Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-02-02, 16:21
  #1
Medlem
ThirdEyes avatar
Det är så att jag skulle behöva en fin sportbil i sommar.

Nu är det så att jag ska köra till ett hotell, lämna av mig själv o min flickvän, allt inför ett par hundra människor. Andra ska dit också självklart, så vi är inte de enda.

Jag vill verkligen ha en sportbil eftersom en sådan skulle förgylla tillställningen väldigt mkt (o det skulle se jävligt bra ut med min o min flickväns klädsel).

Nu till saken. Det finns knappt några bolag som är villiga att hyra ut, utan att ägaren ska köra bilen också. Men sportbilar är oftast 2-sitsiga, eller med ett jättelitet baksäte. Men jag vill köra bilen...o ha min flickvän i sätet bredvid mig.

Jag ska köra från det att jag fått bilen (kan va 4-5 kvarter bort om det skulle va så...), till hotellet.

Så vad har jag för alternativ?

Kan man fråga någon återförsäljare om de är villiga att hyra ut sina bilar? Jag menar de kan sitta i baksätet om det skulle va så, eller åka bakom om de är oroade över hur jag kommer köra.

Kan man provköra sportbilar hursomehlst?

Jag snackar inte bilar som Honda Civic, utan syftar mer på Porsche, Corvette (nya karossen), Lambo, Ferrari, Maserati, XKR och andra givna sportbilar.

Säg att ni tror att de skulle hyra ut, vad för prisidé tror ni är lämplig? Observera att det kanske är högst en halvtimmas användning (om jag hittar dem lokalt), o oberäkneligt avstånd...
Citera
2005-02-02, 16:29
  #2
Avstängd
edbergs avatar
Har for mig att foretaget Exclusive Cars i Stockholm brukade hyra ut ganska frasiga bilar...
Citera
2005-02-02, 16:34
  #3
Medlem
Finns nån Statiol Mack som hyr ut bland annar Corvette C5 och Porsche Boxter mfl också.

Preem på Lidingö har nån/några fräscha bilar tror jag.


/Roadrunner
Citera
2005-02-02, 18:58
  #4
Medlem
ThirdEyes avatar
Citat:
Har for mig att foretaget Exclusive Cars i Stockholm brukade hyra ut ganska frasiga bilar...


Mja, de hyr ut så att man får köra själv iaf. En Cadillac CTS fanns, inte dåligt, men inte direkt det jag letade efter.


Citat:
Finns nån Statiol Mack som hyr ut bland annar Corvette C5 och Porsche Boxter mfl också.


Att jag inte tänkte på det, vissa mackar hyr ut lite finare bilar.

I'm on it.
Citera
2005-02-02, 19:02
  #5
Avstängd
edbergs avatar
Har ocksa for mig att det fanns nagot hak pa Odenplan som hette nagot i stil med Odenplans Specialbil-uthyrning something...Kolla gula sidorna...
Citera
2005-02-02, 20:23
  #6
Medlem
Nikhers avatar
Definiera först "sportbil".

Preem på Lidingö har en riktig sportbil. Problemet är att man måste vara bilentusiast för att inse det. Opel klingar inte direkt "sportigt" i de flestas öron men en Opel Speedster är något av det sportigaste du kan köra om det handlar om att vara snabbast. Bilen tillverkas av Lotus och är inget annat än en Lotus Elise under skalet.

http://www.kjellholgersson.se/speedster.htm

Tyvärr tycker nog många icke bilintresserade människor att Audi TT (som Preem Lidingö också hyr ut) är "sportigare" än Opel Speedster och det kan man ju som bilentusiast bara skratta åt...
Citera
2005-02-02, 20:24
  #7
Medlem
Nikhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Har ocksa for mig att det fanns nagot hak pa Odenplan som hette nagot i stil med Odenplans Specialbil-uthyrning something...Kolla gula sidorna...
Annars funkar Google. Tog fem sekunder att hitta:
http://www.specialbilar.nu/

Inga roliga bilar dock (bara en massa trötta jänkare).
Citera
2005-02-02, 21:37
  #8
Medlem
HellOils avatar
Statoil i Veddesta norr om stan hyr ut en cheva c5 tills amma pris som vanlig personbil, men man måste boka ganska långt i förväg. Riktigt najs 03:a i vinröd metallic.
Citera
2005-02-03, 09:11
  #9
Avstängd
edbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikher
Annars funkar Google. Tog fem sekunder att hitta:
http://www.specialbilar.nu/

Inga roliga bilar dock (bara en massa trötta jänkare).

Tank vad duktig Du ar, att jag inte tankte pa det, tankte val nagot i stil med att nagot far man fan gora sjalv...
Citera
2005-02-03, 09:25
  #10
Medlem
Odenplans Specialbilsuthyrning har en Ferrari 456 GT, var med i någon Kent-video.
Citera
2005-02-03, 14:24
  #11
Medlem
ThirdEyes avatar
Jo jag har letat...

bl.a. hittade jag den här länksamlingen

http://katalogen.sunet.se/kat/busine...ars/car_rental

tänkte att Flashback har en del expertis och erfarenhet...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback