Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-19, 22:43
  #541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacetrip
Var en gång på väg hem från jobbet då jag stötte på kranen. Ängel till människa som man är så erbjöd jag honom skjuts (fjäska lite). Vilket lönade sig med att han bjöd på en fet!

Vi pumpade i oss den där rackaren och begav oss mot hans destination. Hade under denna tid inte rökt på ett bra tag, så ruset slog igång som en jävla åsnespark.

Hinner köra 100 meter innan vi hamnar i en bilkö mitt i en backe. Kikar ut genom rutan och gluttar längst fram för att se vad som händer. POLISKONTROLL!

Kör fram lugnt o sansat och möts av en ungpolis som inte verkar fatta ett skit. Får blåsa och ett par frågor om vart vi är på väg. Drar till med att vi är på väg till Max för att käka. Sen var det inget mer med det. Kör iväg fort som fan med en klutt i brallan och hjärtstopp. Close call!

Mvh

Holy fucking shit där hade jag också nojjat så in i helvete fan vilken tur du hade. Visst torska när man röker på utomhus när man går en promenad som jag brukar göra är en sak men torska när man kör bil är fan en helt annan. Jävla flyt du hade där! Eller rättare sagt tur i oturen haha.

Själv brukar jag gå runt ute och röka. Är ju dessutom svartskalle så utseendemässigt är jag ju en sån typ som snuten helst stoppar trots det har fan ingen någonsin märkt faktiskt. Förutom en gång men det var bara någon 15 årig pundare som sprang efter mig och frågade om jag hade några papper på mig. Annars har jag själv iaf inte märkt att någon blickat konstigt mot mig när jag röker under mina promenadrundor trots att jag ser allmänt skum ut.
__________________
Senast redigerad av putitinputin 2017-02-19 kl. 22:46.
Citera
2017-03-04, 11:02
  #542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1luv
rökte en gång innan jag skulle dra ut en visdomstand (rekomenderas inte) hård jävla tand med så dom fick göra en liten "operation" fick ett par stygn i munnen svullen kind, hög och bedövad som fan. Tar bilen hem, kanske 7 minuters resa, och blir stannad utav polisen dom undra vafan det va med mig, men förklarade så gott jag kunde få ut ord i munnen att jag dragit ut en visdomstand och fått jävla mycket bedövning.

Så frågar ena polisen varför mina ögon är sprängda och jag kontrar med "har du någonsin dragit ut en visdomstand?" han blev tyst efterdet och kollade körkortet o sedan släppte mig

Iskall kommentar!
Citera
2017-03-06, 01:18
  #543
Medlem
frankofils avatar
Detta måste jag dela med mig av då jag kände mig som en kung efteråt.
Jag bor i en liten håla, kanske 2000 invånare. Jag hade rökt en del gräs som jag brukade och mött lite karaktärer som man gör i en liten håla där alla känner alla. En vän till mig dök upp och sa att han hade tjack. Jag tackade ja, för gratis är alltid gott. Vid det tillfället hade en annan bekant (en 15 årig kille som bara hängde med äldre) dykt upp och även han var glad i det fula. Så vi drog en del näsa och rökte lite gott. Sen skulle polaren dra till sin tjej så killen som var 15 stannade kvar med mig. Jag tänkte att jag inte är nån osocial person precis så vi gled runt och som jag blir när jag är speedad så pratade jag non-stop i säkert en timma. Då sa killen att han var sugen på cigg och affären var stängd, men han pratade med en kompis (i min ålder) som hade cigg. Så vi mötte upp honom. Helt ren, muslim och pratade bara engelska, han hade nyligen flyttat till Sverige.
Så vi gick och satte oss på en bänk på en skolgård. Satt där och pratade en stund. Muslimen gnällde på att vi hade tagit droger. Jävla hycklare, han har själv berättat om när han rökt på i sitt hemland vid flera tillfällen.
Från ingenstans rullar en polisbil in på skolgården. Det var märkligt som fan för det är en krånglig väg in. Ut stiger en manlig och en kvinnlig polis. Mannen klättrar över staketet och snubblar lite lätt, jag skrattar till och säger på min finaste göteborgska "Döh, de finns en grind där borta!". Poliskvinnan tittar mot oss, bort mot grinden och tar den vägen istället.
Mannen börjar prata med oss. På insidan är jag helt panikslagen. Jag sitter där, med en 15 årig kille, helt påtänd och tänker jag kommer åka in i fängelse. Men sen märker jag att polisen ser lite skamsen ut pågrund av att han snubblade. Jag frågar vad dom gör här.
Han säger att dom har hört att någon har ställt till med oväsen på skolan och att dom skulle kolla läget. Han frågar om vi sett något. "Nä, vi kom precis hit, vi sitter o tjötar lite bara" säger jag.
15 åringen skakar på huvudet, han får inte ut ett ord.
Dom tittar lite på oss, ställer några frågor till vilket jag svarar som om jag ägde hela stället, kände mig som en kung. Självförtoendet var på topp och i några sekunder kändes det som att jag inte ens hade gjort något olagligt. De ger till slut upp och säger bara "Hej då" och går tillbaka till bilen.
Vi sitter knäpptysta tills de har åkt och så fort de är utom synhåll så pustar vi ut så inåt helvete.
Jag drar fortfarande den historien för folk för jag har aldrig haft sån tur i mitt liv. Garanterat att 15 åringen hade golat ner mig och jag hade åkt på fan.
Citera
2017-03-07, 15:02
  #544
Medlem
paras0nics avatar
Hade precis inhandlat en femma. Jag var med 2 vänner i en skogsdunge inte allt för avlägset, då vi var klara med spliffen (upprökt) valde vi att promenera till den lokala kiosken. Där kommer det en polisbil som antyder att vi ser misstänksamma ut(?!), men vi var inte allt för oroade, trots att vi hade rökt, då rökat var stashat i brallorna. Dom tullar oss och känner på alla fickor, sen fick vi gå efter 5-10 min. Efter dom åkt iväg känner jag i brallorna och där var inte mitt cannabis. Det låg trots allt i min jackficka och jag skulle kunna åkt på en åtalspunkt p.g.a mitt naiva tänkande. Tur att man hade en kvinnlig polis som tullade ganska så "soft"
Citera
2017-03-14, 15:18
  #545
Medlem
Drumedarens avatar
Får fan gåshud av era berättelser, haha. Har själv aldrig varit nära att torska, tacka gud för det.

