Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-27, 00:24
  #121
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuggy
Varför bombas det så lite av atombomben om den nu finns?
Hm, vill du att det ska användas mer atombomber i krig? Skicka lite pengar till Nordkorea då, de verkar sugna på att panga lite bomber.

Om du inte är född i förrgår så kanske du kommer ihåg när det testades atombomber till höger och vänster i världen. Du kanske minns låten Hit the road Chaques 1995 (baserad på Hit the road Jack) som bespottade den franske presidenten Chaques Chirac då han beslutade att Frankrike skulle testa några atombomber till. Folk slutade köpa franskt vin och de fick mycket skit för sina provsprängningar. 1996 skrev de på provstoppsavtalet och sedan dess är det bara Indien, Pakistan och Nordkorea som har gjort provsprängningar. Samtliga under jord för att minska spridningen av radioaktivitet.

Ungefär 2000 provsprängningar har gjorts världen över och i början small man all möjlig skit både i atmosfären och under vatten med väldiga föroreningar som följd. Vi ska vara djävligt glada att stridspittarna besinnade sig och slutade spränga så mycket skit i luften.
Citera
2013-02-27, 00:37
  #122
Avstängd
snuggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Hm, vill du att det ska användas mer atombomber i krig? Skicka lite pengar till Nordkorea då, de verkar sugna på att panga lite bomber.

Om du inte är född i förrgår så kanske du kommer ihåg när det testades atombomber till höger och vänster i världen. Du kanske minns låten Hit the road Chaques 1995 (baserad på Hit the road Jack) som bespottade den franske presidenten Chaques Chirac då han beslutade att Frankrike skulle testa några atombomber till. Folk slutade köpa franskt vin och de fick mycket skit för sina provsprängningar. 1996 skrev de på provstoppsavtalet och sedan dess är det bara Indien, Pakistan och Nordkorea som har gjort provsprängningar. Samtliga under jord för att minska spridningen av radioaktivitet.

Ungefär 2000 provsprängningar har gjorts världen över och i början small man all möjlig skit både i atmosfären och under vatten med väldiga föroreningar som följd. Vi ska vara djävligt glada att stridspittarna besinnade sig och slutade spränga så mycket skit i luften.

Om man tillverkar något så ska man använda det tycker jag annars är uppfinningen värdelös, återignen handlar det om skrämseltaktik, scare tactics.

Kan inte minnas att frankrike har använt atombomber, finns det filmer på det eller dylikt?
Citera
2013-02-27, 00:45
  #123
Medlem
skunkjobbs avatar
Och snuggy, när du skriver i en tråd som du inte skrivit så mycket i förut så kan du väl börja med att läsa igenom tråden så du inte upprepar en massa skit som vi redan har svarat på flera gånger. Du kanske till och med skulle svara på några motfrågor, t ex om ett bombflygplan t ex en Tupolev 95 kan lyfta 50 miljoner ton. Kan det det? 50 miljoner ton alltså, ungefär tio gånger vikten av alla personbilar i Sverige. I ett enda flygplan...

OK?

Jag tror tyvärr inte att du förstår frågan om bombflygplanet och du hade inte ens hört att Nordkorea har sprängt atombomber nyligen. Helt djävla otroligt att du då ger dig på att ifrågasätta kärnvapnens existens. Du hänger ju inte med i någonting som händer. Om jag var så totalt okunnig i ett ämne så skulle jag hålla en låg profil och försöka lära mig istället.
Citera
2013-02-27, 00:49
  #124
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuggy
Om man tillverkar något så ska man använda det tycker jag annars är uppfinningen värdelös, återignen handlar det om skrämseltaktik, scare tactics.

Kan inte minnas att frankrike har använt atombomber, finns det filmer på det eller dylikt?
Tycker du man ska använda alla kemiska och biologiska vapen som finns i världen också? Eller alla vanliga bomber, gevärsskott etc. som ligger och skräpar i lager runt om i världen, de måste ju användas så det är väl bara att börja kriga så man får nytta av vapnen.

Och du kan inte minnas att Frankrike använt atombomber... Det räcker med ett par sådana här: en till bara
Citera
2013-02-27, 08:12
  #125
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuggy
Nordkorea? Har inte hört något om det?

Har du förresten bevis på att det finns atombomber?

Jag menar man skapar en rädsla från ingenting, förstog du inte vad jag menade?

Det sägs att usa och ryssland av över 1000 atombomber var, om man har så mycket borde dom användas tycker jag, varför har man så många annars i vilket syfte liksom?

Är du på riktigt? Har du inte hört / läst om Nordkoreas bravader så kanske det är dags att börja följa nyhetsflödet i världen...

