• 1
  • 2
2012-02-23, 01:00
Medlem
Fan vad arg jag är på mig själv.

Köpte/bokade biljetter till Madonnas konsert på Ullevi på biljettshop.se innan det riktiga biljettsläppet. Trög som jag är så fattar jag inte att biljettshop.se säljer i andrahand och tar överpriser. Men jag ville ju vara säker på att få en golden-circle-biljett.

Det är ju tydligen på ticnet man ska köpa, och bara av andrahandssäljarna om det är slut på ticnet. Idag finns det fortfarande biljetter kvar där, ca tusen kronor billigare än den jag köpte från biljettshop. Biljettshop.se ska tydligen vara seriösa och har ett system som kollar biljetternas äkthet innan dom säljs till kund.

Trots detta är jag osäker på min biljett som jag nu fått hem! Det är inte en sån där liten orange biljett, utan det är ett A4-papper. Jag vet att det finns såna, typ den här, som jag googlade fram, den tillhör någon som köpt den på ticnet:
http://jerryolsson.files.wordpress.c...nna2012_01.jpg

Min ser ut så, men den är färglös. Alltså som att den bara hade kunnat vara kopierad i en kopiator.

Vad tror ni? Nån som har erfarenhet av biljettshop.se? Och kan man kolla hos ett ATG-ombud om den är äkta?
Citera
2012-02-23, 07:56
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Den är säkert äkta. Men! Nyligen så har någon av dessa biljettshops på internet sålt massa falska biljetter till melodifestivalen bland annat. Eller rättare sagt, multipla biljetter med samma streckkod, så när en används så blir alla de andra med samma kod ogiltiga.
Citera
2012-02-23, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Den är säkert äkta. Men! Nyligen så har någon av dessa biljettshops på internet sålt massa falska biljetter till melodifestivalen bland annat. Eller rättare sagt, multipla biljetter med samma streckkod, så när en används så blir alla de andra med samma kod ogiltiga.

Jag har läst på en del nu om falska biljetter. Läste om det där med samma streckkod till flera biljetter, och det är just det jag är rädd för!

Jag har inte nerver till det här! Vill inte gå och vänta fyra månader till konserten och vara rädd att biljetten har samma streckkod som en annan biljett. Det svider som fan, men jag tror det enda som kan lugna mig är att köpa en ny från ticnet!

Surt att man inte kan returnera och få tillbaka pengarna.
Citera
2012-02-23, 20:32
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AudreyS

Min ser ut så, men den är färglös. Alltså som att den bara hade kunnat vara kopierad i en kopiator.

Vad tror ni? Nån som har erfarenhet av biljettshop.se? Och kan man kolla hos ett ATG-ombud om den är äkta?
Det är nog ingen fara. Alltid när jag skriver ut mina biljetter till fotboll, konserter eller festivaler, så är de färglösa.
Citera
2012-02-25, 09:51
Medlem
McHarleyBandits avatar
har men en skrivare som som bara skriver ut i svart så bli blir biljettern Svart/Grå/Vit
http://www.ticnet.se/html/sweden/tic..._4&language=sv
Citera
2012-05-09, 21:55
Medlem
AudreyS: Du behöver inte oroa dig alls. Jag har själv handlat biljetter i flera år av biljettshop.se och har aldrig haft några problem alls. Företag som tex biljettshop som tar VISA/MasterCard har avtal med deras bank och skulle inte företaget ha rent mjöl i påsen så skulle banken själva dra tillbaka pengarna och kreditera kunden och även säga upp avtalet. Biljettshop.se garanterar även entré på alla biljetter dom säljer.

Jag ska själv gå på Madonna i sommar. Köpte oxå som du mina biljetter hos biljettshop´s förköpstjänst. Skönt att slippa köa och att vara garanterad Golden Circle. Ses vid scenen!
Citera
2012-06-02, 17:30
Medlem
Konsult TTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensven333
AudreyS: Du behöver inte oroa dig alls. Jag har själv handlat biljetter i flera år av biljettshop.se och har aldrig haft några problem alls. Företag som tex biljettshop som tar VISA/MasterCard har avtal med deras bank och skulle inte företaget ha rent mjöl i påsen så skulle banken själva dra tillbaka pengarna och kreditera kunden och även säga upp avtalet. Biljettshop.se garanterar även entré på alla biljetter dom säljer.

Jag ska själv gå på Madonna i sommar. Köpte oxå som du mina biljetter hos biljettshop´s förköpstjänst. Skönt att slippa köa och att vara garanterad Golden Circle. Ses vid scenen!
Nu reas GC-biljetterna ut för 895:- på Biljett Nu, Biljettshop, m fl. Ticnet tar dock fortfarande ordinarie pris.
Börja andrahandsförsäljarna få kalla fötter ? Risken för inställd konsert minskade väl inte direkt efter floppen i Tel Aviv...

Nej, jag ska inte själv gå på konserten, men har kompisar som börjar bli oroliga för om Ullevikonsterten kommer att bli av efter GP's artikel igår: http://www.gp.se/kulturnoje/musik/1....alvtomt-ullevi
Bara drygt 20.000 biljetter sålda - undrar hur många av dessa som Biljett Nu m fl ligger på ?

/ TT
Citera
2012-06-02, 18:51
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Du får skylla dig själv när du köper från andrahandsföretag. Att stödja sån verksamhet är fan inte bra.
Citera
2012-06-04, 20:25
Medlem
ok-wows avatar
Gjorde samma tabbe som ts och köpte min hultsfredbiljett där. Surt om den visar sig va använd när jag är på plats! Får komma tidigt så jag är först med den ifall någon annan skulle ha den.
Citera
2012-06-15, 08:33
Medlem
AngelTenshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AudreyS

Jag har köpt på biljettshop.se, allt funkade bra och biljetterna var äkta! Dessutom fick jag dom absolut bästa platserna!!
Citera
2013-10-05, 21:51
Bannlyst
Lite orolig över att jag registrerat mig och "köpt" biljetter nu på biljettshop. Jag skrev mina uppgifter och när jag skulle skriva min mejladress två gånger som man brukar göra med det flesta reggsidor så skrev jag fel andra gången och det gick ändå på något sätt. hur som helst så genomförde jag köpet tror jag då det kom upp bekräfta bla bla men när jag tittar på historiken eller mina tjänster så har jag inga köp, blir lite orolig fan. Vad göra?
Citera
2013-10-06, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
Lite orolig över att jag registrerat mig och "köpt" biljetter nu på biljettshop. Jag skrev mina uppgifter och när jag skulle skriva min mejladress två gånger som man brukar göra med det flesta reggsidor så skrev jag fel andra gången och det gick ändå på något sätt. hur som helst så genomförde jag köpet tror jag då det kom upp bekräfta bla bla men när jag tittar på historiken eller mina tjänster så har jag inga köp, blir lite orolig fan. Vad göra?
Du ska iaf inte gnälla här, utan kontakta dom? Tror du Flashback kan hjälpa dig med detta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in