2012-02-22, 07:51
Medlem
Någon annan här som stör sig på fula människor? Jag känner av det mer och mer att jag orkar inte se alla risiga fula och/eller gamla människor. De påverkar mig utan att jag vill det. Känner mig nästan rädd för att bli smittad av deras fulhet. Samtidigt kan jag bli nästan överväldigad av vackra människor, speciellt kvinnor förstås. Har jag någon slags överkänslig estetik-gen månne?
Citera
2012-02-22, 09:15
Medlem
propagandiofswedens avatar
Gör dig själv och oss andra en tjänst, väx upp!!!
Citera
2012-02-22, 11:38
Medlem
BreehcNicdolls avatar
Lite överdrivet kinkig är du nog allt. Jag vänder gärna bort blicken när jag ser en fuling, men går vidare utan obehag. Ibland händer det dock att jag möter någon riktigt ful människa som jag stör mig på länge. Då kan det vara skönt att veta att det finns skönhet i världen, om än långt borta.
Citera
2012-02-23, 06:57
Medlem
Men ta tex nyhetsuppläsare. Jag orkar knappt kolla om nyhetsuppläsaren är ful, oavsett hur intressant det personen pratar om är. Jag blir lite deprimerad helt enkelt.
Citera
2012-02-23, 07:07
Medlem
ZlatanManias avatar
Inspirerat från denna person? http://www.youtube.com/watch?v=kzgCdAobawA

Varför påverkas du så av fula människor? Det är ju knappast ett val och det är ju som att störa sej på dom som sitter i rullstol och fulhet är knappast en smitt risk så din oro är egentligen bara löjlig.. Mitt råd är att ändra tankesätt och har du inte tänkt tanken på att du kanske inte är världens finaste person om man säger så?

Sluta tänka så för det finns andra mycket grövre saker i denna värld att oroa sej för än fula människor
Citera
2012-02-23, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Inspirerat från denna person? http://www.youtube.com/watch?v=kzgCdAobawA

Varför påverkas du så av fula människor? Det är ju knappast ett val och det är ju som att störa sej på dom som sitter i rullstol och fulhet är knappast en smitt risk så din oro är egentligen bara löjlig.. Mitt råd är att ändra tankesätt och har du inte tänkt tanken på att du kanske inte är världens finaste person om man säger så?

Sluta tänka så för det finns andra mycket grövre saker i denna värld att oroa sej för än fula människor

Jag tänker inte på det så länge jag slipper se dem Och jo jag är väldigt snygg faktiskt, och försöker alltid förbättra mitt utseende på olika sätt (men inte smink och solarium, det känns lite väl bögigt)
Och det här är inget jättestort problem för mig, undrade mest om andra gick runt med liknande tankar.
Citera
2012-02-23, 08:16
Medlem
Prozacbitchs avatar
Personligen tycker jag det är skönt med fula människor. Tycker själv att jag är ful, men t o m jag kan ibland reagera på hur andra människor ser ut och då inser jag att det finns ju uppenbarligen de som är värre än jag är..
Citera
2012-02-23, 08:30
Medlem
peligrossos avatar
Det är alltid fula människor som kommer på smarta grejer och det behöver vi ju!
Borde dela landet, dom fulaste kommer ju från norrland så man kanske kunde lura dit dom?
Nä men jag vet det är hemskt, hur kom dom till och vad använde man dom till förr?
Kanske var dom som skrämde bort rovdjur från boplatser förr i tiden.
Citera
2012-02-24, 11:34
Medlem
Det här är precis vad som är fel med dagens samhälle. Det är som att alla springer runt sina hus och målar om, spacklar och ojar sig över hur fasaden ser ut dygnet runt. När sedan vintern kommer och de måste gå in, då är allt förfallet. Men jag ska väl inte döma. Jag vill också exempelvis ha en flickvän jag är fysiskt attraherad av, dock påverkar inte den faktorn mig när jag interagerar med människor som inte är kandidater för den platsen i mitt liv.
Citera
2012-02-24, 17:38
Medlem
H0llows avatar
Jag ser själv bra ut men jag stör mig inte på "fula" människor. Däremot stör jag mig på korkade människor däribland TS. Upplever i största allmänhet att det inte finns människor som är så pass estetiskt motbjudande att man tycker synd om dem. Det låter snarare som om TS har en skev bild av verkligheten. Indoktrinerad av en pretentiös morsa kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in