Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2005-02-04, 19:21
Bannlyst
...
Citera
2005-02-04, 19:25
Medlem
LadyTieras avatar
nej, det är inte ok att radera samtliga sina inlägg för att man vill lämna forumet, det förstör och skapar stora hål i debatter i kunskapsbasen.

flertalet medlemmar har gjort detta och därför är detta en ny regel, vi hittar inte på regler för att det är kul utan enbart för att det behövs iom att flashback växer så växer även problemen och behöver åtgärdas på olika sätt.
Citera
2005-02-04, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g0d
vad kommer nästa restriktion bli? max 1 post var 5:e minut så man inte kan spamma eller tramsa runt?
Bra idé! Speciellt för "Junior members." F.ö tycker jag inte att nya användare ska få starta nya trådar heller
Citat:
för övrigt borde du läsa hela inlägget för då hade du förstått att ena inlägget var raderad av en mod för han slarvade och jag som inte gjort nåt fel fick skicka pm till 3 olika mod för att få reda på att en har slarvat och raderat mitt inlägg. så ska det inte gå till.
Har läst hela så klart (idiotförklara mej inte! Du vet inte vem jag är).
Men ett av fjorton inlägg är inte heller speciellt meriterande.
Citat:
om jag hade fått om från den mod som raderade inlägget hade det gått mycket snabbare att lösa det hela. min fråga är detta. varför ska jag lägga ner all denna tid på att skicka pm och ta reda på vem som raderat inlägget när inte jag har gjort nåt fel..
Läs min länk ovan!
Citera
2005-02-04, 22:42
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Har ändrar nu så att man inte kan editera gamla inlägg.
På så sett slipper vi se användare editera 4 månader gamla inlägg.
Orsaken att man ska kunna editera sina inlägg är ju för att kunna åtgärda skrivfel eller någonting direkt. Detta går nu att göra inom den närmaste dagen, men inte två veckor senare när man ändrat åsikt om något.

admin

Synd, om jag t.ex startat en tråd där jag ber om länkar så vill jag sedan kunna editera mitt startinlägg för att lägga in alla länkar jag fått som svar så dom är samlade.
Citera
2005-02-04, 22:51
Medlem
Bråkmakarns avatar
Man kanske skulle kunna göra så att startinlägget går att editera längre än ett dygn?
Citera
2005-02-05, 00:51
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Man kanske skulle kunna göra så att startinlägget går att editera längre än ett dygn?

Håller med, men det kanske inte är tekniskt möjligt?
Citera
2005-02-05, 01:03
Moderator
Ruskigbusss avatar
Problemet är ju att just första inlägget är ju det som startar en tråd - och om någon raderar detta - ja - då kan hela tråden bli obegriplig.
Citera
2005-02-05, 01:16
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Problemet är ju att just första inlägget är ju det som startar en tråd - och om någon raderar detta - ja - då kan hela tråden bli obegriplig.

Men hur ofta händer det?
Citera
2005-02-05, 01:55
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Kan man inte göra så att man kan lägga till, men inte ta bort i startinlägget?
.. Går säkert inte, men men..
Citera
2005-02-05, 06:31
Bannlyst
Tycker det här är elefantbajs av den enkla anledningen att det 1. inte är något egentligt problem 2. Flashback ska ge f-n i att lägga sig i vad folk skriver eller inte skriver.

Hellre frihet och en sönderryckt tråd på 5000 trådar.
Citera
2005-02-05, 12:52
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Har ändrar nu så att man inte kan editera gamla inlägg.
På så sett slipper vi se användare editera 4 månader gamla inlägg.
Orsaken att man ska kunna editera sina inlägg är ju för att kunna åtgärda skrivfel eller någonting direkt. Detta går nu att göra inom den närmaste dagen, men inte två veckor senare när man ändrat åsikt om något.

admin

Jag tycker att principen är alldeles utmärkt. Dock anser jag att 24 h är i kortaste laget, det kanske vore bättre med 48 h? Bland annat för att ge marginal för fylleinlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av M2k
När man upptäcker dylika godbitar nödgas man snabbt att 'citat'-kommentera, så att inte godbiten ågren-justeras av tillkvicknad fyllbult som själv överraskats av sitt svammel.

Är det fråga om rent svammel är det väl bara bra om användaren själv editerar sitt inlägg. Alternativet är väl att en moderator går in och raderar inlägget?

Är det fråga om ett vettigt inlägg, men som blev tokigt stavat eller formulerat är det väl självklart att man går in och rättar språkfelen?

Citat:
Jag stödjer den här åtgärden - även om jag har förståelse för de som till exempel har fått ändrade livsvillkor och där gamla inlägg kan leda till komplikationer i det nya livet.

Men, om man har starka skäl så går det ju att PM:a moderatorn för forumet - och undantagsvis så har det hänt att vi har gått med på att radera inlägg.

Detta måste naturligtvis handla om rena undantagsfall. Men dessa kan vara nog så viktiga.

Exempelvis kan inlägg på ett forum användas som stödjande bevisning i ett brottmål. Tänk på Disels öde.

Att det existera en möjlighet att få inlägg raderade ökar sannolikt användarnas beredvillighet att skriva om kontroversiella ämnen.

Av någon anledning kom jag att tänka på denna tråd om smuggling av glass:
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=155040

Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Anledningen att begränsningen har tillkommit är att en del medlemmar får för sig att radera hundratals inlägg. Begränsningen för även med sig att ingen kan editera gamla poster. Det finns inget annat sätt att lösa det på.

Detta är naturligtvis den relevanta anledningen till att införa regeln!

För att ta ett, givetvis hypotetiskt, fall: Hur skulle man, med behållning, kunna läsa knutbytråden om till exempel Pastor Sula, mot förmodan, skulle få för sig att radera alla sina inlägg?

Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Anledningen till att vi inte håller på och skickar PM till alla som får inlägg raderade är att det hade blivit ett heltidsjobb, eftersom det postas enormt mycket skit på forumen.
Det finns ett förslag på att användaren som postat inlägget automatiskt ska få ett PM när ett inlägg raderas, men jag vet inte om forumet stödjer detta eller om det går att ordna.

Det enda praktiska, som jag ser det, är att det automatiskt sänds ett PM till användaren så fort en modertor raderar inlägget. Det verkar inte rimligt att moderatorn själv ska behöva göra detta. Har givetvis ingen aning om detta är praktiskt möjligt.

Avslutningsvis bör man kanske påminna om att det finns en knapp som heter "Förhandsgranska inlägg".
Citera
2005-02-05, 13:13
Medlem
Aioloss avatar
Som redan tagits upp, bör det göras undantag för länksamlingar osv. Håller själv på med en länksamling för linux som ligger under OS-forumet, känns väldigt tråkigt att inte längre kunna lägga till saker i huvudinlägget. Kanske ett undantag för klistrade trådar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in