2012-02-23, 18:49
Medlem
Hallå där

Jag kollade på ett gammalt avsnitt av Grattis Världen idag med allas våra älskade Filip&Fredrik. De besökte Nya Zeeland och köpte där några slags party pills. The big grin tror jag bestämt dom hette. Såg otroligt kul ut. Någon som testat dom eller vet var man kan köpa? Är fett färsk på sånt här.

Tack på förhand!
Citera
2012-02-23, 18:51
Medlem
godawdos avatar
Har du kanske kommit på tanken att de skojar??
Citera
2012-02-23, 18:52
Medlem
Sarcophaguss avatar
Ingen aning om vart man kan få tag på sådana piller numera, men om jag inte minns fel innehåller de BZP, som är en klassad substans här i vårt kära land.
Citera
2012-02-23, 18:54
Medlem
Ajdå. Kan du tipsa om något liknande då?
Citera
2012-02-23, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godawdo
Har du kanske kommit på tanken att de skojar??

Avgör själv! Tror inte dom skojar haha
http://www.youtube.com/watch?v=oWMuy6ICXXw
Citera
2012-02-23, 19:01
Medlem
godawdos avatar
Jag skall inte reklamera här, men jag googlade bara: partypills "the big grin", och ser man på!

Tydligen en ört man kan röka???
Citera
2012-02-23, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godawdo
Jag skall inte reklamera här, men jag googlade bara: partypills "the big grin", och ser man på!

Tydligen en ört man kan röka???

Innehållet har redan skrivits i tråden och nej det är ingen ört...

Sedan tycker jag att kan man inte ens hitta information om drogerna här på FB så är man inte seriös nog att hantera dem. Ska man nyttja substanser ska man se till att samla in all information som finns för att minimera skadeverkningar och risker. Kan man inte ens samla energi nog att googla BZP, kolla vad det är för typ av drog, vilka liknande det finns, hur de intas, vilka doseringar och vilken effekt man kan vänta sig, ja då ska man strunta i drogerna.

Kunskap är A och O för den som vill förgylla tillvaron med rus...
Citera
2012-02-23, 23:16
Medlem
Psychoramas avatar
Har själv kört diverse "partypills" när jag var i NZ. detta var 2 år sedan och de gav inte mycket till effekt någon av dem... En sort som kallades "speedster" minns jag i alla fall funkade lite som butylone, men inga piller innehöll/innehåller BZP i NZ längre... Det är ju förbjudet med BZP där borta nu mera..

Men på den tiden F&P var där, var det garanterat BZP och massa olika kombinationer av dess släktingar i pillrena..
Senast redigerad av Psychorama 2012-02-23 kl. 23:18.
Citera
2012-02-23, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Innehållet har redan skrivits i tråden och nej det är ingen ört...

Sedan tycker jag att kan man inte ens hitta information om drogerna här på FB så är man inte seriös nog att hantera dem. Ska man nyttja substanser ska man se till att samla in all information som finns för att minimera skadeverkningar och risker. Kan man inte ens samla energi nog att googla BZP, kolla vad det är för typ av drog, vilka liknande det finns, hur de intas, vilka doseringar och vilken effekt man kan vänta sig, ja då ska man strunta i drogerna.

Kunskap är A och O för den som vill förgylla tillvaron med rus...
Svårt att veta att pillrena innehåller bzp när det aldrig sägs på programmet. Men jag är ganska säker på att det är just bzp, delvis pga året och landet och delvis pga vad jag hört ryktesvägar.

Numera är bzp olagligt i både sverige och där
Citera
2012-02-24, 11:21
Medlem
Sarcophaguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellosaferide
Ajdå. Kan du tipsa om något liknande då?

Har inte testat BZP själv och har ingen större koll på oklassade stimulanter, vilket jag antar är vad du söker. Men om nu den legala statusen inte har någon betydelse tror jag att amfetamin är det närmsta du kan komma.
Citera
2012-02-24, 15:45
Medlem
KastaMasks avatar
The Big Grin innehöll en blandning utav BZP och TFMPP. Piperaziner är tyvärr skit så det är inte värt att lägga tid och energi på att leta efter det.
Citera
2012-02-25, 13:09
Medlem
godawdos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Har själv kört diverse "partypills" när jag var i NZ. detta var 2 år sedan och de gav inte mycket till effekt någon av dem... En sort som kallades "speedster" minns jag i alla fall funkade lite som butylone, men inga piller innehöll/innehåller BZP i NZ längre... Det är ju förbjudet med BZP där borta nu mera..

Men på den tiden F&P var där, var det garanterat BZP och massa olika kombinationer av dess släktingar i pillrena..

Kloka ord! Är dock helt okunnig i ämnet, och googlade på namnet. Om jag vill ha ett "rus", håller jag mig till det jag känner till, och det brukar vara iskalla öl, och kanske en liten röka. Men allt annat tycker jag är för "farligt", och det borde TS förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in