Citat:
Ursprungligen postat av gondolinklyka
Brukar försöka ligga kring 70 000 på lönekontot och i slutet på månaden för jag över överstoden till ett sparkonto. Brukar spara runt 30-40% av lönen varje månad. Om jag haft stora utgifter en månad jobbar jag lite extra nästa månad för att kompensera.
Ingen dålig månadslön du har men det är klart att alla här utom jag då ligger på löner över 50K.
Själv sparar jag 50% av lönen varje månad. Bor billigt i en småstad. Ingen bil och åker kollektivtrafrik till jobbet. Bor i bostadsrätt. Inga lån eller krediter. Vet inte riktigt vad jag sparar till dock men skönt att inte känna att en större utgift skulle innebära något större problem.
Funderade ett tag på en resa men tappade suget och trivs hemma. Går inte på krogen så ofta då det inte känns speciellt intressant längre. Funderar på en ny mobil men den jag har fungerar så det bär mig lite imot att köpa en ny.
Har även ett längre sparande åt en släkting som jag sparat 500kr i månaden nu i ca 16år. Då hon nu fyllt 18 ska jag köpa en bil till henne när hon tagit sitt körkort. Hon vet inte att jag sparat dessa pengarna än.