• 1
  • 2
2012-02-23, 18:59
Medlem
mernilios avatar
Det är väl sällan man har sås till omelett? Snarare någon form utav stuvning. Exempelvis av räkor, svamp eller spenat.
Citera
2012-02-24, 13:26
Medlem
Mackan52s avatar
Tabasco

Klassikern, fungerar till alla slags omeletter.

Snackar vi "andra" slags såser så är svampstuvning med kantareller, champinjoner och en stor fet Karl Johan med extra smör underbart, sannerligen sådant man kan bli mätt på en hel dag med en bit tjockt bröd.
Senast redigerad av Mackan52 2012-02-24 kl. 13:29.
Citera
2021-06-15, 12:13
Medlem
Asmodeusvults avatar
Fick just den här frågan av min flickvän.

Hon la på lite majonäs och inget mer när jag ställde mig frågande till sås alls till maträtten.

Men frågan fångade mitt intresse. Visst måste det väl finnas några bättre förslag än de vi sett hittills i tråden.
Citera
2021-06-15, 12:28
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Stark sås, tacosås, tomatsås eller ketchup och senap är nog det enda jag kan tänka mig.
Citera
2021-06-15, 13:53
Medlem
Scalpings avatar
Varför sås till omelett? Låter jättekonstigt, för det ska verkligen inte behövas.
Citera
2021-06-15, 20:38
Medlem
Kan bara instämma med Scalping ovan. Sås till omelett? Det skulle väl i och för sig vara en fylld omelett med typ svampstuvning, om man kan kalla det för sås. Eller några stänk hot sauce eller worcestershire, men det är ju bara för smaksättning.
Citera
2021-06-15, 21:16
Medlem
Sladdarens avatar
Jag är inget stort fan av omelette men kokt ägg är gott eller stekt med rinnig gula

Som sås, nåt som ni bör prova är smulig äggröra med fetaost och pommes eller nån mögelost, getost om ni gillar det (inte jag) eller kanske alla tre ostar med lite grönsaker till

Men till frågan såser och dressing till en omelette, se :

Citera
2021-06-15, 21:20
Medlem
neuron-drones avatar
Sås till omelett låter som LCHF-vansinne. Sås har man ju till torr mat.

Men visst, kör bea på omeletten. Blä.
Citera
2021-06-15, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Fick just den här frågan av min flickvän.

Hon la på lite majonäs och inget mer när jag ställde mig frågande till sås alls till maträtten.

Men frågan fångade mitt intresse. Visst måste det väl finnas några bättre förslag än de vi sett hittills i tråden.

Svampstuvning är det klassiska häruppe i norr.
I England är det vanligt med tomatsås till omeletten.
Kineserna, som gärna äter omelett till frukost kör med en soyabaserad redd buljongsås.
Hollandaise funkar också utmärkt.
Citera
2021-06-16, 00:39
Medlem
varm ost
Citera
2021-06-16, 00:43
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Hamburgerdressing och bacon!
Citera
  • 1