2007-04-08, 15:20
Medlem
Efter att jag fått prova röka cigarill med vaniljsmak så är jag fast, jag röker inte i vanliga fall, men nu tänker jag börja. Och då endast cigarill med vaniljsmak.

Kan ni tips om billiga cigariller med vaniljsmak som går att köpa i de flesta butiker?

Internetbutiker funkar också
Citera
2007-05-11, 14:45
Medlem
Jag brukar köpa följande sorter:

- Jose L. Piedra: http://www.zigarren-bugge.de/produktbilder/Shop/JLPiedraMinisF.jpg
- Biddies Blond: http://www.zigarrenstudio.de/bilder/733389333biddies_blond.jpg

Båda dessa sorter är mycket milda och behagliga. Jag tycker dock det är svårt att finna bra cigariller till rimliga priser i Sverige, drömlandet är Frankrike. Där är det mer regel än undantag för män över femtio att röka cigariller och utbudet är därav också fantastiskt.

/P
Citera
2007-05-12, 13:00
Medlem
Grim_Reapers avatar
Blir oftast Montecristo Mini om jag känner för en cigarill.
Citera
2007-05-12, 18:01
Medlem
K of Ks avatar
Montecristo Mini, Zino röd eller Cohiba Club alt mini.
Citera
2007-05-14, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petrov
Jag tycker dock det är svårt att finna bra cigariller till rimliga priser i Sverige, drömlandet är Frankrike. Där är det mer regel än undantag för män över femtio att röka cigariller och utbudet är därav också fantastiskt.

/P

Jag vill även ge mina rekommendationer om cigariller som kan köpas i utlandet:

- (Mini) Meccarillos
- Longchamp: http://www.ihr-tabakshop.de/user_html/master/pix/a/v/1102547744-10555.jpg

/P
Citera
2007-05-15, 15:31
Medlem
Hur mycket kostar cigariller ungefär?
Citera
2007-05-15, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babil
Hur mycket kostar cigariller ungefär?

I Sverige bör man för ett anständigt paket med 20 st vara beredd att betala minst 70 kr och upp till 200 kr.

(Davidoff och Cohiba Minis är de cigarrillmärken som utgör högsta gränsen i prisintervallet och om dessa märken bör sägas att de är ytterst kvalitativa cigarrmakare och att dessa cigariller således är att betraktas som lyxcigariller.)

/P
Citera
2007-05-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjau
Är det många här som röker cigarriller? Vilka märken gillar ni?

Kan vi inte klistra den här tråden som den officiella cigarill-tråden?
Det pågår inte så många cigarilldiskussioner och då tråden har ett neutralt namn kan vi kan samla dem här så man slipper bläddra i all evighet för att hitta den igen...

/P
Citera
2007-05-24, 23:39
Medlem
jag skulle rekomendera ritmeester Livarde. min första cigarill jag rökte och fortfarande gillar jag den starkt
Citera
2007-05-29, 12:40
Bannlyst
Moods är goda, iaf utan filter.
Citera
2007-06-04, 13:05
Bannlyst
Moods är det ända rätta men Cortez är inte helt fel heller
Citera
2007-06-04, 14:27
Medlem
pastoratets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy__
jag skulle rekomendera ritmeester Livarde. min första cigarill jag rökte och fortfarande gillar jag den starkt

Märkligt, jag tycker de smakar använd snus, Ritmeister Moods däremot är riktigt goda.

Själv brukar jag variera ganska rejält, skall det bara rökas allmänt så blir det oftast Hamlet eller Bellman, sedan ibland är man ju lite äventyrlig och köper något bättre som Cortez eller kanske något havanna.

På studentbalen härom veckan testade jag ett paket Danneman Special, 60kr för 20st väldigt små cigariller. Kan inte annat än rekommendera dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in