Vill börja med att säga att jag vet inget om Tullinge bil!
MEN, jag får känslan av att de spelar i samma division som Turbo Bilar, Sveriges Bilar och Eurobilar i Eskilstuna eller Solvalla Biltorg för att nämna några.
Jag har de senaste två veckorna suttit och skummat av blocket efter en mindre bil för ca 30-50000 och där springer man på denna typ av handlare hela tiden.
Dessa handlares bilar ligger oftast riktigt bra i pris, har ofta "kamrem bytt", "fullst servicebok", "toppfräsch", "nybesiktad" och ännu konstigare så har de nästan aldrig gått över 20000 mil.
När man sen åker och tittar på bilarna så är det bara sopor!
Kolla av slitage kring förarplatsen, sätet, växelspaksknoppen och pedalerna ser helt blankslitna ut och ser mer ut som om de varit med 30000+ mil. Dessa tecken kan man lätt kolla av utan att vara bilmekaniker.
Tex denna
VW Polo
Åt helskotta för lågt pris på en så pass ny Polo med FSI-motor och bara drygt 9000 mil på mätarn.
Sen om firman lockar med att man kan handla utan kontantinsats och räntefritt så tänds det ytterligare varningslampor i mitt huvud.
Sen är det på sin plats att kolla bilen hos transportstyrelsen,
Fråga på annat fordon
Kolla att det är bilfirmans namn som kommer upp som ägare.
Om ägarnamnet inte kommer upp så är bilen sannolikt registrerad på en privatperson.
Har varit med om att bilar från firmor som legat på blocket i flera veckor står kvar på gamla ägaren trots att det inte handlar om förmedlingsuppdrag/kommissionsförsäljning.
Vill än en gång påpeka att jag inte VET om Tullinge Bil faller in under dessa kriterier, men jag får den känslan. Jag kommer i alla fall inte köpa min bil där.