• 1
  • 2
2012-02-25, 18:33
Bannlyst
Är det bara jag som känner att tiden flyger iväg så jävla fort? Jag börjar nästan bli mörkrädd. En helg känns som några timmar och så är det en ny vecka. Månaderna och åren går så fort. Man undrar varför.
Citera
2012-02-25, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cal00
Är det bara jag som känner att tiden flyger iväg så jävla fort? Jag börjar nästan bli mörkrädd. En helg känns som några timmar och så är det en ny vecka. Månaderna och åren går så fort. Man undrar varför.

Ja och ju äldre jag blir upplever jag det snabbare.... Jag va nyss nybliven farsa.... nu går en av mina kids i 3an... Veckorna flyger förbi, avbetalningarna blir dock klara snabbt och lönen kommer rätt snabbt.... Sen blir jag panchis snart och får ta det chill ))
Citera
2012-02-25, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Ja och ju äldre jag blir upplever jag det snabbare.... Jag va nyss nybliven farsa.... nu går en av mina kids i 3an... Veckorna flyger förbi, avbetalningarna blir dock klara snabbt och lönen kommer rätt snabbt.... Sen blir jag panchis snart och får ta det chill ))

Vad kul, grattis.

Tycker själv att det är lite läskigt ändå. Döden kommer närmare( ) och så gör man inte så mycket vettigt av tiden. Måste nog ändra mig. Jag är 20 år nu, men jag har en känsla av att tiden lär flyga iväg väldigt fort så är man 30 år sen.
Senast redigerad av Cal00 2012-02-25 kl. 18:41.
Citera
2012-02-25, 18:58
Medlem
Citat:
Jag är 20 år nu, men jag har en känsla av att tiden lär flyga iväg väldigt fort så är man 30 år sen.

Detta stämmer alldeles utmärkt.
Citera
2012-02-25, 20:16
Medlem
xDs avatar
Ja absolut TS. Det är bara till att sätta fart så man hinner sina bestyr.. Snart så sitter vi på ålderdomshemmet..
Citera
2012-02-26, 11:06
Medlem
Citat:
Vad kul, grattis.

Tycker själv att det är lite läskigt ändå. Döden kommer närmare( ) och så gör man inte så mycket vettigt av tiden. Måste nog ändra mig. Jag är 20 år nu, men jag har en känsla av att tiden lär flyga iväg väldigt fort så är man 30 år sen.

Ptja jag är 32 i år, flyttade hemifrån när jag var 17, sen strulade jag i typ 5 år va ute och härjade. Den Fram tills den tiden tänkte jag aldrig på klockan, men nu när jag sitter hemma mycket och har en del åtaganden är tiden nånting jag förhåller mig mer till, och det har blivit riktigt tydligt att en enskild dag inte har nån betydelse längre, för dom kan komma och gå 6 åt gången känns det som.

Det måste ju vara en aktiv hjärna som gör det så här... Jag vet att när jag kommer hem från jobbet och har några datorspelstimmar möjligt så flyger tiden iväg, jag ska spela i 3 timmar och det känns knappt som att jag hinner få nått gjort på den tiden, sen är dagen över... Vaknar lite missnöjd, sen går det åt det hållet... Jag tror man måste ha mer tråkigt och mer jobbiga dagar för att tiden ska kännas tydligare....
Citera
2012-02-26, 11:16
Medlem
För varje dag som går blir varje dag du upplever en allt mindre del av ditt liv.
Citera
2012-02-26, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av guttergod
För varje dag som går blir varje dag du upplever en allt mindre del av ditt liv.

Utveckla, tack.
Citera
2012-02-26, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Ptja jag är 32 i år, flyttade hemifrån när jag var 17, sen strulade jag i typ 5 år va ute och härjade. Den Fram tills den tiden tänkte jag aldrig på klockan, men nu när jag sitter hemma mycket och har en del åtaganden är tiden nånting jag förhåller mig mer till, och det har blivit riktigt tydligt att en enskild dag inte har nån betydelse längre, för dom kan komma och gå 6 åt gången känns det som.

Det måste ju vara en aktiv hjärna som gör det så här... Jag vet att när jag kommer hem från jobbet och har några datorspelstimmar möjligt så flyger tiden iväg, jag ska spela i 3 timmar och det känns knappt som att jag hinner få nått gjort på den tiden, sen är dagen över... Vaknar lite missnöjd, sen går det åt det hållet... Jag tror man måste ha mer tråkigt och mer jobbiga dagar för att tiden ska kännas tydligare....

Det känns fortfarande som att tiden går snabbare, även om jag har tråkigt.
Citera
2012-02-26, 15:59
Jo, tiden började rulla på som en efterbliven sengångare runt tiden jag fyllt 21. Nuförtiden respekterar jag inte tiden. Tid är pengar, så jag skall försöka bli 50 år och rik. Casha in tiden mot pengar alltså.

Nej, dygnet borde vara 100 h, 10 dagar per vecka, 10 veckor per månad, 10 månader per år. Och det borde alltid vara ljust. Nej, tid är inte din vän. Tiden påverkar dig omedvetet och ställer krav som inte har någon verklig förankring. Förutom att kvinnor inte kan få barn hur länge som helst, klassisk väg, så kan tiden dra åt helvete. Tid är stress, utan öppet- och stängningstider och utan klockor skulle vi vara betydligt lyckligare. Tiden är ur led, således är människan ur led.
Citera
2012-02-26, 21:05
Medlem
Citat:
Utveckla, tack.

Om jag har 1 liter vatten, och häller i 1 liter till är det en rätt massiv förändring i volym. Dvs det krävs rätt lite för att faktiskt göra en synbar skillnad i mängden vatten. Har jag däremot 100 liter vatten och häller i 1 liter till, märks det knappt någon skillnad alls. Det är lite på det viset jag ser på tiden: Vartefter vi blir äldre blir skillnaden i tillförd tid mindre märkbar och det krävs mer tid för att ge en synbar effekt vilket för oss får det att verka som att tiden går allt snabbare.
Citera
2012-02-26, 22:58
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guttergod
Om jag har 1 liter vatten, och häller i 1 liter till är det en rätt massiv förändring i volym. Dvs det krävs rätt lite för att faktiskt göra en synbar skillnad i mängden vatten. Har jag däremot 100 liter vatten och häller i 1 liter till, märks det knappt någon skillnad alls. Det är lite på det viset jag ser på tiden: Vartefter vi blir äldre blir skillnaden i tillförd tid mindre märkbar och det krävs mer tid för att ge en synbar effekt vilket för oss får det att verka som att tiden går allt snabbare.
Exakt. Kan inte någon matematiskt sinnad person utifrån den principen räkna ut när den subjektiva mittpunkten i livet ligger? Alltså, om man blir 80 år, den punkt X där man vid punkt X uppfattar tiden från födseln till X som lika stor som man senare, när man är 80 år, kommer att uppfatta den tid som gått mellan punkt X och 80-årsdagen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in