"Pojkvännen kom hem och påträffade sin flickvän i säng med en annan man. Ett bråk med den andre mannen och dennes kompis slutade med en grov misshandel."
"Enligt Umeå tingsrätts dom har de två männen, som har bostadsadresser i Umeå, hållit fast och misshandlat honom med ett stort antal slag mot huvudet, och även knäat honom i magen. Han fick bland annat frakturer på näsbenet och skelettskador i ansiktet.
De två får villkorlig dom och samhällstjänst i 120 respektive 140 timmar. Deras låga ålder bidrar till att tingsrätten väljer att inte döma till fängelse. En av de två döms även för att olovligen ha haft en laserpekare. Den andre döms även för olaga hot."
Någon som vet något mer? T.ex. vad dessa idioter heter?
Jag vet mer. Muslimungar. Att de hade laserpekare tyder på det.
Okej. Man går tillsammans hem med en tjej, har sex när kompisen är med. Sedan kommer killen, svensk skulle inte förvåna mig, istället för att känna sig dum, pinsam, så väljer man att misshandla den redan sårade.
Det är ett beteende som var mycket sällsynt i Sverige för 15 år sen. Inte nu längre.
Ja du har rätt, det hade knappast hänt i Sverige för 15 år sedan. Det är endast människor med civilkurage som kan göra något åt det. Regeringen (även sossarna) tycker ju bevisligen att det är ett helt okej beteende, annars hade ju straffet för brottet varit högre. Jag hade yrkat på pålning för detta brott. Gäller även kvinnan (om man endast ska gå på de uppgifter som är i artikeln).
Kan nämna och förtydliga att detta tydligen skedde i Obbola utanför Umeå.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!