2012-02-26, 01:31
Medlem
Tjena,
Jag funderar p att ska jobb i Houston. Undrar om det r ngon som har varit dr och kan bertta mer om staden? Hur r det? Hur r folket? Uteliv? etc etc

Tack p frhand!

/D
Citera
2012-02-26, 01:52
Medlem
EvilGuys avatar
r du amerikansk medborgare, har du ett par miljoner som du tnkt investera i ett fretag i USA, har du en vldigt trvrd utbildning eller gift med en amerikansk medborgare?

Om svaret r nej p alla fyra s r jag ledsen att sga det - men du kan glmma din drm.
Citera
2012-02-26, 02:29
Medlem
Det r genom skolan, jag sker ett internship s ja, min utbildning r trvrd

Och nu till saken, har du ngot att sga om Houston?
Citera
2012-02-26, 04:34
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doomhammer
Det r genom skolan, jag sker ett internship s ja, min utbildning r trvrd

Och nu till saken, har du ngot att sga om Houston?

Ja, men inte samma sak. Du kan inte ska jobb som stdare om ditt intership r inom bilogi t.ex.

OnT;
Houston r vl trevligt.
Jag kan googla till dig eftersom du inte verkar orka;
https://www.google.com/webhp?rlz=1C1...w=1366&bih=677
Citera
2012-02-26, 05:32
Medlem
luckylucazs avatar
Fr varmt och fuktigt stor del av ret, stor utbredd stad, vldigt trkigt omrde om du r intresserad av natur, bra mat om du tycker om ktt och BBQ, vnliga mnniskor, ganska nra till havet t.ex. Galveston, bra knutpunkt till vriga USA och Latinamerika om du tycker om att resa.

Vilken tid p ret har du tnkt dra dit, och hur lnge?
Citera
2012-02-26, 09:54
Medlem
gulaLejonets avatar
Houston r en sjukt stor stad och mkt lst folk flyttade dit frn New Orleans efter Katrina. Men det lter jttehftigt att flytta dit!
Citera
2012-02-27, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luckylucaz
Fr varmt och fuktigt stor del av ret, stor utbredd stad, vldigt trkigt omrde om du r intresserad av natur, bra mat om du tycker om ktt och BBQ, vnliga mnniskor, ganska nra till havet t.ex. Galveston, bra knutpunkt till vriga USA och Latinamerika om du tycker om att resa.

Vilken tid p ret har du tnkt dra dit, och hur lnge?

Brjan av juni, minst hela sommaren men kanske fram till december om jag har tur. Min tanke med trden var att se om folk varit dr och vad de tycker om staden. Hade jag ftt svar som "k bara dit om du vill ha AIDS" eller bara massa andra negativa saker s kanske jag tnker tv gnger och frsker fixa jobb ngon annanstans istllet.

Tack fr hjlpen
Citera
2012-03-09, 10:02
Medlem
TexasSwedes avatar
Citat:
Brjan av juni, minst hela sommaren men kanske fram till december om jag har tur. Min tanke med trden var att se om folk varit dr och vad de tycker om staden. Hade jag ftt svar som "k bara dit om du vill ha AIDS" eller bara massa andra negativa saker s kanske jag tnker tv gnger och frsker fixa jobb ngon annanstans istllet.

Tack fr hjlpen

Som ven luckylucaz sger, det r en stor stad. Precis som de flesta andra amerikanska stder (och mnga amerikaner) s r den byggd p bredden och inte p hjden. Du mste allts ha bil.
Det r varmt och fuktigt, speciellt p sommaren. Juni till augusti skulle jag sga att det r nrmare 100% luftfuktighet och runt 40-45 grader varmt. Jag bor i Dallas, och det r betydligt torrare hr, men 40+ grader r ganska svettigt. Fast det finns ju luftkonditionering. Min elrkning ligger p 300 dollar/mnad under sommaren, fr en lgenhet p 110 kvadrat och "3 bedroom", allts en svensk fyra-rummare. Nr jag hade hus lg det betydligt hgre...

Houston ligger ju vid kusten, du har som sagt Galveston precis sder om stan, med en acceptabel strand och kryssningsfartyg som kan ta dig till ett gng olika stllen. Lite lngre sydvst har du Corpus Christi, som har mycket fina strnder. Du r 4 timmar frn Dallas, 3 timmar frn Austin och (om jag minns rtt) 4 timmar frn San Antonio. Alla r trevliga stllen att beska. S det finns gott om saker att gra. r inte heller speciellt dyrt att hoppa p ett plan och flyga ngonstans, till Las Vegas eller Orlando eller vad du nu knner fr.

