2012-02-22, 17:40
Medlem
hollywood-undeads avatar
Hejsan,

Jag har hamnat i en ond cirkel med alkoholen sedan i julas och har druckit i stort sätt varje dag, Inga starka grejer för det mesta.. mest ett till två sexpack 2,8 / 3.5 öl sällan starköl bara någon enstaka dag/helg...

Hur stor är risken för att jag skulle kunna få Delirium eller Abstinenskramper.. om jag slutar tvärt vilket jag vill göra.. har även naltrexon vitaflo hemma vet inte om det hjälper mot det?

Är även diabetiker så det är den största anledningen till att jag vill sluta .
Är för det mesta ensam hemma om dagarna och abstinenskramper är inget jag vill ha, vill säkert ingen.. tacksam för svar!
Citera
2012-02-22, 18:48
Bannlyst
kramperna är det minst obehagliga, inte så kul att få puls 140 inom loppet på några minuter då abstinensen "hugger" till och kommer inte smygande utan kan gå ifrån att vara normal till känna sig helt svimfärdig inom loppet på några få minuter. Det känns som att du ska svimma, du kan få panikångest och bara börja skrika av abstinens på tunnelbanan...värst är det om det är mycket folk eller snorungar som är högljudda....du vill bara hem och stationerna kryyyyyyper fram
Citera
2012-02-22, 19:13
Medlem
hollywood-undeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finlandskryssning
kramperna är det minst obehagliga, inte så kul att få puls 140 inom loppet på några minuter då abstinensen "hugger" till och kommer inte smygande utan kan gå ifrån att vara normal till känna sig helt svimfärdig inom loppet på några få minuter. Det känns som att du ska svimma, du kan få panikångest och bara börja skrika av abstinens på tunnelbanan...värst är det om det är mycket folk eller snorungar som är högljudda....du vill bara hem och stationerna kryyyyyyper fram

Ok , Men är det vanligt med kramperna och de där på typ folk 2 månader ? Och hur lång tid tar de innan abstinensen brukar komma?
Citera
2012-02-22, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hollywood-undead
Ok , Men är det vanligt med kramperna och de där på typ folk 2 månader ? Och hur lång tid tar de innan abstinensen brukar komma?
de kommer om du druckit hårt i en längre tid, kan vara 3 dagar bara och huxflux slutar (detta är farligt att göra, du kan avlida av abstinens om den inte behandlas) Abstinensen infinner sig fort, när du blod börjar krypa ner mot 0,5 promille får du abstinens, och som jag tidigare sa, den infinner sig mycket fort
om du får detta dra iväg till bolaget bums , köp några 7,5or....abstinensen har oxå en förmåga att försvinna även med ganska små mängder alkohol...efter 2 st öl mår du genast bättre...om du sedan vill sluta rekomenderar jag dricka folköl (12 första dagen, sen 8 andra dagen och 4 sista dagen)
Senast redigerad av finlandskryssning 2012-02-22 kl. 19:23.
Citera
2012-02-23, 06:37
Medlem
Jag skulle inte tro att det blir allt för jobbigt "enbart" efter 2 månaders drickande och speciellt då du till större delen druckit folköl.

Abstinens kan börja visa sig allt från 1h till 12h beroende på omständigheter.

Jag har själv druckit mycket i perioder och jag har enbart fått delirium tremens en gång och det var efter både alkohol, ghb, benso och andra narkotiska preparat dagligen i ett par år.
Men jag är ingen person att skriva facit utefter.

Du kan alltid försöka trappa ner men det kan vara oerhört svårt när det kommer till alkohol men jag tror inte du kommer få så stora problem. Det går över rätt snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in