• 1
  • 2
2012-02-23, 16:59
Medlem
Som rubriken lyder. Jag håller på att banta (-12kg hittills) och undrar om kvarg är bra? Jag äter den med 0,1% fett (typ 55kcal per 100g) och det verkar ju lovande. Läste någonstans att det orsakade insulintoppar eller något i den stilen och inte alls var bra. Någon som vet och kan klargöra?
Citera
2012-02-23, 17:05
Medlem
kuddenchristos avatar
Det spelar ingen roll vad du äter, så länge du äter tillräckligt lite av det. Calories in versus calories out.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...ad.php?t=26881
Senast redigerad av kuddenchristo 2012-02-23 kl. 17:07.
Citera
2012-02-23, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Det spelar ingen roll vad du äter, så länge du äter tillräckligt lite av det.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...ad.php?t=26881

Det är jag väl medveten om, hur tror du annars jag gått ner 12kg? Min fråga är om kvarg är dåligt med tanke på insulinrelaterade anledningar. Klart man inte kan äta 10kg om dagen och gå ner, det förstår nog till och med Juholt...
Citera
2012-02-23, 17:10
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 250ml
Det är jag väl medveten om, hur tror du annars jag gått ner 12kg? Min fråga är om kvarg är dåligt med tanke på insulinrelaterade anledningar. Klart man inte kan äta 10kg om dagen och gå ner, det förstår nog till och med Juholt...
Du behöver inte snöa in dig på "insulinrelaterade anledningar". Du blir oavsett smalare om du ligger på kaloriunderskott.
Citera
2012-02-23, 17:11
Medlem
.adepts avatar
Kvarg är väldigt bra när du vill gå ner i vikt. Mättande, kcalsnålt och proteinrikt. Tada!
Äter själv minst 500g om dagen.
Citera
2012-02-23, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Du behöver inte snöa in dig på "insulinrelaterade anledningar". Du blir oavsett smalare om du ligger på kaloriunderskott.

Ja, men bromsar kvargen upp fettförbränningen mer än tex motsvarande kalori-mängd broccoli?
Citera
2012-02-23, 17:13
Medlem
Citat:
Ja, men bromsar kvargen upp fettförbränningen mer än tex motsvarande kalori-mängd brokolli?

Tror du på det själv? Tänk lite logiskt och börja läsa på.
Citera
2012-02-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Tror du på det själv? Tänk lite logiskt och börja läsa på.

Som sagt så har jag läst om att det inte är optimalt på ett forum, men jag tvivlar på det (kanske därför jag frågade?). Kanske han inte hade så bra koll på insulin och hur kroppen fungerar. Vad har du för kvalifikationer att uttala dig med? Eller antar du bara att få kcal = bra?
Citera
2012-02-23, 17:29
Medlem
Citat:
Som sagt så har jag läst om att det inte är optimalt på ett forum, men jag tvivlar på det (kanske därför jag frågade?). Kanske han inte hade så bra koll på insulin och hur kroppen fungerar. Vad har du för kvalifikationer att uttala dig med? Eller antar du bara att få kcal = bra?

Jag är utbildad inom rymdteknisk forskning så känner mig väl inte riktigt manad egentligen. Men jag förstår att du tror att du skulle tjäna många hekto i veckan på att byta broccoli mot Kvarg. Riktigt rolig värld vi lever i.
Citera
2012-02-23, 17:36
Medlem
ojtbss avatar
Kvarg innehåller förståss också en hel del caseinprotein. Bra innan läggdags för att hålla sig så anabol som möjligt och ha en ständig proteinsyntes medan man sover. Inget negativt med att äta kvarg på en deff.

Som alla andra redan sagt, så är kaloriunderskottet är den främste prioriteringen.
Citera
2012-02-23, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojtbs
och ha en ständig proteinsyntes medan man sover.

Det har man utan kvarg också. Ingen proteinsyntes = död.
Citera
2012-02-23, 18:49
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojtbs
Kvarg innehåller förståss också en hel del caseinprotein. Bra innan läggdags för att hålla sig så anabol som möjligt och ha en ständig proteinsyntes medan man sover. Inget negativt med att äta kvarg på en deff.

Som alla andra redan sagt, så är kaloriunderskottet är den främste prioriteringen.

Att bry sig om att vara "anabol" under natten är en världslig sak, och inget som kommer påverka dina resultat. Ät när du vill istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in