2005-02-03, 21:49
Medlem
TomiXs avatar
Hade ett "close-call" för ett par månader sedan. Inte för att jag var för påverkad men det att vakten bad mig ta fram allt ur fickorna . Hade dock turen att jag inte behövde öppna ciggpaketet . Cannabis rökte jag och polarna i våra yngre dagar innan man skulle in på discot. Folk trodde att vi druckit lite alkohol och därmed fick man blåsa men man kom ju undan varje gång på något mystiskt sätt .
Citera
2005-02-03, 22:02
Medlem
Toasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisaflisa
så det är ganska lungt så länge man inte har nått på sig?
det blir inte husransakan och fängelse i hundra år?..
Ingen husransakan om de inte misstänker att du langar, och de borde de inte göra om du inte har nått på dig, och nej inget fängelse, bara böter och som jag sa så karnse du får en soc på dig.
Citera
2005-02-03, 22:07
Medlem
Unbalanceds avatar
Alla gånger jag åkt fast för ringa narkotikab. så har jag rört mig utomhus, utanför nattklubb, ja och bara gått på stan, ja ...
Och det jag anser att det är skönast att sitta hemma påtänd eller jonkad eller vad man nu vill vara ...
Citera
2005-02-03, 22:11
Medlem
T.R.I.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joddla35
Tror polisen har ganska lätt för att se om någon har rökt på. Undrar då vad som händer? tar dom in en och ber en pissa?
Har samtalat med polisen ett antal gånger helt flängväck, har till och med lyckats snacka mig från böter och möjligt indraget körkort. Har till och med varit så illa att en gång så när jag skulle visa legget för polisen så åkte allt mitt stash och tillbehör ut ur plånboken och framför fötterna på polisen. Var snabbt som fan ner på marken och raffsa upp skiten och envisades med att de skulle kolla legget istället.

EDIT: Du kan åka in till pisstest utan anledning, svenska polisen har en kvot att uppfylla vad gäller pisseprov och hittar de inte tillräckligt många skumma typer så blir det lotteridragning.
Citera
2005-02-03, 22:19
Medlem
joddla35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.R.I.C.
Har samtalat med polisen ett antal gånger helt flängväck, har till och med lyckats snacka mig från böter och möjligt indraget körkort. Har till och med varit så illa att en gång så när jag skulle visa legget för polisen så åkte allt mitt stash och tillbehör ut ur plånboken och framför fötterna på polisen. Var snabbt som fan ner på marken och raffsa upp skiten och envisades med att de skulle kolla legget istället.

EDIT: Du kan åka in till pisstest utan anledning, svenska polisen har en kvot att uppfylla vad gäller pisseprov och hittar de inte tillräckligt många skumma typer så blir det lotteridragning.

Okej då tror jag fattar, men jag måste bara fråga vad som hände när allt ditt stash åkte ner i marken framför snuten?
Jag skulle garanterat fått panik i det läget och bara stått där med en öppen mun.
Citera
2005-02-03, 22:23
Medlem
Har tillomed Tjatat på en polis att få åka med i deras polisbil- men om man gör det på ett trevlig sätt o "smörar " lite för dem. så brukar dem ge en varning(som gå härifrån annars blir det station) innan dem griper en- vilket gör att man alltid slutar innan dem tar en brukar se det som en kul lek o om de nu skulle få för sig att ta en ... så hinner dem aldrig,brukar alltid springa därifrån när dem kommer 2-3 meterifrån mig. töntigt beteende?-ja!.. men det ger lite spänning (kan väl påpekas att jag inte alltid gör det, ibland kan man vara jäklig nojig så fort man ser dem beror på vilket humör man är på.
Citera
2005-02-03, 22:28
Medlem
PastorFredriks avatar
Så länge du uppför dej är det lugnt. (Synd att "att uppföra sej" är svårt för de flesta, droger eller inte)
På den gamla, mindre goda tiden, var jag massor av gånger på klubb, krog, skola, you name it på tjack, ingen brydde sej trots att det syntes som bara den.
Har passerat mittemellan två poliser med hund luktandes som jamaica och med pupiller stora som dalsland utan problem också, men då var det lite nervöst..
Citera
2005-02-03, 22:31
Medlem
T.R.I.C.s avatar
Citat:
Okej då tror jag fattar, men jag måste bara fråga vad som hände när allt ditt stash åkte ner i marken framför snuten?
Jag skulle garanterat fått panik i det läget och bara stått där med en öppen mun.
Nej alltså, mitt legg sitter bakom en sån där fin plastskärm i min plånbok och i den så hade jag i myntfacket (som självklart var öppet) en piece bella som åkte ner i marken tillsammans med långa rullpapper och ett färdigt meck som bara var invecklat i ett papper.
Det var väl runt midnatt som det hände, en polisbil stannar mig och en polare då de var på jakt efter några personer som varit i slagsmål. Såg väl lite suspekt ut då jag vinglar lite lätt framåt med en trasig mössa (hade tappat den inne på kroggolvet och inte hittat den förrän hela baren dansat flamenco på den) och blodig panna (antagligen så var det en finns som spruckit eller så hade jag väl stött i något vasst under kvällen, i vilket fall så hade jag inte upptäckt det förrän polisen påpekade det).
Jag var trevlig mot farbror blå så stämningen blev inte så spänd att de blev intresserade av skiten som föll ur plånboken (vilket var polisen fel till att börja med, då jag egentligen bara räckte över den) och så var jag tillräckligt snabbt ner på marken för att de ens skulle ha hunnit böja sig ner för att hjälpa till.
Citera
2005-02-03, 22:46
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivaspace
har också funderat på det, Det borde startas en tråd där folk kan skriva hur de torskat dit... Så lär vi oss andra av deras misstag!
Ett vanligt sätt att åka dit är nog ren och skär otur... De logiska sätten att troska går ju att undvika eller åtminstone förebygga, men vem kunde tro att polisen skulle komma hem till lägenheten bara för att du spelade lite musik på hög volym?? Och vad synd att du just vid detta tillfälle höll på med att rulla dig en litem joint!
Citera
2005-02-04, 00:39
Medlem
Cudas avatar
Citat:
Tror polisen har ganska lätt för att se om någon har rökt på. Undrar då vad som händer? tar dom in en och ber en pissa?

