2012-02-26, 12:45
Medlem
Går i tankarna att göra en ominstallation av Lion, men jag har en heldel bilder och dokument jag vill behålla.
Är jag tvungen att köpa en extern hdd eller något annat som jag kan flytta över allt på ?
Borde ju gå att göra en partiotion av min hdd jag har nu, och lägga alla dokument där ?

Grejjen är att jag vill göra en helt ren installation, dra ner alla program på nytt och sånt.
Citera
2012-02-26, 12:51
Medlem
BlackTiger1337s avatar
Vissa program måste du installera igen, men te.x dokument eller bilder kan du flytta över till en USB Minne eller en extern hdd. Du kan också använda Dropbox.

Dropbox är en program som du kan ladda dina filer på om jag minns rätt så var 2 eller 5GB gratis för mer måste man betala...Så du bara loggar in och drar dina filer i Dropbox mappen, sen gör du din dator ren och laddar ner Dropbox och sedan drar dina bilder,dokument till Skrivbordet.

Live is simple
http://www.dropbox.com/
Citera
2012-02-26, 16:25
Medlem
Har varken usbminne eller extern hdd, löser det genom att göra en ny partition. Flyttar över alla bilder och andra dokument dit.
Citera
2012-02-26, 16:38
Medlem
Du ska alltid ha en extern hårddisk du säkerhetskopierar till, oavsett om du tänkt ominstallera systemet eller inte. Helst en online också. För vad gör du när datorns hårddisk kraschar? För det är just en fråga om när, inte om.

Dropbox är för övrigt inte en backup-lösning.
Citera
2012-02-26, 18:02
Medlem
Har inget sådär jättemegaviktigt på datorn, så om ett gäng bilder försvinner blir jag lite ledsen, men det är inte hela världen.

Nu är installationen klar.
Jag trodde att jag skulle få göra en helt ny installation, på en formaterad hårddisk. Så blev det inte alls, utan den skrev bara över det gamla..

Hur får jag till en ny installation ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in