2017-12-07, 15:55
Medlem
nabplayers avatar
Stämmer in i hyllningarna till Fagerlund. Har egentligen inte något att tillägga. Som någon sa inte de vassaste analyserna men ärligt talat så är taktik inte så aktuellt i dagens fotbollsbevakning.
Citera
2017-12-08, 17:21
Medlem
Gillar också Fagerlund skarpt hon känns inte tillgjord utan är sig själv till 100%. Fattar att utseende inte har nåt med nåt att göra egentligen men hennes ögon/leende gör ABs sändningar mer levande. Plus bra snack.

Känns som att hon kom från ingenstans men är ju väldigt ung så som jag har förstått. Någon som vet nåt om henne/bakgrund/relationer osv?

Försökte fiska lite innan i höst. Alltid kul. (FB) Skvaller om Frida Fagerlund (Sportbladet)
Citera
2017-12-18, 00:40
Medlem
snillet_1s avatar
Även Strömberg gör det bra i Kick and Rush, skönt att slippa Bachners eviga metasnack om Merson, twitter osv.
Citera
2018-03-06, 12:37
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ja, avsnitten där 3-5-2 har gäster är alltid lysande. Axén-avsnittet kan vara det bästa avsnittet jag lyssnat på alla pod-kategorier. Vilken profil!

Gillar Frida Fagerlund också. Märks att hon grejar den ”grabbiga” jargongen när det snackas fotboll. Klockrent exempel på en kvinna som förtjänar att vara med och podda på en killes bekostnad. Kanske inte de vassaste analyserna men det spelar ingen roll då det inte är hennes primära uppgift. Bra att få bort Brenning som inte tillför något mer än vad hon gör.

Brennings brist på intresse för den faktiska fotbollen lyser igenom när han är med i ABs podd. Han går igång på silly och kontroverser, inte fotbollen i sig. Jag gillar honom ändå, när han släpper fascinationen för Bendtner och skriver på riktigt har han något att tillföra. Men sällan eller aldrig i PL-podden.

Nivas gästspel sist - så uppenbart beordrat av cheferna för att promota hans meningslösa tröj-turné. Jag gillar Niva men tycker hajpen nått oanständiga proportioner. Han är en bra skribent, en nyanserad pundit, men det är det. Jag skiter i hans jävla tröjor ärligt talat, och de som bryr sig borde genast skaffa sig ett liv.

Utöver det, är det en sån uppenbar hierarki i studion när Niva är med. Han är stjärnan som tar allt strålkastarutrymme, när han använder 100 ord för att säga basala saker som ”lag X spelar bra just nu”. Less is more är en devis han aldrig håller sig till. Det kan bli för mycket av det goda. Jag håller Kalle K som klart mer fotbollskunnig än Niva.

Någon mer som lyssnar på Guardians Football Weekly? Jag gillar Sid Lowe, har alltid mycket vettigt att säga om spanska ligan. Men - får verkligen intrycket att övriga i studion inte gillar honom alls. Bara inbillning? Max Rushden klagade sist på att han inte svarar i telefon...
Citera
2018-03-06, 19:48
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Brennings brist på intresse för den faktiska fotbollen lyser igenom när han är med i ABs podd. Han går igång på silly och kontroverser, inte fotbollen i sig. Jag gillar honom ändå, när han släpper fascinationen för Bendtner och skriver på riktigt har han något att tillföra. Men sällan eller aldrig i PL-podden.

Nivas gästspel sist - så uppenbart beordrat av cheferna för att promota hans meningslösa tröj-turné.
Jag gillar Niva men tycker hajpen nått oanständiga proportioner. Han är en bra skribent, en nyanserad pundit, men det är det. Jag skiter i hans jävla tröjor ärligt talat, och de som bryr sig borde genast skaffa sig ett liv.

Utöver det, är det en sån uppenbar hierarki i studion när Niva är med. Han är stjärnan som tar allt strålkastarutrymme, när han använder 100 ord för att säga basala saker som ”lag X spelar bra just nu”. Less is more är en devis han aldrig håller sig till. Det kan bli för mycket av det goda. Jag håller Kalle K som klart mer fotbollskunnig än Niva.

Någon mer som lyssnar på Guardians Football Weekly? Jag gillar Sid Lowe, har alltid mycket vettigt att säga om spanska ligan. Men - får verkligen intrycket att övriga i studion inte gillar honom alls. Bara inbillning? Max Rushden klagade sist på att han inte svarar i telefon...

Kan bara hålla med till 100 % om det fetade. Brenning skriver faktiskt bra och vettigt när han anstränger sig. Hans chefer behöver nog ha lite fingertoppskänsla och hålla honom borta från "oseriösa" sammanhang.

Tyckte extra synd om Frida när Niva var igång i senaste avsnittet. Tror hon satt helt tyst och chanslös i säkert en halvtimme.
Citera
2018-03-06, 20:43
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:

Nivas gästspel sist - så uppenbart beordrat av cheferna för att promota hans meningslösa tröj-turné. Jag gillar Niva men tycker hajpen nått oanständiga proportioner. Han är en bra skribent, en nyanserad pundit, men det är det. Jag skiter i hans jävla tröjor ärligt talat, och de som bryr sig borde genast skaffa sig ett liv.

Jag lyssnar men tycker den gått ner sig ordentligt sedan James Richardson lämnade och startade en ny. Med Rushden är den alldeles för flamsig och otajmad. Vägs upp av att många av gästerna är bra dock... gillar också Sid Lowe, men uppfattar snarare att det är han som har svårt för Max, inte tvärtom.
Citera
2018-03-07, 08:34
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Kan bara hålla med till 100 % om det fetade. Brenning skriver faktiskt bra och vettigt när han anstränger sig. Hans chefer behöver nog ha lite fingertoppskänsla och hålla honom borta från "oseriösa" sammanhang.

