• 1
  • 2
2005-02-02, 20:31
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Är det någon mer än jag som brukar ha salt på pannkakorna och extrasaltat smör på våfflorna (eventuellt även Allerumsost) istället för att förstöra dem med en massa äcklig sylt och grädde?
Hur som helst, det är skitgott! Prova! Det blir liksom mer "matigt". Har man sylt, socker, grädde och sådan skit så blir det mer som en efterrätt och det kan ju kvitta.
Citera
2005-02-02, 20:33
Medlem
Hesekiels avatar
Har hort om folk som aven slanger pa kryddad ost och skinka pa vafflorna. Har dock inte testat sjalv men det later ju inte osannolikt ackligt direkt...
Citera
2005-02-02, 20:48
Medlem
Något som är gott på pannkakor är rom och gräddfil med lite hackad rå lök... Eller pappas vitkålssallad
Citera
2005-02-02, 21:26
Medlem
nyblads avatar
Bukar ha salt i pankaksmeten istället för på...
Även socker i istället för på.
Mycket bättre men det vet ju säkert alla redan.
Ett hett tips är även att ha sockdricka i pankaksmeten, krispa och fina blir dom då!
Citera
2005-02-02, 21:31
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hesekiel
Har hort om folk som aven slanger pa kryddad ost och skinka pa vafflorna. Har dock inte testat sjalv men det later ju inte osannolikt ackligt direkt...

Låter som en modifiering av fyllda pannkakor, och är fyllda pannkakor goda borde även dito våfflor vara det, kanske nått man skulle pröva. Ack, jag har ju inget våffeljärn förresten...
Citera
2005-02-02, 22:49
Medlem
Bråkmakarns avatar
Nej, jag har nästan bara sirap på mina våfflor och pannkakor. Sylt har jag på 1 av 6 våfflor ungefär.

För några år sedan hade jag i regel socker på pannkakorna, men det blir för torrt.

Vispad grädde tycker jag blir för mastigt, jag går bara och stånkar och frustar efter att jag satt i mig massa våfflor med sirap och vispgrädde.
Citera
2005-02-02, 22:53
Bannlyst
Hjortonsylt ska det vara.
Citera
2005-02-02, 22:57
Medlem
Ursas avatar
Man kan mosa lite ädelost i creme fraiche och ha på våfflorna. Mycket gott, mycket fett.

Vad gäller pannkakor har jag mest orkat göra ugnspannkakor på senaste tiden, men då har jag äppelklyftor i smeten. Mycket gott.
Citera
2005-02-03, 19:52
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Ursa:

Citat:
Vad gäller pannkakor har jag mest orkat göra ugnspannkakor på senaste tiden

Å jävlar! Det är gott! Men jag brukar blanda i knaperstekt bacon och lök. Sedan garnerar jag med falukorvsskivor. Mycket läckert!
För ett tag sedan så prövade jag även att ha bernaisesås till men det var inget vidare, det gick att äta men inte mer.
Citera
2005-02-03, 19:55
Medlem
Bergman-Wasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Är det någon mer än jag som brukar ha salt på pannkakorna och extrasaltat smör på våfflorna (eventuellt även Allerumsost) istället för att förstöra dem med en massa äcklig sylt och grädde?
Hur som helst, det är skitgott! Prova! Det blir liksom mer "matigt". Har man sylt, socker, grädde och sådan skit så blir det mer som en efterrätt och det kan ju kvitta.

Salta mycket i smeten instället eller gör raggmunk som tenderar att vara lite saltare. Raggmunk är för övrigt en jävla bra rätt!
Citera
2005-02-03, 20:06
Medlem
pentrys avatar
Jag har lärt mej av min norska mormor att ha smör och socker på tunnbröd. Bullen, är jag normal?
Citera
2005-02-03, 20:20
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Ursa:

Å jävlar! Det är gott! Men jag brukar blanda i knaperstekt bacon och lök. Sedan garnerar jag med falukorvsskivor. Mycket läckert!
För ett tag sedan så prövade jag även att ha bernaisesås till men det var inget vidare, det gick att äta men inte mer.

Jag tror inte att din metabolism föddes på samma planet som min!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in