2012-02-27, 16:03
Medlem
Har några vänner på Facebook som konstant lägger ut länkar till detta LR, men jag blir inte riktigt klok på vad det är. Tydligen ska man sälja smink och annat kraffs och så småningom får man en Mercedes.
Jag tycker att det osar lite pyramidspel över det hela, men någon här kanske vet lite mer vad det handlar om.
Citera
2012-02-27, 17:55
Medlem
oskruvads avatar
Enligt konsulenterna (de fånar som kränger skiten) är det inte pyramidspel.
Då jag arbetade som telefonsäljare fanns en tjej som sålde detta. I och med att hon var en riktigt bra säljare lyckades hon sälja till relativt många till bygget, trots att denna tjej egentligen inte visste vad de prylar hon sålde var bra för. Hennes uttal på "Aloevera barbarensis" var ett riktigt nöje.

Hon blev flyförbannad när man påpekade att man faktiskt ska tjäna pengar på att sälja produkter för att vara en bra säljare, inte för att man värvat ett visst antal andra säljare som arbetar under en (vilket nästan alla pyramidspel har).
Citera
2012-02-27, 18:50
Medlem
Det är alltså något liknande det som ACN håller på med, dvs det hela går ut på att värva så många som möjligt som kan sälja skiten, det är först då man tjänar något på det?
Citera
2012-03-05, 21:47
Medlem
oskruvads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfar
Det är alltså något liknande det som ACN håller på med, dvs det hela går ut på att värva så många som möjligt som kan sälja skiten, det är först då man tjänar något på det?
Som jag förstod henne. Hon försökte seriöst kränga på mig omega-3 piller för 393kr (i den klassen) för 120st/500mg när det finns på närmaste ICA för åtminstone halva priset, vilket hon blev arg för att jag sa högt.
Haha
Senast redigerad av oskruvad 2012-03-05 kl. 22:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in