Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-22, 09:03
  #1
Medlem
upandowns avatar
Jag och min polare befinner oss o Thailand nu och vi vill komma hem så billigt som möjligt. Som läget är nu så ligger en hemresa till Kastrup på nästan 5000 SEK. Vi är inne att kolla på sista minuten resor men har inte hittat något vettigt för nästan alla Google träffar visar sista minuten resor till Thailand istället för från.
Det hade varit bra om man hade kunnat komma billigt till någonstans i Europa och sen fixa en billig resa därifrån. Går det att fixa nått liknande? Kan nån hjälpa oss hitta sista minuten resor från Thailand?
Citera
2012-02-22, 09:41
  #2
Medlem
LittleDaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upandown
Jag och min polare befinner oss o Thailand nu och vi vill komma hem så billigt som möjligt. Som läget är nu så ligger en hemresa till Kastrup på nästan 5000 SEK. Vi är inne att kolla på sista minuten resor men har inte hittat något vettigt för nästan alla Google träffar visar sista minuten resor till Thailand istället för från.
Det hade varit bra om man hade kunnat komma billigt till någonstans i Europa och sen fixa en billig resa därifrån. Går det att fixa nått liknande? Kan nån hjälpa oss hitta sista minuten resor från Thailand?

http://www.flygresor.se/showresult.php?id=15455434
Citera
2012-02-22, 12:49
  #3
Medlem
upandowns avatar
Tack för du tog din tid men vi måste tyvärr hem innan den 26e. Vi hade tänkt runt mitten av mars om det var möjligt.
De sista minuten appsen vi har tankat från AppStore visar bara utresor från Sveriges flygplatser.. Finns det inte någon liknande motsvarighet till thailändska flygplatser?
Citera
2012-02-22, 13:45
  #4
Medlem
Domyojis avatar
Om internet inte hjälper dig och inte thailändska resebyråer hjälper dig så vet jag inte vad mer jag kan göra.

Fick flyga Air Berlin hem från BKK till STH för 4000 enkelresa förut, det är fan så pass mycket det kostar. Om ni väntar tillräckligt länge kanske Norwegian hinner öppna sin BKK-rutt och då kommer ni nog hem ännu billigare. De är grymma.
Citera
2012-02-22, 17:22
  #5
Medlem
luckylucazs avatar
Få länder har sista minuten-biljetter på samma sätt som vi har i Sverige. Kolla på de vanliga sidorna: momondo, itasoftware, flygresor, expedia, kayak, skyscanner, etc. Testa olika städer, t.ex. Kuala Lumpur, London, Berlin.

Jag har hört om folk som kontaktat svenska charterföretag i utlandet och fått billiga sista minuten-hembiljetter på det sättet. Har ingen större tro på att det fungerar, men värt ett försök!
Citera
2012-02-22, 17:53
  #6
Medlem
Kan rekommendera www.skyscanner.com, dom har en bra sökfunktion och har ett stort antal flygbolag som den söker igenom.
Ett tips är att söka sen därefter så trycker du på "ändra sökningen" så behöver du bara skriva in en ny destination och all annan info kvarstår, på det viset kanske du hittar något annat land nära sverige att åka till för en billigare slant, går snabbt o söka så, och använd deras "visa hela månaden".

Det billigaste jag hittade från bangkok > Stockholm var 3500kr i mars.

Edit: Nu hittade jag bangkok > Krakow (polen) för 2500kr i mars
Och så fanns de Krakow > Stockholm för 130-250kr i mars
__________________
Senast redigerad av Herblore 2012-02-22 kl. 17:58.
Citera
2012-02-23, 05:23
  #7
Medlem
upandowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herblore

Edit: Nu hittade jag bangkok > Krakow (polen) för 2500kr i mars
Och så fanns de Krakow > Stockholm för 130-250kr i mars
Sökte igenom hela månaden med destination "överallt" och lyckades ändå inte hitta denna resa! Kan du länka? Låter som den bästa resan hem!
Tack för hjälpen alla!
Citera
2012-02-23, 05:42
  #8
Medlem
upandowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luckylucaz
Jag har hört om folk som kontaktat svenska charterföretag i utlandet och fått billiga sista minuten-hembiljetter på det sättet. Har ingen större tro på att det fungerar, men värt ett försök!
Det ska vi testa!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1802935

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback