Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
Ja, avsnitten där 3-5-2 har gäster är alltid lysande. Axén-avsnittet kan vara det bästa avsnittet jag lyssnat på alla pod-kategorier. Vilken profil!
Gillar Frida Fagerlund också. Märks att hon grejar den ”grabbiga” jargongen när det snackas fotboll. Klockrent exempel på en kvinna som förtjänar att vara med och podda på en killes bekostnad. Kanske inte de vassaste analyserna men det spelar ingen roll då det inte är hennes primära uppgift. Bra att få bort Brenning som inte tillför något mer än vad hon gör.
Brennings brist på intresse för den faktiska fotbollen lyser igenom när han är med i ABs podd. Han går igång på silly och kontroverser, inte fotbollen i sig. Jag gillar honom ändå, när han släpper fascinationen för Bendtner och skriver på riktigt har han något att tillföra. Men sällan eller aldrig i PL-podden.
Nivas gästspel sist - så uppenbart beordrat av cheferna för att promota hans meningslösa tröj-turné. Jag gillar Niva men tycker hajpen nått oanständiga proportioner. Han är en bra skribent, en nyanserad pundit, men det är det. Jag skiter i hans jävla tröjor ärligt talat, och de som bryr sig borde genast skaffa sig ett liv.
Utöver det, är det en sån uppenbar hierarki i studion när Niva är med. Han är stjärnan som tar allt strålkastarutrymme, när han använder 100 ord för att säga basala saker som ”lag X spelar bra just nu”. Less is more är en devis han aldrig håller sig till. Det kan bli för mycket av det goda. Jag håller Kalle K som klart mer fotbollskunnig än Niva.
Någon mer som lyssnar på Guardians Football Weekly? Jag gillar Sid Lowe, har alltid mycket vettigt att säga om spanska ligan. Men - får verkligen intrycket att övriga i studion inte gillar honom alls. Bara inbillning? Max Rushden klagade sist på att han inte svarar i telefon...