Tyckte extra synd om Frida när Niva var igång i senaste avsnittet. Tror hon satt helt tyst och chanslös i säkert en halvtimme.

Ja, Niva tar allt utrymme när han är med på bekostnad av Kalle och Frida. Och det är som jag skrev inte enbart på kunskapsmeriter, utan för att Niva är sportbladets golden boy.

Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Jag lyssnar men tycker den gått ner sig ordentligt sedan James Richardson lämnade och startade en ny. Med Rushden är den alldeles för flamsig och otajmad. Vägs upp av att många av gästerna är bra dock... gillar också Sid Lowe, men uppfattar snarare att det är han som har svårt för Max, inte tvärtom.

Håller med om att nivån sjunkit med Rushden. Jag har inget emot lite icke-relaterat banter, men fokus ska vara på fotbollen. Avsnittet sist som mest tycktes handla om hur gänget tog sig från Irland till London, med förseningar och en besvärlig supporter, var bara fånigt. Visserligen var supportern anonymiserad men att få höra på en av världens största fotbollspoddar hur störig man är, det kan sänka den bäste. Dålig fingertoppskänsla att trashtalka en nobody i podden.

Har inte lyssnat på Jimbos nya podd men kanske blir en lyssning.

Gällande Sid Lowe delar vi iaf uppfattningen att personkemin inte klickar mellan framför allt Sid och Max.
Citera
2018-03-23, 03:08
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Podd pa dembo är sedan en tid tillbaka med gamla uppsättningen med Elena och Adam. Den är raka motsatsen till 3-5-2, inga djupa analyser över huvud taget, mer ett trivsamt prat och roliga spaningar och perspektiv på allsvenskan. Underhållande och rekommenderas starkt. Kan bli liiite flamsigt ibland.

Studio allsvenskan med Marcus Birro har haft många bra gäster på sistone, vad tycker ni om den? Jag gillar Marcus, han är väldigt passionerad. Den andre killen är dock rätt slätstruken och säger mycket självklarheter.
Citera
2018-04-26, 01:45
Medlem
Citat:
Ja, Niva tar allt utrymme när han är med på bekostnad av Kalle och Frida. Och det är som jag skrev inte enbart på kunskapsmeriter, utan för att Niva är sportbladets golden boy.

Niva är ändå en sådan unik röst (både bokstavligt och metaforiskt) att jag tycker de får in honom rätt så bra i Premier League-podden. Han dyker upp någon gång varannan månad och dominerar för att sedan försvinna. Stämmer även in i Fagerlunds hyllningskör. Kul att den är så enhetlig, även på Flashback.

Nu börjar massa VM-poddar släppas, vilket naturligtvis är kul. Har rattat in mig på We Came to Win som är en berättande podd om tidigare VM-minnen. Tre avsnitt än så länge. Ett om VM 90 och vikten av det i engelsk landskapshistoria, en om Zaires lag 1974, och en om fotbollens utvecklingen i USA. Alla riktigt stabila, även om de är väldigt tydligt i den amerikansk podd-traditionen så dramaturgin är aningen uppskruvad. Är även också menat för en bred publik, så får många basic förklaringar av vad t.ex FA-cupen är för något. Detta blir minst störande i avsnittet om Zaire, om inget annat för jag har noll koll på dess fotbollshistoria.
Citera
2018-05-04, 00:45
Medlem
snillet_1s avatar
Vad är grejen med att Kick and Rush återkommande förlöjligar Brexit? Varför skulle EU vara en helig ko? Det engelska folket valde att rösta för ett utträde. En majoritet av de röstberättigade alltså. Så det kan inte gnällas om "okunniga landsbor" eller liknande. Såvida man inte vill förminska engelsmännen till att till övervägande del bestå av sådana.

Länder som Norge och Schweiz är inte medlemmar i EU. Det är alltså inte något särskilt märkligt över det. Eller är dessa avskyvärda länder förtjänta av baktalande? EU är i grund och botten ett ekonomiskt samarbete och föga mer än så. Men de verkar ha fått för sig att det är något slags adelsmärke i godhet eller liknande. Knappast.
Senast redigerad av snillet_1 2018-05-04 kl. 01:00.
Citera
2018-05-04, 00:50
Medlem
snillet_1s avatar
Apropå Frida Fagerlund rekommenderar jag henne att inte delta i för många poddar. Det är 352 (då och då), Allsvenska podden, Sportbladets PLP, VM-podden och kanske något mer. Till slut tippar det över och du blir hatad. Oavsett hur bra du är.
Citera
2018-07-11, 11:13
Medlem
simonvps avatar
Bumpar, mest för att jag inte vet var jag ska placera detta...

...men är det inte så att typ alla stora fotbollspoddar (och de som driver dem) fullständigt har snott Filip och Fredriks diskurser? Tutto Balutto främst (vilket nämnts väldigt ofta här) men även de på Sportbladets poddar verkar göra det också.

För att framstå som riktigt riktigt begåvad enligt mig så hittar man ett eget sätt att snacka på. Det kan inte ses som nyskapande om man plankar Filip och Fredriks koncept i och med att de varit aktiva i typ 8 år.

Bitter spaning, visst, men jag tycker det är en skyldighet att vara lite kritisk mot det som hyllas förbehållningslöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in