5 142 besökare online
856 419 medlemmar • 45 796 406 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Organiserad brottslighet
Ämnet är stängt
Ämnesverktyg
DeathToYourReligion
Medlem
DeathToYourReligions avatar
Detta "gäng" avhandlas ganska flitigt i denna tråd https://www.flashback.org/t1793284
Är det inte dags att de för en helt egen tråd bland de stora grabbarna.

Så, fram med allt ni vet om dessa "gangsters" som enligt egen utsago inte terroriserar lilla Vimmerby.

25-To-Life
Medlem
25-To-Lifes avatar
Heter de "Gangland"?

Låter som ett webbläsarspel...

swapz
Medlem
Jag har varigt i vimmerby, förmodligen traktens lokala Tony Montanas som härjar
Men vad sysslar gänget med då?

DeathToYourReligion
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swapz
Jag har varigt i vimmerby, förmodligen traktens lokala Tony Montanas som härjar
Men vad sysslar gänget med då?
Lite osäkert vad de vill, men i tråden jag länkade till figurerar de flitigt och försöker verka farliga, fast det är svårt att luska ut mot vem de skulle kunna vara farliga.

De verkar inte ha så höga tankar om polismakten och det är tydligen någon liten MCklubb på orten som de försöker mäta kuk med, men i övrigt så är de ganska osynliga än så länge.
Senast redigerad av DeathToYourReligion 2012-02-26 kl. 01:32. Anledning: Skriver som en kratta.

Chamoniard
Medlem
Chamoniards avatar
Men seriöst, läs den andra tråden. En av de roligaste trådarna någonsin. Några lokala ADHD-nassar har i Vimmerby startat gänget Gangland!

Om jag har förstått det rätt så är det en inflyttad tjockis tillika extremt känslosam dramaqueen som flyttat till Vimmerby och nu startat ett gäng för lilla byns mindre lyckade individer. Snackar om att ta över sverige..
Men läs tråden. Skitrolig

jongari
Medlem
Orkar inte läsa igenom hela den andra tråden, någon som vill ge mig kortfattat vad den handlar om?

ba06
Medlem
ba06s avatar
Nu har jag precist läst igenom tråden TS länkade till och jag måste tacka för underbar humorläsning så här en Måndagseftermiddag För det första har jag väldigt svårt och förstå hur dom överhuvud taget tror att dom blir tagna på allvar? Kioskmongon är bara förnamnet, ska bli kul och läsa fortsättningen om detta "farliga gäng" hahaha....jag dör

be-trusted
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba06
Nu har jag precist läst igenom tråden TS länkade till och jag måste tacka för underbar humorläsning så här en Måndagseftermiddag För det första har jag väldigt svårt och förstå hur dom överhuvud taget tror att dom blir tagna på allvar? Kioskmongon är bara förnamnet, ska bli kul och läsa fortsättningen om detta "farliga gäng" hahaha....jag dör

Roa dig med att läsa här tillsvidare
https://www.flashback.org/t1793284p16

DeathToYourReligion
Medlem
Är de verkligen så jävla små och anonyma?

Kom igen nu, någon jävla skit måste finnas.

Laughing-Buddha
Medlem
Laughing-Buddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeathToYourReligion
Är de verkligen så jävla små och anonyma?

Kom igen nu, någon jävla skit måste finnas.
Ja så jävla små och anonyma är dom.

betathome
Medlem
delar ut lite info här om dom som jag vet skriver inte det för att boosta eller någon PR klubb eller liknande utan jag vet lite om dom har umgåtts lite i deras kretsar vet inte hur länge Gangland har funnits vet att alla styr Gangland tillsammans mer eller mindre. Det är ett mindre brödraskap med ganska tuffa intagnings krav och regler dom är väldigt värna om sina egna dom vill inte beblanda sig med andra och dom vill synas och höras så lite som möjligt. Samt att dom sysslar nog inte ens med Organiserad brottslighet på den Nivån som folk försöker få dom att framstå tex det med bomben är ju skitsnack det e några jävla snorungar som ligger bakom det dådet / och som jag fattat det hela har dom redan gripit någon? och jag vet att inte Gangland har med det att göra dom sysslar inte med sånt. Vet att dom slåss i mellan åt för rätt saker när det är värt det, De som hände ute i bonde hålan var ju inte en Klubb grej utan Raffa hade något otalt där personligen med en medlem som inte Raffa startade utan det blev en fylle grej och tjafs sedan sket Raffa i det han blanda inte ens in G.L utan han sket i det och gick vidare så har jag uppfattat det hela. Och flashback har saker tendens till att överdrivas samt blåsas upp och överdrivas som vanligt, och alla snackar skit om alla sedan vad som anses vara tufft eller inte vet man hur det gick till på riktigt så vet man. Men för många IQ befriade bönder som försökt skämma ut honom och boosta upp honom i onödan folk som har 0 koll har kommit in skrivit tyvär

