Jag är tyvärr uppvuxen i den där hålan, och åker ibland tillbaka dit för att träffa polare som inte tagit sig i kragen och flyttat därifrån. Senast jag var där och tog några öl på Åbro, för att sedan knalla vidare till Köket med folk från förr så uppmärksammade jag en herre som på ett oerhört tydlgt sätt satt och vaktade på mig och mina polare, och lite då och då skymtades hans JettEFaligA "livvakter" då och då...
Jag brydde mig inte så värst mycket om det, eftersom att det är on par med att vara i Vimmerby och ta ett par öl på krogen att något blockmongo ska försöka mucka. Sedan man blev lite äldre och tröttare är jag allmänt mer sugen på att krypa ner i sängen än att stå och munhuggas med dylikt patrask. De som rent allmänt muckar i Vimmerby är ändå de i princip ofarliga fåntrattarna som vill sätta sig i någon form av respekt men ändå åker på stryk i princip varenda gång.
Nåja, tillbaka till historien...
Jag och polarna sitter där och dricker öl i godan ro och börjar snacka skit om förr, sådär som man gör med gamla polare. Det kommer väl kanske upp ett par gånger när man inte var fullt så gammal och trött och faktiskt slog till folk lite grand i bland...
Detta hör denna monstermassmördarkämpe Raffe, som sitter precis bakom mig. När en av hans debila polare, eeh, förlåt, jEttEtuffiGA "livvakter" så säger han något i stil med "De är helt psyko, vi drar." ... Och går. Han hade då suttit där och råblängt på oss i "smyg" i nån timme eller två.
Polarna berättade att det var någon ny förmåga som kallades Raffa, och med tanke på att jag rätt sällan är i den där inavlade hålan var det inget som direkt satte sig i minnet, men nu efter att ha läst den här tråden poppade minnet upp igen..
Tänkte att ni som sitter här och läser kanske skulle tycka den lilla anekdoten var roande.
Och till er som pratat om att åka till Vimmerby för att titta på idiotin, det är en aldrig slutande rad av blockmongon i stil med Raffa som dyker upp där, brukar alltid finnas ett par åtminstone, så bara sätt er på uteserveringen på köket och titta så kommer ni garanterat se något om ni håller till där ett tag. Gränden bakan den skitpuben är (eller var iaf) ett populärt ställe att "gå ut och göra upp" med, om man vill se en dråplig fajt mellan ett par i olika grad alkoholiserade herrar försöka slå varandra innan de slår sig själva medvetslösa på asfalten.