• 1
  • 2
2012-02-25, 05:38
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Två personer skottskadades i Landskrona tidigt på lördagsmorgonen.

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/...andskrona.html

Citat:
Flera personer var inblandade i bråket, som pågick såväl utomhus som inomhus.

http://hd.se/inrikes/2012/02/25/en-s...-skottdrama-i/

En skjuten i benet.

S:t Olofsgatan har ju tidigare drabbats av mycket bilbränder. Är det någon uppgörelse i den undre världen eller en fest som har spårat ur? Någon som vet mer?
Citera
2012-02-25, 06:29
Medlem
Heixors avatar
Bor mycket skumt folk just där.. Och väldigt många som sysslar med knark på det ena eller andra viset. Skulle dra mina gissningar mot att det iaf är knark inblandat.

Tidpunkten säger ju att det är en fest som spårat.

Knark + Fest + 2012 = PANG!
Citera
2012-02-25, 06:47
Medlem
synd det inte träffade huvudet
Citera
2012-02-25, 07:44
Medlem
PrimusPiluss avatar
10 kronor på att det är knark och babbar inblandat
Citera
2012-02-25, 07:49
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrimusPilus
10 kronor på att det är knark och babbar inblandat
Knark vet jag inte men på ett eller annat sätt är det säkert också inblandat. När polisen koncentrerar sig på Malmö lever andra städer upp till sina smeknamn, i det här fallet är det väl lilla L.A? Kanske snart läge att sätta in armén i delar av Malmö så inte situationerna i de städer det nu saknas polis förvärras för mycket.
Citera
2012-02-25, 08:44
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Berikarradarn signalerar. Låter som balkan vs araber igen. St Olofsgatan är ett härligt tillhåll, fullt med slödder och andra berikare.
Citera
2012-02-25, 09:46
Medlem
bobthesmokers avatar
Tycker det mesta har kretsat ändå runt malmö, städer runtom som Lund, Landskrona och Helsingborg har knappt gjort ett ljud ifrån sig.

Kanske någon från malmö på besök i Landskrona?

Annars gissar jag helt ärligt på Privat fest, objudna gäster och det gick överstyr moment.
Citera
2012-02-25, 12:51
Medlem
gumses avatar
I den senaste artikeln så ser man ju korsningen där det hände: http://hd.se/landskrona/2012/02/25/e...brak/?from=rss

30-40 meter därifrån, in på sjukhusområdet, så ligger det en låg träbyggnad, ser ut som ett gammalt dagis, som numera verkar vara någon slags föreningslokal.

Ibland går jag på gatorna som en vanlig man & vid två tillfällen har jag gått förbi där & sett ett antal Mercedes stå parkerade utanför. Då har jag även sett vad jag uppfattade som zigenare som stått & snackat utanför & kollat på varandras bilar..
Inte den moderna typen av zigenare, utan mer som i gamla filmer, kritstrecksrandig kostym, väst, klockkedja, storbrättad hatt & lång rock med pälskrage.

Men huruvida det är deras lokal eller bara en lokal man kan hyra har jag ingen aning om, men med tanke på att det skall ha varit 15 man inblandade så känns det som lite för många för att komma från ett lägenhetsbråk.

Inte för att jag tror på ett samband, men det var väl i den korsningen som en ung kille i dyr merca blev ihjälskjuten för ett antal år sedan ?
Citera
2012-02-25, 13:03
Medlem
Den lokalen är nån sorts integration för nyanlända till sverige. Men som sagt har sett en del personer som inte har rent mjöl i påsen där ofta när jag kör förbi.

Fan dags för Regeringen att vakna. Fler poliser, hårdare straff och mer befogenheter. Sluta jaga nätpirater och lägg pengarna på att stävja sånt här skit.
Citera
2012-02-25, 16:09
Medlem
Iskubs avatar
Polisen - med bombgrupp, civilipoliser och vanliga radiobilar har slått till mot en villa i Landskrona. Om det har att göra med detta vet jag dock inte.
Senast redigerad av Iskub 2012-02-25 kl. 16:27.
Citera
2012-02-25, 16:26
Medlem
gumses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iskub
Polisen - med bombgrupp, civilipoliser och vanliga radiobilar har slått till mot en ville i Landskrona. Om det har att göra med detta vet jag dock inte.

Var ser du detta ?
Citera
2012-02-25, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iskub
Polisen - med bombgrupp, civilipoliser och vanliga radiobilar har slått till mot en villa i Landskrona. Om det har att göra med detta vet jag dock inte.

Det skulle vara intressant att få reda på vilken villa det var. Fast jag misstänker vilken det är. Troligtvis den som idag bebos av en familj som funnits både på Pilängsrundeln och Rönnebergsgatan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in