Men igår var det lite nära iaf. Stod utanför min dörr och blossade på i vanlig takt, när grannfrun går förbi med hunden. Jag hann med nöd och näppe att kupa handen lite snyggt över spliffen, men hennes hund reagerade direkt och började skälla mot mig. Och tanten blängde surt på mig. Värt att tillägga är att tantens karl är en polis, och hunden ifråga är antagligen en polishund. Satt hela kvällen och väntade på att snutbilarna skulle komma och hämta upp mig. Dom kom aldrig, och jag lärde mig en läxa. Hädanefter blir det promenader istället för att stå och blossa utanför dörren, hehe.
Citera
2017-03-14, 15:40
  #546
Medlem
RAGEDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Får fan gåshud av era berättelser, haha. Har själv aldrig varit nära att torska, tacka gud för det.

Men igår var det lite nära iaf. Stod utanför min dörr och blossade på i vanlig takt, när grannfrun går förbi med hunden. Jag hann med nöd och näppe att kupa handen lite snyggt över spliffen, men hennes hund reagerade direkt och började skälla mot mig. Och tanten blängde surt på mig. Värt att tillägga är att tantens karl är en polis, och hunden ifråga är antagligen en polishund. Satt hela kvällen och väntade på att snutbilarna skulle komma och hämta upp mig. Dom kom aldrig, och jag lärde mig en läxa. Hädanefter blir det promenader istället för att stå och blossa utanför dörren, hehe.
Fast nära hade det varit om någon polis hade knackat på dörren. Nu vet du ju inte om hon märkte eller inte.. i mitt tycke.

När du är ensam med din langare mitt i natten, utomhus. Du ser en bil körandes på en kulle och du funderar ett tag, vem fan kör där mitt i natten? På en gångbana.. då jävlar blir det att springa! Sen när du åker där ifrån med din personbil så möter du ytterligare bilar med blåljus. Då kan man börja fundera på att ändra sitt mönster lite granna.
Citera
2017-03-15, 11:55
  #547
Avstängd
Rökte en fet i trappuppgången sen kom snuten och började skrika, jag sprang ner i källaren och hoppades på det bästa.
Visade sig att dom bara skulle gripa min granne som hade våldtagit en minderårig
Citera
2017-03-15, 12:42
  #548
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAGED
Fast nära hade det varit om någon polis hade knackat på dörren. Nu vet du ju inte om hon märkte eller inte.. i mitt tycke.

När du är ensam med din langare mitt i natten, utomhus. Du ser en bil körandes på en kulle och du funderar ett tag, vem fan kör där mitt i natten? På en gångbana.. då jävlar blir det att springa! Sen när du åker där ifrån med din personbil så möter du ytterligare bilar med blåljus. Då kan man börja fundera på att ändra sitt mönster lite granna.

Haha, ja jo. Men lite hjärtklappning fick man allt.
Citera
2017-03-16, 13:35
  #549
Medlem
Hade suttit O kickat med två polare varav en var väldigt färsk, så han var heeelt.