Det tror inte jag! Jag har rätt många års erfarenhet av folk som rökt/krökat och jag ser ingen skillnad på om folk har rökt eller krökat eller både och. Man ska iofs inte underskatta fabbolisen men såååååååååå jvl duktiga är dom inte.
Citera
2005-02-04, 01:36
Medlem
CthulhuXs avatar
några roliga nästan åka fast historier:

#1: En langare jag kände bretade om en gång han skulle in på nån klubb så bad vakerna att få kolla igenom hans väska, problemet var att han hadde ett cigg paket med 100 E i! Så han står där och försöker hålla sig lung medans dom plockar upp en sak efter den andra. Till slut så har dom plockat ur allt förutom just ciggpacketet med E:na i, då tänker ha "nu är det kört" men vakten kollar bara på ciggpacket i väska sen plockar ha tillbaks alla andra grejer som låg i väskan och låter honom sticka! Fattar inte hur han pallade med det, skulle fan skita på mig.

#2: Hadde tagit E en kväll å stog å dansade med min flickvän. Plötsligt kommer fram en kille i 30års åldern med ytterjacka och mössa på och säjer till henne "kan du följa med mig en stund, jag måste prata med dig", jag avlägsnar mig snabbt och smidigt och går och ställer mig en bit bort, ser att hon pratar lite med honnom och sen går bort till mig. Det vissar sig att det var bara nån kille som var säkert mer fucked up än vad vi var som ville dansa med henne
Citera
2005-02-04, 02:10
Medlem
nyblads avatar
Första gången jag torskade hade en polare varit och pundat hos en annan kompis i 5 dagar, och bl a skriket åt sin morsa när hon var där för att hämta han att han inte kunde komma hemm ännu för han hittade inte sig själv.
Jeje typ 5e dagaen åkte jag till polarens lägenhet och min andra polaren oroliga morsa hade ringt till en polis som hon kände. Polisen skickade det in annan polis, en SKITSNYGG blondin som stod och spanade, vi skulle ta en tur till sjukhuset åkte förbi blondinen och insåg att hon var snygg som fan, tog ett varv till och frågade om hon skulle med, men påstod att hon väntade på sin pojkvänn, iaf vi åkte upp till sjukhuset och det plockade där dom plockade oss, bruden och polarens morsas bekant...

Andra gången jag torskade så skulle jag och några polare hämta polarens bil som pajjat halvägs upp till sthlm. Polarens brorsa körde min bil på vägen hemm och jag satt jämte. Han bestämde sig för att han skulle sno en bil när vi var nära hemmet.... Han gick in till en mack och lånade en mejsel, mackägaren ringer som kör upp bakom oss och polaren får för sig att vi skall första köra ifrån dom, vi var båda fluddrade och tjackade. Slutade med att vi låg upp och ner jämte vägen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in