Citat:
Ursprungligen postat av doomhammer
S gott folk, bumpar upp den hr trden igen d det nu r klart att jag ska ka i sommar! Ngon som varit dr och kan ge lite tips p schyssta saker att gra?
Tack p frhand, ha de!
Jag kom precis (i gr kvll) hem frn en helg i Houston med flickvnnen. Hon kommer drifrn.
Vi krde inte nt vidare uteliv, men det finns en hel del att gra. Downtown r betydligt strre n Dallas och Ft Worth (dr vi bor), och du har som sagt Galveston mycket nra. Vi vi i Galveston p lngfredagen, det var mycket trevligt. Finns ett flygplans-museum p n, som dock ska flytta in mot land (drabbades ganska hrt av Ike) och sls ihop med tv andra flygmuseer. Man kan bland annat flyga i en B-17 Flygande Fstning eller P-51 Mustang. :-)
Det finns ven ett mycket bra akvarium (bsta i Texas sger flickvnnen) i Galveston. Finns ven ett till (inte lika bra) i Houston. Massor av bra mat, kul/annorlunda (men ven turistiga) butiken. Kryssningsfartyg avgr frn Galveston, och du har badstrnder dr ocks, s det r mycket turister.
Det var ganska fuktigt och varmt (kanske 20-25 grader) nu i helgen, kan tnka mig att sommaren kan bli lite jobbig. :-)
Houston r stort (fjrde strsta staden i USA efter New York, Los Angeles och Chicago) med 2,1 miljoner innevnare och 1500 kvadratkilometer... Allts nstan dubbelt s mnga innevnare som Stockholm p mindre n en fjrdedel av ytan.
Verkar finnas mycket kul att gra dr. Frutom Galveston har du dessutom San Antonio, Austin och Dallas/Ft Worth inom ngra timmars krning (4-5 timmar eller s).
Kan nog bli kul, speciellt p sommaren med mycket tjejer p beachen i Galveston. :-)