2012-02-23, 09:02
Medlem
Vilket flytande margarin eller smör är nyttigast för känslig mage.

Använder idag Arlas smör & rapsolja när jag steker och typ gör pannkakor till min son och problemet är att han måste springa in på toa bara efter några min efter han har börjat med pannkakorna som han förövrigt tycker smakar väldigt gott.

Funderar på att byta matfett till flytande Becel istället som verkar nyttigare, men är det nån annan här som kan rekommendera nåt bra och nyttigt matfett som är bra att steka med.
Citera
2012-02-23, 09:03
Medlem
5137s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Vilket flytande margarin eller smör är nyttigast för känslig mage.

Använder idag Arlas smör & rapsolja när jag steker och typ gör pannkakor till min son och problemet är att han måste springa in på toa bara efter några min efter han har börjat med pannkakorna som han förövrigt tycker smakar väldigt gott.

Funderar på att byta matfett till flytande Becel istället som verkar nyttigare, men är det nån annan här som kan rekommendera nåt bra och nyttigt matfett som är bra att steka med.

Kokosolja eller Carlshamns Margarin som är mjölk och laktosfritt
Citera
2012-02-23, 09:07
Medlem
rayraviolis avatar
Vad är problemet med smör?
Citera
2012-02-23, 09:39
Medlem
SambalOeleks avatar
Finns det fler mjölkprodukter han har problem med?
Min första tanke är laktosintolerans.

I så fall är det valfri laktosfri produkt du måste ersätta smöret med. Alternativt köpa Lactasin eller motsvarande medicin på Apoteket.

Hade jag själv varit laktosintolerant hade jag valt att äta "riktiga" laktosprodukter och tillsätta laktas i tablettform. Men det är för att jag anser riktigt smör är oslagbart i smak och innehåll i förhållande till sina "kompisar" på margarinsidan.
Citera
2012-02-23, 10:31
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Att springa på toa strax efter att man har ätit behöver inte vara något konstigt, tarmaktiviteten kan ta fart i samband med att man precis ätit och är helt normalt och ganska vanligt om man har en mage i god form. Men du menar kanske att han har ont i magen?

Var själv mjölkallergiker som barn så då var det margarin och soja semp (en sojamjölk) som gällde.
Om han endast är laktosintolerant borde han inte reagera så mycket då uppvärmd mat oftast går bättre. Annars kanske han är glutenintolerant och reagerar på vetemjölet?
Citera
2012-02-23, 10:53
Medlem
http://www.jobbpartiet.se/pdf/Margarintillverkning.PDF
Mums !
Citera
2012-02-23, 12:38
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
http://www.jobbpartiet.se/pdf/Margarintillverkning.PDF
Mums !

Och här granskar man bland annat produkten som måste ha varningstext för att få säljas: KOLESTEROL - BECEL - STATINER

Mer mums.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in