2007-03-29, 19:41
Medlem
Rakiis avatar
Ett tips är att du besöker Brobergs i Göteborg och frågar dom.

http://www.brobergs.com/
Citera
2007-03-29, 20:30
Medlem
Jo alltså jag har sett att det finns cigariller i affärer, men det är inte paketform utan i styck. Jag skulle vilja veta om det finns en kedja el. dylikt som kanske säljer billiga cigariller i paket.
Citera
2007-03-30, 10:26
Medlem
Hmm det ska väl ändå inte vara så svårt. Så gott som alla tobaksbutiker och bensinmackar säljer åtminstone Riitmester av olika slag, Dannemann och så vidare. Schimmelpennink är hyfsat vanligt förekommande också.

Men Riitmester är väl vanligast antar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av FrankCostello
Jo alltså jag har sett att det finns cigariller i affärer, men det är inte paketform utan i styck. Jag skulle vilja veta om det finns en kedja el. dylikt som kanske säljer billiga cigariller i paket.
Citera
2007-03-30, 11:44
Medlem
cigarrummets egna cigariller är sjysta, en kompis köpte ett 20-pack...sumatra eller om det var nåt annat. Rekommenderas.
Citera
2007-03-30, 12:09
Medlem
Patriarch Ks avatar
Vand dig till en riktig tobaksaffar om du ska ha "riktiga" cigariller
Brobergs i GBG ligger vid kompassen/arkaden.
Sedan finns det ett cafe som heter cafe cigarren pa jarntorget. Det gar verkligen inte att missa da det ar en valdigt stor skylt pa cafeet. De har ocksa ett mysigt sortiment.
Citera
2007-03-31, 00:54
Medlem
darws avatar
Citat:
De brukar ha i askar/burkar med. Men det är ingen vidare kvalitet på dessa tycker jag, ofta är de alldeles för torra och dåligt förvarade. För nån krona eller två till per styck kan du få finfina kubanska cigariller från tyskland med snabb leverans fraktfritt men du ville ju inte ha internetlänkar. På Brobergs i Arkaden kan du få 10st Romeo y Julieta mini för 66kr, kostar €9,21 för 20st från tyskland. Det är ett exempel få en personlig prisvärd favorit.

Quintero mini för €6,79 är också trevliga men finns inte på Brobergs tror jag.
Citera
2007-04-01, 22:02
Bannlyst
Cigariller luktar hästskit
Citera
2007-04-01, 22:05
Medlem
Packans avatar
Cigariller är underbart.

Jag brukar köpa Cortéz (ljusgul metalllåda). Utsökt till en kopp kaffe, eller som "efterätt" till en stadig middag. Röker dock bara under sommarn. Dessa skall avnjutas då det är varmt och skönt.

Finns nog på samtliga mataffärer.
Citera
2007-04-02, 08:43
Medlem
Öööh det är väll bara att köpa en plåtlåda på pressbyrån ? btw ja har aldrig sett i fall det finns där eftersom ja köper på lokala tobaks affären
Citera
2007-04-02, 08:52
Medlem
rovskaggs avatar
Citat:
Ja, jag har sökt hittade ingen tråd som motsvarade mina funderingar.

Anyway, cigariller, var köper man de? Billiga alltså och helst ingen internetlänk. Jag har sett att det finns cigariller i paket, billiga sådana, kan man få tag på såna i nån affär i göteborg/älvsborg-området? Tacksam för svar

Jag vet tyvärr inte hur det ligger till där nere i göteborgstrakterna, men här i stockholm så finns så vitt jag vet livarde eller bellman på nästan alla små tobaksaffärer, pressbyrån eller 7-eleven. Finns nog ganska säkerligen på ica, vivo eller konsum också. Så förmodligen borde det väl vara likadant där nere också. Lycka till!
Citera
2007-04-04, 01:46
Medlem
pastoratets avatar
Jo visst är det trevligt med cigariller, även om det känns som ett rån att köpa dem nu efter skattehöjningen, 20-pack köper jag nästan aldrig längre.

Standardcigariller för festliga kvällar brukar vara Bellman eller, om de finns att tillgå, Hamlet, som åtminstone här nere i Lund går att få tag på billigare än Bellman och dessutom är de i samma klass om inte snäppet över Bellman. Annars händer det väl att en ask Cortez eller Willhem II slinker ner, eller om man verkligen har pengar över så kanske något från de finare cigarrmärkena, Romeo y Julieta har t.ex. fantastiska cigariller.
Citera
2007-04-08, 00:11
Medlem
Zlorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuki
Cigariller luktar hästskit

Var utanför ett äldreboende idag när jag jobbade, tyckte att det luktade hästskit som FAN och tyckte detta var konstigt i ett lägenhetsområde. Vände mig om så satt där en gubbe ca 10m bort med en tänd cigarill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in