Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2005-02-04, 00:14
Medlem
Bråkmakarns avatar
Vet inte riktigt vad jag tycker.
Tråden med bilder på FB-medlemmar har ju alla länkar till bilder samlade i trådskaparens ursprungsinlägg. Det betyder det inte kommer läggas till fler som postar bilder på sig själv senare. Lite surt.

Men, jag vet inte riktigt vad jag tycker, orkar inte väga för och nackdelar just nu.
Citera
2005-02-04, 00:17
Medlem
T.R.I.C.s avatar
Ah, nu faller bitarna på plats. Blev helt galen då jag försökte redigera ett några dagars gammalt inlägg, men nu ser det ut som att jag får nöja mig med bog bang istället.
Citera
2005-02-04, 00:45
Bannlyst
edit
Citera
2005-02-04, 12:02
Medlem
Stå för det ni skriver istället!

Bra Admin
Citera
2005-02-04, 14:50
Medlem
T.R.I.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Stå för det ni skriver istället!

Bra Admin
Jag står inte för bog bang, det är en som en nål i ögat att inte kunna ändra det.
Citera
2005-02-04, 14:58
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.R.I.C.
Jag står inte för bog bang, det är en som en nål i ögat att inte kunna ändra det.

Skicka ett PM till moderatorn i det aktuella forumet så kanske du kan få hjälp att dra ut nålen ur ögat
Citera
2005-02-04, 15:59
Bannlyst
.
Citera
2005-02-04, 16:03
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0d

ska admin och mods verkligen få agera som föräldrar över alla vanliga medlemmar??
ja, uppenbarligen eftersom många av er better er som barn behövs det, ingen skulle bli gladare än jag om vi slapp det.
Citera
2005-02-04, 16:20
Bannlyst
.
Citera
2005-02-04, 17:11
Medlem
Capones avatar
Citat:
man ska inte behöva skicka pm till mod bara för att man vill ändra 1 inlägg man själv har skrivit! det är samma när ens inlägg blir raderad. man ska inte vara tvungen att skicka pm för att fråga varför ens inlägg har försvunnit.

om en tråd låses så ska det stå varför och om 1 inlägg raderas så ska det stå varför. vi ska inte behöva skicka pm för att fråga varför speciellt när inlägg kan försvinna pga slarv från mod sidan!!

ska admin och mods verkligen få agera som föräldrar över alla vanliga medlemmar??

Anledningen att begränsningen har tillkommit är att en del medlemmar får för sig att radera hundratals inlägg. Begränsningen för även med sig att ingen kan editera gamla poster. Det finns inget annat sätt att lösa det på.

Du har ju trots allt 24 timmar på dig att editera.

Anledningen till att vi inte håller på och skickar PM till alla som får inlägg raderade är att det hade blivit ett heltidsjobb, eftersom det postas enormt mycket skit på forumen.
Det finns ett förslag på att användaren som postat inlägget automatiskt ska få ett PM när ett inlägg raderas, men jag vet inte om forumet stödjer detta eller om det går att ordna.
Citera
2005-02-04, 17:17
Medlem
Hispers avatar
Citat:
2. detta tillhör inte denna tråd men jag tar upp det här med. raderade inlägg borde handskas som låsta trådar. om inlägg raderas så ska man säga till men det behövs kanske inte när det kommer till solklara regelbrott som reklam osv men annars så borde det skickas pm när inlägg raderas. 2 av mina inlägg har raderats och jag har fått skicka pm för båda 2 för att få veta varför. den första var trams och halva inlägget kanske var trams och den andra inlägget var raderad av misstag av mods men fastän det var misstag fick jag skicka pm till 3 olika mods när misstaget låg hos modsen från första början...

Att meddela en användare när ett inlägg raderas är naturligtvis det bästa och det är vad som eftersträvas. Men man får komma ihåg att ibland kan det vara mycket städande som skulle leda till att många PM skulle behöva skickas och tid och ork kanske inte räcker till.
Citera
2005-02-04, 17:42
Medlem
Citat:
ja det hjälper verkligen när mods ser sig själv som förälder och medlemmar som ungar. det är verkligen bra alltså.

så vitt jag vet så är du inte tvungen att vara moderator och när du skriver "ingen skulle bli gladare än jag om vi slapp det" så verkar det va så att rollen som mod verkar va jobbig för dig. varför inte avgå och låta andra ta din plats om det verkligen är så jobbigt ?

åter till topic:

admins och mods ska inte agera som föräldrar över medlemmar. admin jobb är ta hand om forumet i helhet så det rullar felfritt och mods jobb är att ta hand om forum delarna dom har ansvar för och se till att inga inlägg bryter mot reglerna.

1. har man skrivit 1 inlägg borde man ha rätt att ändra på det om man vill utan att behöva kontakta 1 eller flera mods för att be om tillåtelse och sen vänta på svar från dom och det kan säkert ta upp till 1 vecka för jag skulle inte bli förvånad om det hela måste gå genom outlaw först.

2. detta tillhör inte denna tråd men jag tar upp det här med. raderade inlägg borde handskas som låsta trådar. om inlägg raderas så ska man säga till men det behövs kanske inte när det kommer till solklara regelbrott som reklam osv men annars så borde det skickas pm när inlägg raderas. 2 av mina inlägg har raderats och jag har fått skicka pm för båda 2 för att få veta varför. den första var trams och halva inlägget kanske var trams och den andra inlägget var raderad av misstag av mods men fastän det var misstag fick jag skicka pm till 3 olika mods när misstaget låg hos modsen från första början...
Pm vid raderade inlägg har redan avhandlats i den här tråden:
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=180453

För övrigt borde du kanske fundera över varför två av dina 14 inlägg raderats!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in