2012-02-27, 09:16
Medlem
Bakteriens avatar
Personen i fråga behöver nya glasögon och är sedan 2 månader arbetslös, och går på försörjningstöd.
Utöver försörjningstöd ska soc antagligen betala även hans glasögon. Jag sa dock att det verkar orimligt att de är villiga och betala 3000 för 2 par glasögon? Han lär ju få betala mellan skillanden själv right?
Någon som har koll på hur mycket av glasögonen soc betalar?
Handläggaren är tillbaks förrens på Onsdag.
Citera
2012-02-27, 09:21
Medlem
BigFatCones avatar
Jag har för mig att det är lite olika från fall till fall. Två par är nog att glömma och man får räkna med billigaste båge och glas.
Citera
2012-02-27, 09:27
Medlem
Bakteriens avatar
Kanske värt och nämna att han redan har beställt dessa glasögon 8-9 dagar sen, och att dom rimligtvis nu är under produktion. Så om man skulle få veta nån någon norm för hur mycket soc betalar så skulle vi kunna räkna ut hur mycket han behöver betala själv
Citera
2012-02-27, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har för mig att det är lite olika från fall till fall. Två par är nog att glömma och man får räkna med billigaste båge och glas.

det är nog den gängse normen
ett standard glas som uppfyller synfelet i en billig båge
Citera
2012-02-27, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakterien
Kanske värt och nämna att han redan har beställt dessa glasögon 8-9 dagar sen, och att dom rimligtvis nu är under produktion. Så om man skulle få veta nån någon norm för hur mycket soc betalar så skulle vi kunna räkna ut hur mycket han behöver betala själv

Vill han att soc ska betala dom får han gå till optikern och be om ett prisförslag först, sen lämna det till soc och låta dom godkänna det innan glasögonen börjar tillverkas.
Citera
2012-02-27, 11:27
Medlem
Heroinepupilss avatar
Har han redan beställt det lär inte soc betala, man måste ansöka om det.
Citera
2012-02-27, 20:41
Medlem
svengörans avatar
Att Soc inte köper in ett parti med billiga brillor, Typ en killmodell och en tjejmodell för ca 50kr styck och så delar dom ut brillorna till dom som behöver.
Alla Socfall skulle ha likadana brillor vilket kanske skulle kännas jobbigt men är man fattig så är man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in