Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-26, 10:27
  #1
Medlem
Jag behöver ominstallerna Windows på min data då något konstigt verkar ha hänt med den, nämligen att en mass DLL-filer (?) har försvunnit så jag kan inte installera program, t.ex. java, som jag behöver.

Så min fråga är, kan jag överföra windows på en DVD-skiva? I så fall, hur, länk t.ex.
Tack!
Citera
2012-02-26, 10:31
  #2
Medlem
kalkys avatar
Ja det går.

Men en fråga, varför laddar du inte ner DLL filerna istället?
Citera
2012-02-26, 10:58
  #3
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Ja han har rätt, försök hitta filerna istället slipper du blåsa hela datorn. Annars är formatering via USB-minne ett smidigare sätt än skiva om jag får tycka till
Citera
2012-02-26, 11:15
  #4
Medlem
Även om du överföra hela det defekta Windows till DVD så måste du ändå installera om Windows osv men jag antar att du bara är intresserad av att göra backup. Du kan alltid leta upp det du vill ha kvar själv.

När du ändå installerar om så bör du även ta bort och skapa ny partition samtidigt för med vissa fel räcker det inte med att bara formatera och installera om.

Vist kan man försöka hitta DLL filerna men frågar blir då varför de försvann. Tex Kan det vara virus som härjat och sen har antivirus programmet radera och gjort saken värre.
__________________
Senast redigerad av panpo98 2012-02-26 kl. 11:20.
Citera
2012-02-26, 12:20
  #5
Medlem
Eftersom det inte stog vilka filer som var borta så var det svårt att leta upp dem.
Citera
2012-02-26, 12:51
  #6
Medlem
sommarlovs avatar
Prova att avinstallera och återinstallera några program, som klagar, tex Java.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback