2012-02-25, 21:26
Bannlyst
Hola!

Mitt hårvax tog slut nyss och då jag är i New York så tar jag det enda jag hade med mig från Sverige - pomada. Jag provade nyss och tog en klick motsvarande en fingertopp, gnuggade in det mellan handflatorna och tryckte bak håret som ligger "över pannan" så att det står upp där. Men det ramlar hela tiden tillbaka!!!

Köpte den på kicks innan jag åkte hit till NY då kvinnan sa att det är hundra gånger bättre än vax:
http://www.kicks.se/toniguy/herr/har...info-read-more

Den kostade dessutom 130 kronor!! Jag köper mitt vanliga vax för 15 kronor på ICA och det fungerar 10 gånger bättre... Är pomada tänkt för något annat? Visserligen luktar den mycket bättre än vaxet från ICA (som luktar skit, speciellt om det regnar) men inte fan fungerar det då. Vad för grej ska jag köpa nästa gång? Jag vill ha ett starkt vax nästa gång, det var det jag efterfrågade i kicks men hon sa att den här var bättre. Eftersom att vaxet från ICA fungerar bra, men efter 6-7 timmar släpper det
sakta och sakta men säkert börjar djävulshåret klia min panna.

Tack!
Citera
2012-02-25, 21:40
Medlem
Pomade är tillför backslick.
Citera
2012-02-25, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruq
Pomade är tillför backslick.

Men vad i helvete tror de i kicks om mig! Inte fan hade jag backslick när jag gick in och inte fan nämnde jag det. Ska ta och döda kvinnan när jag kommer hem. Har hennes namn!! (överdrift)
Citera
2012-02-25, 22:34
Medlem
StylistChrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petris
Men vad i helvete tror de i kicks om mig! Inte fan hade jag backslick när jag gick in och inte fan nämnde jag det. Ska ta och döda kvinnan när jag kommer hem. Har hennes namn!! (överdrift)

Kicks personal är inga utbildade frisörer och har inte den kompetensen.. Gå till en frisörsalong istället. Kicks är ju kända för att sälja på en massa skit produkter.
Citera
2012-08-20, 22:01
Medlem
Du använder pomada på samma sätt som du använder vax, du gnuggar in det i håret och kammar.

Jag använder pomada dagligen, det funkar till alla frisyrer. Och om du misslyckades med att fixa den frisyren du vill ha så tog du antingen för lite eller fel sort, det finns tiotals.

Många pomador är dessutom mycket starkare än det starkaste hårvax, efter som det innehåller fett och oljor och sånt så det går inte ur med vanligt vatten. Plus att om du tar en stark pomada i håret så sitter det kvar i veckor och frisyren håller även i regnet.

Pomada är mer till för den klassiska looken, pomada är det man använde förr.

Och förresten så är 130kr rätt jävla dyrt för en burk pomada.

Det ända negativa jag skulle kunna säga om pomada är att det blir fettfläckar på allt man nuddar och regelbunden användning leder oftast till utslag på skallen då det är så fett att det täpper igen porerna.
Citera
2012-08-21, 12:07
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KandidatenKobra
Du använder pomada på samma sätt som du använder vax, du gnuggar in det i håret och kammar.

Jag använder pomada dagligen, det funkar till alla frisyrer. Och om du misslyckades med att fixa den frisyren du vill ha så tog du antingen för lite eller fel sort, det finns tiotals.

Många pomador är dessutom mycket starkare än det starkaste hårvax, efter som det innehåller fett och oljor och sånt så det går inte ur med vanligt vatten. Plus att om du tar en stark pomada i håret så sitter det kvar i veckor och frisyren håller även i regnet.

Pomada är mer till för den klassiska looken, pomada är det man använde förr.

Och förresten så är 130kr rätt jävla dyrt för en burk pomada.

Det ända negativa jag skulle kunna säga om pomada är att det blir fettfläckar på allt man nuddar och regelbunden användning leder oftast till utslag på skallen då det är så fett att det täpper igen porerna.

Vad köper du för pomada?

Jag har ganska tjockt hår med många hårstrån, så jag brukar kunna få till en riktig James Dean med vanligt vax. Problemet är att vaxet inte håller i blåst, regn eller bara små vindpustar i allmänhet. Bara att luta sig ner kan får frisyren ur balans. Gör pomadan jobbet där vaxet misslyckas?
Citera
2012-08-22, 00:50
Medlem
Pomada är inte till för att håret ska "stå" upp. Det är mer för "liggande" fisyrer, eller om man bara har pomada och sedan någon annan produkt i håret som skapar volym. Då funkar pomada bra.

Det du behöver är ett vax med hög stadga.
Citera
2012-08-22, 15:46
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Pomada är inte till för att håret ska "stå" upp. Det är mer för "liggande" fisyrer, eller om man bara har pomada och sedan någon annan produkt i håret som skapar volym. Då funkar pomada bra.

Det du behöver är ett vax med hög stadga.

Jo, du har förstås rätt.

Jag brukar köpa vax med stadga, men likt förbannat vägrar håret att skärpa sig och behålla formen så att man slipper fixa till skiten under dagen som en annan fikus. Är det jag kräver ouppnåeligt?
Citera
2012-08-22, 21:38
Medlem
kurt-sunes avatar
Om man gillar wetlook ala 90-tal så visst, men själv rekommenderar jag mer "matta" alternativ man kan köpa hos frisören.

Toni&Guy:s produkter är inge vidare om jag ska vara ärlig. Köpte en silvrig burk som var som att ha smör i håret. Vilken miss.

Lika illa som att ha i daxvax modell blå.... usch och fy.
Citera
2012-08-25, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Vad köper du för pomada?

Jag har ganska tjockt hår med många hårstrån, så jag brukar kunna få till en riktig James Dean med vanligt vax. Problemet är att vaxet inte håller i blåst, regn eller bara små vindpustar i allmänhet. Bara att luta sig ner kan får frisyren ur balans. Gör pomadan jobbet där vaxet misslyckas?

Jag köper min pomada på http://sivletto.nu/system/search/search.asp?c=411&g=0

Det finns även en hel del på http://bryl.nu/category.php?id_category=101

Och jag kan nästan garantera dig att du kan hitta en pomada som gör jobbet bättre än ditt vax, det finns dussintals olika sorter.
Senast redigerad av KandidatenKobra 2012-08-25 kl. 16:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in