bra avtal och abonnemang.

Detta är min personliga åsikt då jag haft dem i många år och känner flera som håller med mig, men det finns säker dem som tycker att de är dåliga också.

Lol.

Sen angående deras täckning - dom har inte ens bra täckning inne i Örebro ( Dvs en stad på 100 000 personer ) och det måste jag säga slår rekord.
Citera
2012-02-29, 22:59
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Lol.

Sen angående deras täckning - dom har inte ens bra täckning inne i Örebro ( Dvs en stad på 100 000 personer ) och det måste jag säga slår rekord.
Jag håller mest till i Skåne och där fungerar det oftast riktigt bra.

OffT:
Citera
2012-03-01, 00:27
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelex
Jag håller mest till i Skåne och där fungerar det oftast riktigt bra.

OffT:

TS bör undvika tre om han håller sig en del på landsbygden, hade 3 i över 6-7 månader och jag jobbar en hel del över mellersta Sverige och mycket i skogen/landsbygden och det funka inte bra, täckningen dog ofta och det var svårt att hitta "punkter" där man hade täckning tillräckligt att man kunde ringa/slänga iväg ett sms.

Du gör som du vill TS men jag rekommenderar Tele2 och Telia framför tre, Tre's reklam om täckning i 97% av landet är fel och dom borde ha sagt:

"Vi har inte täckning i 97% av landet."
Citera
2012-03-01, 08:53
Medlem
stelexs avatar
Citat:
"Vi har inte täckning i 97% av landet."

Aha, det är där ifrån namnet 3 kommer. 3 % täckning
Citera
  • 1
  • 2