Personligen har jag bara varit i Houston en gng, samt kt igenom en annan gng p vg till Galveston och en kryssning. Staden verkar helt ok, men precis som alla amerikanska stder s finns det bra och dliga omrden.
Det negativa r klimatet (fukten, franfr allt) samt att det finns mycket oljerafenaderier och annan industri som slpper ut mycket skit. Jag har inga lnkar just nu, men cancer-frekvensen och antalet missbildningar hos foster/nyfdda ska vara betydligt hgre i Houston n i anndra delar av Texas. Fast 6 mnader borde vl inte spela ngon strre roll.
Citera
2013-03-31, 00:58
Medlem
S gott folk, bumpar upp den hr trden igen d det nu r klart att jag ska ka i sommar! Ngon som varit dr och kan ge lite tips p schyssta saker att gra?

Tack p frhand, ha de!
Citera
2013-03-31, 01:34
Medlem
Citat:
S gott folk, bumpar upp den hr trden igen d det nu r klart att jag ska ka i sommar! Ngon som varit dr och kan ge lite tips p schyssta saker att gra?

Tack p frhand, ha de!

Har tyvrr inte s mycket att komma med n att du skert kommer f sjukt kul om du spelar dina kort rtt. Jag och en kompis var nere i New Orleans fr ngot halvr sedan p partyresa och hyrde d en pickup och krde till Houston.

Vi spenderade en natt dr och hade en helt galen vistelse. Trffade en trevlig finne helt random p en klubb som krde runt med oss till olika klubbar. Vi hittade bgge ligg den natten s att boka hotell var ju egentligen bortkastat.

Verkade vara vldigt schyst nattliv faktiskt och tjejerna sg verlag bra ut. Dessutom trevliga. Inte lika bitchiga som mnga r i New York, dr typ en tredjedel dissar en s fort man brjar snacka. I Houston fick man bra respons. ven om de hade pojkvn s log de och skrattade vnligt nr de berttade det. Ltthnglat ocks (ven en del som hade pojkvn ). En del verkade lite kyska dock (religisa kanske?). Dvs man hnglade men sen nr man freslog att g hem tillsammans s var det inte ok p "frsta dejten".

Funderar sjlv p att flytta till Houston faktiskt men Austin sgs vara bttre. Tyvrr var man s dragen att jag inte minns vart partyomrdet ligger . Internationell atmosfr.
Citera
2013-04-01, 18:23
Medlem
TexasSwedes avatar
Citat:

Tack p frhand, ha de!

Jag kom precis (i gr kvll) hem frn en helg i Houston med flickvnnen. Hon kommer drifrn.
Vi krde inte nt vidare uteliv, men det finns en hel del att gra. Downtown r betydligt strre n Dallas och Ft Worth (dr vi bor), och du har som sagt Galveston mycket nra. Vi vi i Galveston p lngfredagen, det var mycket trevligt. Finns ett flygplans-museum p n, som dock ska flytta in mot land (drabbades ganska hrt av Ike) och sls ihop med tv andra flygmuseer. Man kan bland annat flyga i en B-17 Flygande Fstning eller P-51 Mustang. :-)
Det finns ven ett mycket bra akvarium (bsta i Texas sger flickvnnen) i Galveston. Finns ven ett till (inte lika bra) i Houston. Massor av bra mat, kul/annorlunda (men ven turistiga) butiken. Kryssningsfartyg avgr frn Galveston, och du har badstrnder dr ocks, s det r mycket turister.
Det var ganska fuktigt och varmt (kanske 20-25 grader) nu i helgen, kan tnka mig att sommaren kan bli lite jobbig. :-)

Houston r stort (fjrde strsta staden i USA efter New York, Los Angeles och Chicago) med 2,1 miljoner innevnare och 1500 kvadratkilometer... Allts nstan dubbelt s mnga innevnare som Stockholm p mindre n en fjrdedel av ytan.

Verkar finnas mycket kul att gra dr. Frutom Galveston har du dessutom San Antonio, Austin och Dallas/Ft Worth inom ngra timmars krning (4-5 timmar eller s).

Kan nog bli kul, speciellt p sommaren med mycket tjejer p beachen i Galveston. :-)
Citera
2013-04-01, 18:26
Medlem
TexasSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gondolinklyka
Verkade vara vldigt schyst nattliv faktiskt och tjejerna sg verlag bra ut. Dessutom trevliga. Inte lika bitchiga som mnga r i New York, dr typ en tredjedel dissar en s fort man brjar snacka. I Houston fick man bra respons. ven om de hade pojkvn s log de och skrattade vnligt nr de berttade det. Ltthnglat ocks (ven en del som hade pojkvn ). En del verkade lite kyska dock (religisa kanske?). Dvs man hnglade men sen nr man freslog att g hem tillsammans s var det inte ok p "frsta dejten".

Gller generellt i Texas. Tjejerna r betydligt snyggare n p stkusten, och lttflrtade stmmer, speciellt om man har en europeiskt brytning. :-)
Att inte ha sex p frsta dejten r inte helt ovanligt, men andra dejten brukar aldrig vara ngra problem.

Jag skulle helt klart rekommendera en flytt till Texas, jag trivs utmrkt i Dallas-omrdet, men ven Austin och Houston kan nog vara kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in