Citat:
Ursprungligen postat av klimvoro
Som jag förstått så är det väl ingen som nånsin fått en dom på mer än 2 år?Alla kan väl inte gjort sig skyldiga till mord?
Raffa själv är dömd för en rad grova våldsbrott. Källa:
http://c23.nu/2012/07/15/intervjuer-med-gangland/
Citat:
Ursprungligen postat av C23.nu
Dömda straff:
3grova misshandlar,
mord,
utpressning,
4misshandlar,
rån,
rånförsök,
förberedelse till grov misshandel,
vapenbrott,
grovt vapenbrott,
doping brott,
grov rattfylla
Dessa påståenden får även stöd i Raffas senaste dom. Där framgår:
"Rafal Badiei förekommer tidigare i belastningsregistret under åtta avsnitt avseende
bl a våldsbrottslighet, olaga hot, narkotikabrott, dopningsbrott och vapenbrott. Han dömdes den 28 januari 2010 för
bl a olaga hot, falskt larm, övergrepp i rättssak, försök till rån, dopningsbrott och vapenbrott till fängelse ett år och tre månader. Prövotiden efter villkorlig frigivning gick ut den 20 oktober 2011."
Mord och dylikt summeras naturligtvis här upp under "bl a".
Jag bönar och ber - kan inte någon försöka få tag på domen från 28 januari 2010? Vet någon vilken tingsrätt det var? Jag kommer inte få själsfrid förrän jag vet vilken bedrift han lyckades med för att dömas för "falskt larm".
"Falskt larm är ett brott enligt svensk lag som den gör sig skyldig till som genom oriktig uppgift att det föreligger fara för en eller flera människors liv eller hälsa eller för omfattande förstörelse av egendom föranleder onödig säkerhetsåtgärd."
Kan han av ren vana/reflex råkat gola ner någon för händelser som inte ens skett?