• 1
  • 2
2012-02-25, 22:34
Medlem
Vet att olika stilar på skägg och frisyrer ser olika ut på olika individer, men låt oss generalisera.

Har en kompis som klassas som ganska ful och mycket beroende på hans ganska grova ansiktsdrag.
Han har ganska stor näsa, och markerade ansiktsdrag på ganska litet ansikte.

Men man kan ju alltid förbättra ansiktet med hjälp av rätt frisyr och kanske rätt skägg ?

Så är det någon som har koll på hur personer med alldagligt utseende och grova ansiktsdrag bör ha för typ av frisyr /skägg för att bli lite "snyggare" ?

Personligen tyckte jag att hans skulle skaffa mycket hår och mycket skägg, när han frågade varför sa jag: - Det kanske döljer ditt ansikte .

Någon som har ett förslag?

Nu bortser vi ifrån klädstil mm.
Citera
2012-02-25, 22:39
Medlem
Du verkar inte vara hans kompis.
Citera
2012-02-25, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bout
Du verkar inte vara hans kompis.

Men jag var ironisk och han skrattade åt det.

Hade du inga tips istället ?
Citera
2012-02-25, 22:56
Medlem
LucioFontanas avatar
Charm får vilken ful typ som helst o bli sexig, intressant och rolig.
Utseende är klart överskattat. Det funkar som regel bara inledningsvis eller på bild.
Snygga och bildsköna människor är i regel helt pantade.
Citera
2012-02-25, 23:01
Medlem
Ass.Parades avatar
Folk med stora näsor och smal/oval format huvud ser bättre ut med lite mer hår( då menar jag inte hårdrocks frisyr ), ofta ser det också bättre ut med tex hårspray eller vax i håret så att håret får volym..

Folk med breda huvuden och små/medel stora näsor passar bättre med kort hår, side cut eller snaggat men ser inte heller dåliga ut i långt hår..

Man "framhäver sin snygghet" genom att ha rätt hårlängd helt enkelt..
Citera
2012-02-25, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Charm får vilken ful typ som helst o bli sexig, intressant och rolig.
Utseende är klart överskattat. Det funkar som regel bara inledningsvis eller på bild.
Snygga och bildsköna människor är i regel helt pantade.

Håller med dig, men man kan inte sticka under stolen med att 90% av befolkningen är ytliga i denna utseendefixerade värld. Så därför vill ju de flesta bli lite snyggare.
Citera
2012-02-25, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Folk med stora näsor och smal/oval format huvud ser bättre ut med lite mer hår( då menar jag inte hårdrocks frisyr ), ofta ser det också bättre ut med tex hårspray eller vax i håret så att håret får volym..

Folk med breda huvuden och små/medel stora näsor passar bättre med kort hår, side cut eller snaggat men ser inte heller dåliga ut i långt hår..

Man "framhäver sin snygghet" genom att ha rätt hårlängd helt enkelt..

Ok tack

Angående skägg, har du några tips där?
Citera
2012-02-25, 23:22
Medlem
mediahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saak100
Ok tack

Angående skägg, har du några tips där?

Skägg är alltid snyggt, det ska vara rivigt stubb på kinderna och hakan.,
Citera
2013-11-30, 15:52
Medlem
Vill ta upp denna tråd igen, hur gör man det bästa av situationen när det kommer till att förbättra ett relativt kantigt ansikte? Är det döljande helskägg som gäller eller? Frisyrtips?
Citera
2013-12-03, 07:36
Medlem
semuors avatar
Kolla till exempel på Peter Settman vilken skillnad det blir;

Utan skägg
https://www.google.se/search?q=peter...ml%3B400%3B500

Med skägg
https://www.google.se/search?q=peter...na%3B480%3B270

Titta vad lite hår kan göra
Citera
2013-12-24, 01:59
Medlem
10sekunders avatar
Jag tycker de flesta passar bäst i frisyrer som på något sätt ramar in ansiktet och har en viss styrsel, något som drar uppmärksamheten ifrån de drag man vill tona ner.
Rakad skalle ser inte bra ut på någon och jag tycker det ger lite kriminella vibbar. Skäggstubb är nästan alltid fint.
Citera
2014-02-06, 00:43
Medlem
Jo, tänkte bara skriva lite i den här tråden igen.

Min polare och jag har läst lite om vad som är "snygga ansiktsdrag". Saker som ofta återkommer är exempelvis symetriska drag, tydlig käklinje, att inte sticka ut för mycket etc.

Min polare har då försökt efterlevat detta ideal så gott det går. Exempelvis trimmar han skägget efter käken så det ger en illusion av tydligare käkben.

Skaffat mer hår, så att hans grövre ansiktsdrag ser "mjukare" ut och mer harmoniskt.

Men vi skulle behöva lite mer tips om detta, finns det fler styling-knep för att se snyggare ut?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in