Aa men iaf några minuter efter att gåsen var död ser vi en polisbil som åker runt på gångvägen precis bredvid dagiset. Polisbilen stannar och två poliser kommer ut för att snacka. Jag pungade direkt allting, men våran polare var helt jävla bäng och röd som en tomat i ögonen. Vi sa åt han att bara hålla käften och sitta tyst. Iaf poliserna kommer fram och frågar om vi sett ett par grabbar som har smällt smällare utanför alla hus (kl var runt 01.00). Pekade bara åt ett håll och så drog dom.

Trodde verkligen att vi skulle torska, min polare som var färsk var hur bäng som helst, satt bara och garva typ och hade den bängaste ansiktet. Hans ögon var liksom knappt öppna och han var hur röd som helst i ögonen, dom måste ha märkt men prioriterade väl dom som väckte hela grannskapet istället... satt på typ 15-20g också... Sålde själv på den tiden så blev riktigt nojjig
Citera
2017-03-20, 11:11
  #550
Medlem
Hehe kul å hitta den tråd.


Jag var 15år rökt hasch 2gånger men aldrig gräs. Så min kran åker till Rinkeby för att lösa en 5dunder

Möter upp honom en bit ifrån pendeln i ett skogsparti med en vän. Vi står 10grabbar i en ring å delar på 2 riktigt feta. Jag och min vän bestämmer oss för att gå en långpromenad hem till en vän. På vägen dit kickar det in ordentligt å jag blir helt. Efter 500meters promenad möter vi en polisbil som åker förbi oss och vänder kör förbi oss igen å stannar vid infarten till en stor industri å kliver ur bilen å står å tittar mot vårt håll... Det är väll 200 meter kvar till polisen min vän vill kasta gräset men jag blir helt plötsligt cool lugn å pungar påsen.

När vi väl kommer fram till bilen frågar dom lite små saker å sen ber dom oss om en tjänst. Dom vill då att min vän skall ta en hundleksak stoppa i fickan sen vandra i en stor fyrkant på industri området! Sagt å gjort börjar han knata medans den kvinnliga polisen står och frågar ut mig vad vi skall göra.

Efter en evighet kommer vännen tillbax dom säger tack så mycket och öppnar bakluckan å en hund tittar ut. Dom tackar igen å vi börjar gå där ifrån. Sprang in i skogen så fort vi fick chansen var juh säker på att hunden sket i leksaken å skulle känna gräset. Låg å rökte under en gran i några timmar innan vi vågade gå hem. Den dagen gör mig fortfarande tokig när jag tänker påt.
Citera
2017-10-26, 15:54
  #551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LundaSnubben
Återupplivar en av mina favorit trådar!

Är inne på ICA och har precis rökt en fet jävel med White Widow. Stenad som ett hus försöker jag få med mig all onyttigt skräp jag ska trycka i mig

Står vid kassen och träffar på 2 idioter framför mig.. Känner inte dem men vi har träffats tillräckligt mycket för att man måste hälsa. Fuck också tänker jag.. inte nu Vi hälsar, snackar osv tills den ena idioten utbryster högt som fan

"ÄR INTE DET MARIJUANA? DET LUKTAR MARIJUANA, VEM HAR RÖKT WEED HÄR?"

Försöker sansa mig och vara lugn, försöker visa med ansiktsuttryck att han ska hålla käften innan jag slänger in han i närmste kundvagn. Hör nu hur folk bakom börjar prata om lukten och om marijuana. VEM ÄR DET SOM HAR RÖKT? Utbrister någon. Får lite smått panik som jag döljer, jag betalar och drar därifrån..

Var JÄVLIGT NOJIGT.

Hade dessutom en femma på mig.. FY FAN
I allmänhet folk som pratar högt om droger bland andra ex på tåg är fruktansvärt, varför dra till sig uppmärksamhet, kan det inte vänta? Hade en sån kompis innan, alltid prata högt och tydligt om droger nästan så han ville att folk skulle höra
Citera
2017-11-07, 01:18
  #552
Medlem
Hupats avatar
Var 16 och satt på ett tak med min polare. Legit 1 minut efter att vi klättrat upp kommer 3 polisbilar inrullandes och jag känner direkt att helvete det här lär inte sluta bra. Polaren hade en halva gräs, en färdigrullad, 2 lappar syra och extacy på sig. Polisbilarna stannar och ut kliver 15 ficklampor som riktar sig mot oss. Det är då jag inser att min polare är borta. Jag pustar ut, klättrar ner och blir förhörd. Visade sig att någon tant ringt dit de för 1 h sedan då hon sett några röka brajj på taket. Fick gå efter ett tag och ringde då polaren för att se vad som blivit av med honom. Han ska tydligen ha kastat sig ner för det 10+m höga taket, nästan brutit nacken och blivit jagad av de andra poliserna
Har massa andra historier med som jag kanske skriver ner här senare. Är alldeles för trött just nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback