Citat:
Ursprungligen postat av GodisGroda
Bakgrund: Jag behöver lösa in dyra (och för många) sms-lån Har dock blivit nekad av storbankerna pga för många förfrågningar.
Så jag började kika runt på nätet, men många av kreditinstituten kräver att man har 100 000/år i inkomst, men vilket år är det de tittar på när de gör kreditupplysningen?
Både 2009 och 2010 låg jag en bra bit över 100 000, men 2011 tjänade jag inte en enda krona vitt. Men det enda de borde kunna se är väl fram till 2010? Är det isåfall "riskfritt" att påstå att jag fortfarande tjänar över 100 000/år, eller kan de få reda på min inkomst under 2011 också?
Det borde va lugnt. Eftersom vi inte har lämnat in deklaration för 2011 (den som vi lämnar in nu i maj) så är det året innan ! Skynda dig och skicka in nu innan deklarationen har lämnats in och registrerats.
Jag har tidigare kört igenom krediter och grejer då jag var arbetslös med 0kr i inkomst. Ingen som kollade upp något genom att fråga efter arbetsgivare eller dylikt. Fick dock jobb senare så de märkte aldrig av något och jag betalade av krediterna som jag skulle.