• 1
  • 2
2012-02-22, 03:12
Medlem
http://www.sydsvenskan.se/lund/artic...t---frias.html

Haha det låter ju helt sjukt, hur lite vet folk egentligen?

Kommer det här fungera varje gång, för alla? Att hävda att man rökt i DK?
Citera
2012-02-22, 03:22
Medlem
InvadingPriests avatar
Haha, jadu. Vad ska man säga.

Citat:
Så vitt jag vet så kan ju ibland hasch vara uppblandat med kokain. Man kan tänka sig att om man röker en haschcigarett så kan det även innehålla en sådan substans, säger rådman Mikael Pettersson vid Lunds tingsrätt, som författat domen.

Undra om denna rådman funderat på varför i helvete nån, ur en ekonomisk synpunkt, skulle blanda dyrbart kokain i haschet innan försäljning?

Möjligen om nått nylle blandat i för eget bruk och bjudit den åklagade. Men har nån här någonsin hört nån som blandat i kokain i hasch? Finns inte i min värld.
Citera
2012-02-22, 05:49
Medlem
TheLangolierss avatar
Typiskt en rådman att uttrycka sig så fullkomligt efterblivet. Ni undrar varför Sverige rasar kanske?

Ja...

Mycket som fungerar, ibland. Beror helt på vilka som dömer.

Det roliga är att det är "så vitt han vet". :-) vilken Jävla sopa.
Senast redigerad av TheLangoliers 2012-02-22 kl. 05:56.
Citera
2012-02-22, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InvadingPriest

Undra om denna rådman funderat på varför i helvete nån, ur en ekonomisk synpunkt, skulle blanda dyrbart kokain i haschet innan försäljning?

Möjligen om nått nylle blandat i för eget bruk och bjudit den åklagade. Men har nån här någonsin hört nån som blandat i kokain i hasch? Finns inte i min värld.
Var en krönika igår i expressen (har jag för mig) om att Houston brukade göra så.
Citera
2012-02-22, 09:24
Medlem
Faktiskt en stor skandal att en dom inte kan skrivas på ett vetenskapligt korrekt sätt. Att det är helt och hållet fel är ju ännu mera beklämmande.

Dethär + Assangeaffären har gjort att jag med tiden har konstaterat att domstolarna består av idioter och feminister.

Domstolarna har med åren infiltrerats av idioter pga politisk nepotism. (Läs socialdemokrater i tingsrätter) Andra delar såsom åklagarväsendet har infiltrerats av rabiata feminister (som också är socialdemokrater).

Jag litar inte det minsta på en svensk domstol - varje dom vill jag läsa själv...fup etc etc ofta kommer man fram till helt annat resultat än den "respekterade" domstolen.

Allvarligt för samhället att domstolar inte fungerar. Det kommer politikerna bli varse om en 30-40 år när de vaknar med revolutionskula i huvudet.
Citera
2012-02-22, 11:14
Medlem
Bongomans avatar
Rökte i Danmark, frias

http://www.sydsvenskan.se/lund/artic...t---frias.html

En man bosatt i Danmark frias efter en åklagarmiss. Åklagaren påstod att mannen tagit kokain i Sverige. Mannen hävdar att kokainet var blandat i haschet som han rökte i Danmark. Rätten tror på honom och eftersom han sannolikt inte begått gärningen åklagaren påstått frias han.
Citera
2012-02-22, 11:21
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
– Så vitt jag vet så kan ju ibland hasch vara uppblandat med kokain. Man kan tänka sig att om man röker en haschcigarett så kan det även innehålla en sådan substans, säger rådman Mikael Pettersson vid Lunds tingsrätt, som författat domen.
Jag vet ärligt talat inte om man ska skratta eller gråta, då den här nivån av okunskap såväl kan hjälpa som stjälpa den som åker fast. Det här fallet är dock ett tydligt exempel på det förstnämnda.
Citera
2012-02-22, 11:25
Medlem
xDs avatar
Oj, vilken okunskap. Bara en tidsfråga tills det slår tillbaka negativt på någon stackars sate som "missbrukat haschkokaincigaretter".
Citera
2012-02-22, 13:56
Medlem
DigGaNs avatar
Sammanfogade ämnen

/Moderator
Citera
2012-02-22, 18:33
Medlem
man kan ju inte bli åtalad för att ha rökt i Sverige och bli fälld för att ha rökt i Danmark, isåfall måste man ju ändra gärningsbeskrivningen och då behövs prövningstillstånd.
Citera
2012-02-22, 19:15
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvadingPriest

Just kokain är inte så smart. Men är rätt smart att blanda i någon opioid. Även om de flesta röks på ett helt annat sätt lär man ändå få i sig litegrann. Så på så sätt kan man göra folk helt fast i skiten och man tjänar löjligt mycket pengar. Är inte svårare än så.
Citera
2012-02-22, 19:30
Medlem
breeze420s avatar
Naturligtvis finns det cannabis spetsat med andra droger. Även kokain, har för mig att grönt spetsat med kokain kallas Juicy.
Sen är det ju relativt vanligt inom "spetsnings världen" att använda opium.

Däremot bör man inte vara rädd att få gräs spetsat med kokain när man köper en femma för 500kr...

EDIT:
Däremot kan detta vara väldigt positivt när det kommer till legalisering. De får det att låta som att "han bara hade tänkt röka en haschcigarett och sedan fått i sig en sådan substans."

Som sagt, ännu en anledning till legalisering. Garanti att du inte får i dig någonting annat än cannabis..
Senast redigerad av breeze420 2012-02-22 kl. 19:33.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in