2012-02-23, 17:45
Medlem
dekanmis avatar
För en vecka sedan var jag till tandläkaren och tog bort tandsten. Fick bedövning eftersom att jag har tandläkarskräck och det var en hel del att ta bort. När bedövningen släppte kände jag att jag hade förbaskat ont i käken och inte riktigt kunde tugga eller gapa. Jag tänkte att det skulle gå över efter någon dag och har inte funderat så mycket över det förrän nu.

Nu har det gått en vecka och jag har fortfarande samma problem. Jag får ju i mig mat och sådär, men fan... Jag kan ju inte gapa ordentligt. Det blir små tuggor hela tiden. Jag kan inte heller skjuta fram underkäken och det gör ont om jag ligger på den sidan av huvudet när jag ska sova. Så vad kan det vara? Jag har en visdomstand som är på väg upp på samma sida, är det den som kan jävlas?

Och bör jag kontakta tandläkaren under morgondagen eller ska jag vänta ett tag till?
Citera
2012-02-23, 17:57
Medlem
Jag är inte kunnig inom ämnet, men jag skulle absolut kontakta tandläkaren, han kanske kan ett eller annat om munnen!
Citera
2012-02-23, 19:19
Bannlyst
Är det HT som klagar över att du inte kan S*ga hans k*k?
Citera
2012-02-23, 22:59
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3aveMeAlone
Är det HT som klagar över att du inte kan S*ga hans k*k?
Kände du seriöst att du måste censurera på flashback?

Men nej, det är jag som är less på att jag inte kan äta ordentligt, inte kan gäspa och att det gör ont att prata.
Citera
2012-02-24, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Kände du seriöst att du måste censurera på flashback?

Men nej, det är jag som är less på att jag inte kan äta ordentligt, inte kan gäspa och att det gör ont att prata.

Jag är lite pryd *fnizz*
Citera
2012-02-24, 17:35
Bannlyst
Sen kan du sluta vara så jävla trött , och dricka bantningsmedel genom sugrör , problem solved
Citera
2012-02-24, 18:14
Medlem
ChinaDolls avatar
Exakt samma sak har hänt mig! Det hände dock när jag åt hårt knäcke... det bara knäppte till och sedan kunde jag inte gapa ordentligt :S fick lirka in maten i munnen i 3 dagar eller nåt!
Fick panik av skiten, men det hjälpte att massera käken - asså att massera vid vardera sida av ansiktet en liten bit nedanför öronen.

Gör det ont att gäspa för dig också ?

Min låsning gick bort av att jag gäspade faktiskt ... det gjorde jävligt ont, men plötsligt så klickade det till och allt satt "på plats" igen. Har dock inte återhämtat mig sen låsningen utan min käke är helt sabbad och klickar varje gång jag äter nästan

Tror inte tandläkaren kan göra något åt saken, det kunde ej min iallafall, utan det är bettfysiolog man ska kontakta! Får du fortsatta problem så kan nog din tandläkare skicka remiss till bettfysiologen!
Citera
2012-02-25, 14:06
Bannlyst
Är det såhär ? http://www.youtube.com/watch?v=R23astiKeg0
Citera
2012-02-25, 14:28
Medlem
Mest troligt infekterat tandkött kring visdomstanden.
Lösningen är bakteriedödande munskölj, finns på apotek och innehåller klorhexidin.

Men kontakta tandläkaren så är du säker.
Citera
2012-02-25, 14:40
Moderator
ofays avatar
Om käken låser sig brukar man inte kunna stänga munnen. Du skrev att du fick bedövning. Ibland kan man få ont efter en mandibularblockad på det sätt du beskriver. Det brukar gå över efter 3-14 dagar. Kvarstår dina problem efter 3 veckor bör du kontakta tandis igen.
Citera
2012-05-24, 14:25
Medlem
Hej du en fråga samma sak har hänt mig !.
Skulle dra ut en mjölktand som hade suttit fast mellan 2 tänder i 2 år som inte ville lossa .
Då jag tog bedövning och efter så låste den sig Och MEST NÄR JAG ÄTER ! >:C .
T.ex när jag åt hamburgare skit hungrig så låser den sig så jag inte kan öppna munnen D:.
Gör ont när jag pratar ibland och kan inte öppna den så högt .
Hur löste du det ? . Eller om du inte har så mja så skiter du att svara antaglingen

Ps. Detta var för typ 2-3 månader sedan har inte hunnit gå till tandläkarn >,<.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in