En motfråga - vad tjänar "eliten" på att fejka atombomber? Och snälla, svara på Skunkjobbs frågor. Tack.
Citera
2013-02-27, 09:54
  #126
Avstängd
snuggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Och snuggy, när du skriver i en tråd som du inte skrivit så mycket i förut så kan du väl börja med att läsa igenom tråden så du inte upprepar en massa skit som vi redan har svarat på flera gånger. Du kanske till och med skulle svara på några motfrågor, t ex om ett bombflygplan t ex en Tupolev 95 kan lyfta 50 miljoner ton. Kan det det? 50 miljoner ton alltså, ungefär tio gånger vikten av alla personbilar i Sverige. I ett enda flygplan...

OK?

Jag tror tyvärr inte att du förstår frågan om bombflygplanet och du hade inte ens hört att Nordkorea har sprängt atombomber nyligen. Helt djävla otroligt att du då ger dig på att ifrågasätta kärnvapnens existens. Du hänger ju inte med i någonting som händer. Om jag var så totalt okunnig i ett ämne så skulle jag hålla en låg profil och försöka lära mig istället.

Jag har läst en del i tråden, jag kan visst hoppa in och disskutera jag bryr mig inte vad andra tycker jag vill ha svar på det jag frågar om.

Tror du jag är så dum i huvet eller? Vadå en plan kan lyfta 50miljoner ton, det är omöjligt. Det är inte samma vikt som riktiga ton.

Jag vet att nordkorea urtjänar eller vad det kallas uran o sånt, men dom har inte bekräftat att dom har atombomber, usa tillåter ju inte sånt vad jag förstått, men jag hoppas verkligen nordkorea har kärnvapen. Om Usa ska få ha så ska alla länder få ha, ingen ska bestämma över den andra man är ju för fan ett eget land och man bestämer själv vad man vill ha.
Citera
2013-02-27, 09:55
  #127
Avstängd
snuggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
Är du på riktigt? Har du inte hört / läst om Nordkoreas bravader så kanske det är dags att börja följa nyhetsflödet i världen...

En motfråga - vad tjänar "eliten" på att fejka atombomber? Och snälla, svara på Skunkjobbs frågor. Tack.
Jo jag har hört. Det är en sak att höra och en sak om det är sant.

Att fejka atombomber är som sagt att hålla människor i schack för att inte göra dumma saker eller hotelser för då kommer man använda atombomber och alla verkar ju frukta detta.
Citera
2013-02-27, 10:06
  #128
Avstängd
snuggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Tycker du man ska använda alla kemiska och biologiska vapen som finns i världen också? Eller alla vanliga bomber, gevärsskott etc. som ligger och skräpar i lager runt om i världen, de måste ju användas så det är väl bara att börja kriga så man får nytta av vapnen.

Och du kan inte minnas att Frankrike använt atombomber... Det räcker med ett par sådana här: en till bara
Ja man ska använda dom vid krig eller behov, vad är det för mening annars ska man leka dom eller?

Minns inte när frankrike använd atombomber, vem var det dom bomba, frankriker har inte varit i krig sen andra världskriget.
Citera
2013-02-27, 13:16
  #129
Medlem
JustBecauses avatar
Ja jösses.

Men Hiroshima-offren då? Nagasaki? Hittar ALLA på?

Dessutom svarar du att "det går aldrig lyfta så mkt med ett flygplan". Men det måste ju gått om det inte var just en atombomb.

Du menar alltså att t ex dessa "små" smällar är skapade med ordinära sprängmedel?

Underwater: http://www.youtube.com/watch?v=ggH-ObiUWEE

Underground: http://www.youtube.com/watch?v=vmtOdUuBPXk


Tillägg: vilken jävla smäll!
__________________
Senast redigerad av JustBecause 2013-02-27 kl. 13:25. Anledning: Glömde länk
Citera
2013-02-27, 16:15
  #130
Moderator
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuggy
Ja man ska använda dom vid krig eller behov, vad är det för mening annars ska man leka dom eller?

Minns inte när frankrike använd atombomber, vem var det dom bomba, frankriker har inte varit i krig sen andra världskriget.

Nej det har du ju rätt i. Förutom Indokina, Algeriet, Libyen, Mali, Irak och ett par till.....
Citera
2013-02-27, 18:16
  #131
Medlem
MilleniumFalcons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuggy
frankriker har inte varit i krig sen andra världskriget.

Killen med koll
Citera
2013-02-27, 18:39
  #132
Avstängd
snuggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
Ja jösses.

Men Hiroshima-offren då? Nagasaki? Hittar ALLA på?

Dessutom svarar du att "det går aldrig lyfta så mkt med ett flygplan". Men det måste ju gått om det inte var just en atombomb.

Du menar alltså att t ex dessa "små" smällar är skapade med ordinära sprängmedel?

Underwater: http://www.youtube.com/watch?v=ggH-ObiUWEE

Underground: http://www.youtube.com/watch?v=vmtOdUuBPXk


Tillägg: vilken jävla smäll!

Hiroshima bomben är omögligt om det väger 50miljoner ton, det säger sig skälv likss,
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback