2012-10-16, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -WhoRacle-
Att hon överdrivit som fan och spelat över väldigt mycket på sina filmer, bara för att få uppmärksamhet och fler läsare o.s.v. är inget man kan förneka, men att det hela tiden vart ett konstprojekt? Nej, inte en chans. Det är en efterkonstruktion hon dragit ihop för att hålla sig i rampljuset när provokationsmetoden har slutat funka. Du ser ju, dom har för fan en nyhet på Aftonbladets webb-tv där de diskuterar det t.o.m. Att hon dessutom lyckats lura så mycket folk att det är sant, t.ex. du, är ju bara tragiskt.
Att du reagerar som du gör visar bara på att projektet var lyckat och berör samt fortfarande är i rullning.

Och ja, även konstnärer/ artister strävar efter att bli kända eller att få sina projekt uppmärksammade, inget konstigt med det.
Citera
2012-10-16, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Att du reagerar som du gör visar bara på att projektet var lyckat och berör samt fortfarande är i rullning.

Och ja, även konstnärer/ artister strävar efter att bli kända eller att få sina projekt uppmärksammade, inget konstigt med det.

många idioter gör mig irriterad.
det betyder näppeligen att de är konstnärer; i de flesta fall är de just bara idioter.
Citera
2012-10-16, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
många idioter gör mig irriterad.
det betyder näppeligen att de är konstnärer; i de flesta fall är de just bara idioter.
Hur definierar du en artist/konstnär? Kan en idiot vara en artist/konstnär eller måste de vara intellektuella och ha samma värdegrund som du för att godkännas?

Om hennes syfte var att provocera/luras och lyfta fram sjuka värderingar som gror bloggvärlden så har hon lyckats. Även om hon skulle vara en idiot, vilket jag inte vet om hon är.
Citera
2012-10-16, 15:18
Medlem
Citat:
Hur definierar du en artist/konstnär? Kan en idiot vara en artist/konstnär eller måste de vara intellektuella och ha samma värdegrund som du för att godkännas?

Om hennes syfte var att provocera/luras och lyfta fram sjuka värderingar som gror bloggvärlden så har hon lyckats. Även om hon skulle vara en idiot, vilket jag inte vet om hon är.

att provocera är inte det minsta svårt -heil hitler ditt judesvin!
och hur kan du på allvar tro att någon människa har fått upp ögonen för sjuka värderingar som gror i bloggvärlden tack vare hanna widerstedt? ingen bryr sig ju (och kom nu inte och säg att jag bryr mig för att jag är förbannad på hur dåligt och ihåligt allt låter).
när det gäller att sätta fingret på sjuka värderingar har kissie och katryn gjort ett bra mycket bättre jobb helt utan hanna widerstedt. hon har inte tillfört något utan är ur ett konstnärligt perspektiv helt överflödig. och om hon hade konstnärliga ambitioner så hade hon varit medveten om det. därför talar det mesta för att allt är en efterhandskonstruktion (att byta hårfärg räcker liksom inte som bevis) och/eller bara ett ytterligare sätt att få uppmärksamhet.
Senast redigerad av meetthefockers 2012-10-16 kl. 15:31.
Citera
2012-10-16, 22:59
Medlem
Citat:
att provocera är inte det minsta svårt -heil hitler ditt judesvin!
och hur kan du på allvar tro att någon människa har fått upp ögonen för sjuka värderingar som gror i bloggvärlden tack vare hanna widerstedt? ingen bryr sig ju (och kom nu inte och säg att jag bryr mig för att jag är förbannad på hur dåligt och ihåligt allt låter).
när det gäller att sätta fingret på sjuka värderingar har kissie och katryn gjort ett bra mycket bättre jobb helt utan hanna widerstedt. hon har inte tillfört något utan är ur ett konstnärligt perspektiv helt överflödig. och om hon hade konstnärliga ambitioner så hade hon varit medveten om det. därför talar det mesta för att allt är en efterhandskonstruktion (att byta hårfärg räcker liksom inte som bevis) och/eller bara ett ytterligare sätt att få uppmärksamhet.
Du svarade inte på min fråga. Att du inte uppskattar hennes blåsning har jag redan förstått. Själv tycker jag det är underhållande, speciellt alla arga starka reaktioner som enkom handlar om sårade Egon som blivit blåsta. Men detta kanske bör tas i konsttråden.
Citera
2012-10-17, 18:25
Medlem
TröttSvensks avatar
Jag tror inte en sekund på att det var en blåsning / konstprojekt / what ever..
Precis som flera redan skrivit så har hon nyktrat till och insett vilken bild hon givit av sig själv och försöker nu bättra på sitt skamfilade rykte...
Citera
2012-10-17, 19:00
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Vad har hänt med Hanna? Har hon gått under jorden eller? Hon får ingen uppmärskamhet i media längre så hennes "karriär" är väl mer eller mindre över nu.
Citera
2012-10-17, 19:08
Medlem
Citat:
Du svarade inte på min fråga. Att du inte uppskattar hennes blåsning har jag redan förstått. Själv tycker jag det är underhållande, speciellt alla arga starka reaktioner som enkom handlar om sårade Egon som blivit blåsta. Men detta kanske bör tas i konsttråden.

du menar att jag ska definiera vad (politisk)konstnärskap är?
en mer hopplös uppgift har jag svårt att tänka mig.
men för att ge dig ett enskilt exempel -hanna widerstedt är i det här fallet ingen konstnär utan en apa.
Citera
2012-10-20, 20:16
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
jag fattar bara inte vad hon har visat med sitt 'konstprojekt' -hon har ju betett sig precis som så många andra bloggare/big brother-deltagare.
snacka om att go native. det är ju dödssynd nummer ett, att bli som de man studera och tappa den analytisk blicken -var är henne anayls? vem vet inte att bloggare a la big brother-deltagare är ett känslomässigt utarmat släkte, det bevisade ju redan robinson-roban. så vad har hon tillfört? de utanför bubblan har ju inte ens en aning om vem hon är.
om det här var ett konstprojekt, vilket jag betvivlar, så var det två år i sjön.

Det hon ville bevisa var ju exakt hur lätt det är att vara en nobody och sen starta en blogg och börja skriva dravel och snacka mode, sex och dylikt och sen få en hel jävla armè av fjortisbrudar som avgudar dig och vill slicka din röv.
Citera
2012-10-20, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
Det hon ville bevisa var ju exakt hur lätt det är att vara en nobody och sen starta en blogg och börja skriva dravel och snacka mode, sex och dylikt och sen få en hel jävla armè av fjortisbrudar som avgudar dig och vill slicka din röv.

hon är fortfarande en nobody.
trots att hon har gått ut med att det var ett konstprojekt så är det liksom ingen som direkt bryr sig. visst, det har varit några pliktskyldiga artiklar men det har knappast krusat på ytan. alla bara -jaha, ok då var det väl konst då, vi bryr oss inte. och så ett ryck på axlarna.
ingen tar henne på allvar för ingen tror på det hon gör/har gjort.
Citera
2012-10-21, 11:51
Medlem
Hanna bryr sig nog inte om journalister, eller Flashbackare heller för den delen. Det är fjortistjejerna hon i första hand velat nå fram till och försöka påverka. Inte så lätt förmodligen, men inte fel tänkt; bra försök tycker jag.

Liksom många andra är jag nyfiken och skulle vilja fråga henne en del (Jockiboi WTF???), och jag undrar hur hennes riktiga personlighet är. När jag läser de senaste inläggen på hennes nya blogg hajar jag till litet... dagens rubik: "21 years of bad fucks". Very HW indeed.
Citera
2012-10-21, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanfear
Hanna bryr sig nog inte om journalister, eller Flashbackare heller för den delen. Det är fjortistjejerna hon i första hand velat nå fram till och försöka påverka. Inte så lätt förmodligen, men inte fel tänkt; bra försök tycker jag.

Liksom många andra är jag nyfiken och skulle vilja fråga henne en del (Jockiboi WTF???), och jag undrar hur hennes riktiga personlighet är. När jag läser de senaste inläggen på hennes nya blogg hajar jag till litet... dagens rubik: "21 years of bad fucks". Very HW indeed.

hur menar du; att hon med sin blogg lyckades få en massa 14-åriga tjejer att se upp till en idiot?
och nu när hon har 'avslöjat' att det skulle vara ett konstprojekt (my ass...) så har dessa 14-åringar fått sig en tankeställare som leder till att de blir bättre individer?
var finns den vetenskapliga forskningen som kan påvisa att så sker och att resultatet inte likaväl kan bli att 14-åringarna som genom hw fick en (idiot till) förebild nu känner sig svikna och istället letar vidare till nästa blogg-idiot?

återigen: VAR ÄR KONSTEN!?
och för att förtydliga: ATT FÖRARGA ÄR INGEN KONST.
Senast redigerad av meetthefockers 2012-10-21 kl. 16:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in