Men kortfattat om Gangland

Sysslar inte med Droghandel
medlemmar lite över allt
Dom syns sällan i hålan
Dom ploppar upp lite här och där ibland
Lägger sig gärna i när Kvinnor blir misshandlade och hjälper till så inte Kvinnan råkar illa ut
Preppar nog en hel del dom flesta medlemmarna
Dom flesta medlemmarna inom G.L har suttit tillsammans
Vill sköta sitt och inte synas eller höras eller beblanda sig med andra

Tycker personligen inte det är värt att snoka mera på dom eller lägger ner vikt i dom utan den uppfattning jag har av dom e denna dom står på sig en hel del tuffa killar mycket regler mycket moral heder och principer som följs ut in i det sista dom är inte intresserade i något och vill inte ha uppmärksamhet

Så uppfattar jag dom har inte träffat så många därifrån men ett par stycken iaf där man har försökt luska ut lite och frågat ut lite men detta är det jag sitter på och tror inte det finns så mycket mer

och kommer inte Outa någon från G.L

Trevlig Kväll mina damer och herrar!
Senast redigerad av betathome 2012-03-11 kl. 22:26.

DeathToYourReligion
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betathome
delar ut lite info här om dom som jag vet skriver inte det för att boosta eller någon PR klubb eller liknande utan jag vet lite om dom har umgåtts lite i deras kretsar vet inte hur länge Gangland har funnits vet att alla styr Gangland tillsammans mer eller mindre. Det är ett mindre brödraskap med ganska tuffa intagnings krav och regler dom är väldigt värna om sina egna dom vill inte beblanda sig med andra och dom vill synas och höras så lite som möjligt. Samt att dom sysslar nog inte ens med Organiserad brottslighet på den Nivån som folk försöker få dom att framstå tex det med bomben är ju skitsnack det e några jävla snorungar som ligger bakom det dådet / och som jag fattat det hela har dom redan gripit någon? och jag vet att inte Gangland har med det att göra dom sysslar inte med sånt. Vet att dom slåss i mellan åt för rätt saker när det är värt det, De som hände ute i bonde hålan var ju inte en Klubb grej utan Raffa hade något otalt där personligen med en medlem som inte Raffa startade utan det blev en fylle grej och tjafs sedan sket Raffa i det han blanda inte ens in G.L utan han sket i det och gick vidare så har jag uppfattat det hela. Och flashback har saker tendens till att överdrivas samt blåsas upp och överdrivas som vanligt, och alla snackar skit om alla sedan vad som anses vara tufft eller inte vet man hur det gick till på riktigt så vet man. Men för många IQ befriade bönder som försökt skämma ut honom och boosta upp honom i onödan folk som har 0 koll har kommit in skrivit tyvär

Men kortfattat om Gangland

Sysslar inte med Droghandel
medlemmar lite över allt
Dom syns sällan i hålan
Dom ploppar upp lite här och där ibland
Lägger sig gärna i när Kvinnor blir misshandlade och hjälper till så inte Kvinnan råkar illa ut
Preppar nog en hel del dom flesta medlemmarna
Dom flesta medlemmarna inom G.L har suttit tillsammans
Vill sköta sitt och inte synas eller höras eller beblanda sig med andra

Tycker personligen inte det är värt att snoka mera på dom eller lägger ner vikt i dom utan den uppfattning jag har av dom e denna dom står på sig en hel del tuffa killar mycket regler mycket moral heder och principer som följs ut in i det sista dom är inte intresserade i något och vill inte ha uppmärksamhet

Så uppfattar jag dom har inte träffat så många därifrån men ett par stycken iaf där man har försökt luska ut lite och frågat ut lite men detta är det jag sitter på och tror inte det finns så mycket mer

och kommer inte Outa någon från G.L

Trevlig Kväll mina damer och herrar!
Så det enda de pysslar med är att rädda kvinnor i nöd?

Låter som en samling hedersknyfflar får man väll säga. De kanske skulle söka till polisskola istället, snuten behöver alltid folk som kan rätt och fel.

Ämnet är stängt
Topp Dela »