Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2005-02-03, 15:07
Medlem
david_båths avatar
dåligt! vill jag ta bort mina 3 månader gamla inlägg är det väl upp till mig. den tråden är väl sedan länge död.
och har man gjort ett vettigt inlägg finns det säkert i nån quote, om nån nu skulle vilja läsa vad jag skrev.
döda länkar som man inte vill ska stå borde man ju få ta bort också.

kan inte editfunktionen börja fungera igen efter att tråden blivit lite gammal?

är det nåt problem verkligen?
exempel?
Citera
2005-02-03, 15:13
Medlem
icys avatar
Jag gillar inte denna nya regeln, oftast behöver man inte ändra ett gammalt inlägg, men det händer, och då är det bra att ha den möjligheten. Själv har jag inte märkt några problem med raderade inlägg, och då hänger jag rätt mycket här på FB, som ni kanske märkt.
Citera
2005-02-03, 15:14
Medlem
hagge3s avatar
Men om man vill ändra i rubriken då?
Citera
2005-02-03, 15:17
Medlem
david_båths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Det har väl aldrig fungerat? Inne i tråden ser det ändrat ut men om man ser tråden 'utifrån' är det inte ändrat
Citera
2005-02-03, 15:18
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3

Rubriken har du som användare aldrig kunnat ändra själv.

Jag stödjer den här åtgärden - även om jag har förståelse för de som till exempel har fått ändrade livsvillkor och där gamla inlägg kan leda till komplikationer i det nya livet.

Men, om man har starka skäl så går det ju att PM:a moderatorn för forumet - och undantagsvis så har det hänt att vi har gått med på att radera inlägg.

Å andra sidan - om man inte kan stå för det man skriver - så kanske man bör överväga att inte skriva det alls.
Citera
2005-02-03, 15:29
Medlem
Mr Coffees avatar
jag stöder också detta system även om jag tycker 24h är väl lång tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jag stödjer den här åtgärden - även om jag har förståelse för de som till exempel har fått ändrade livsvillkor och där gamla inlägg kan leda till komplikationer i det nya livet.

Men, om man har starka skäl så går det ju att PM:a moderatorn för forumet - och undantagsvis så har det hänt att vi har gått med på att radera inlägg.

Å andra sidan - om man inte kan stå för det man skriver - så kanske man bör överväga att inte skriva det alls.

Man kan ju vara helt anonym på FB om man vill det. Alt. skrota ett gammalt konto och börja på ny kula.
Citera
2005-02-03, 15:54
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Varför 24 timmar?
Det borde väl räcka med 1 timmes editeringstid!

Marginal för fyllepostning
Citera
2005-02-03, 18:30
Medlem
perikless avatar
Editeringen används ju ofta till att uppdatera länkar och inte bara för att ta bort saker man har skrivit.
Citera
2005-02-03, 18:32
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perikles
Editeringen används ju ofta till att uppdatera länkar och inte bara för att ta bort saker man har skrivit.
Om det gäller en sån sak kan du kontakta berörd mod tycker jag.
Citera
2005-02-03, 19:10
Medlem
rebbans avatar
Bra tycker jag iaf.
Så slipper man att raderar sina poster och lämmnar luckor i vissa trådar.
Citera
2005-02-03, 19:13
Moderator
impieteers avatar
Jag tycker det är en bra idé och har faktiskt tänkt på det några gånger. Bland annat i den tidiga Knutbytråden för ungefär ett år sedan blev en person omnämnd i dagspressen och raderade då i panik samtliga sina inlägg. Det var inte så lyckat.

Om man ändrat åsikt är det väl inte mer än att man citerar sig själv i tråden och talar om att man ändrat åsikt.

T ex

Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Admin luktar bajs

Det här är ingen åsikt jag kan stå för nu när jag nyktrat till, hur kunde jag skriva så? Det var lavendel jag avsåg.
Citera
2005-02-03, 23:58
Medlem
Spaders avatar
Mycket bra ändring.
Nu saknas det bara ett förbud mot "uppryckande" av flera månader gamla trådar.
Jag har gjort en tråd om just det förslaget.

/Spader
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in