Citat:
Ursprungligen postat av Mah3
En MacBook Air 13".
Skulle säga det samma. Men såg att du hade postat i "Köpråd - PC", du vill ha en PC eller skulle en MacBook funka?
Ifall du skulle kunna tänka dig en MacBook skulle jag rekommendera en Air 13" för just sin bärbarhet. (inte 11" eftersom 13" har bättre skärm och blir tillräckligt liten för att bära med sig.)
En MacBook Pro 13" skulle också funka men då kommer vi till samma problem som Air 11", Air 13" har bättre standard på skärmen än vad Pro 13" och Air 11" har. Ifall det blir en Pro får du ju också bättre prestanda än vad en Air erbjuder. Ifall du skulle vilja använda den mer till Photoshop/Filmredigering i framtiden.
Ifall du ändå vill ha en PC, så finns det ju ganska många (eller kommande, inte säker) Ultrabooks som "härmar" (tar efter) MacBook Air lite, som är billiga och bra.
Liten recension av 5 olika Ultrabooks:
http://www.idg.se/2.1085/1.423357/te...da-1-inledning
Ifall du skulle kunna tänka dig en MacBook, kan jag bara rekommendera att gå och testa både "vanliga" PC (Windowsdatorer) och MacBooks. Jag skulle själv valt en MacBook då jag tycker den är så mycket bättre när man ska surfa. Touchpaden är ju gudomlig med alla knep och fingrar man kan använda. (Kanske finns med till de nyare Ultrabooksen, det vet jag inte)
Gå och testa! Lycka till!