• 1
  • 2
2012-02-21, 01:38
Medlem
ybernisses avatar
Som rubriken lyder!
Har fixat ett par ikoner som jag vill byta ut emot originalet på på min dock
Vet dock inte hur man gör o har sökt lite på google men hittar inte något som funkar för mig iallafall.
Kan också tillägga att jag inte vill ha candybar
Citera
2012-02-21, 02:01
Medlem
Nus avatar
Visa info - drag önskad ikon till ikonen som är till uppe till vänster i visa info.
Citera
2012-02-22, 01:50
Medlem
ybernisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nu
Visa info - drag önskad ikon till ikonen som är till uppe till vänster i visa info.
Funkar inte, har ikonerna i flera format och har prövat allihop
Citera
2012-02-22, 06:03
Bannlyst
Kan det vara så att du måste skriva in killall dock i terminalen? Alternativt starta om datorn.
Citera
2012-02-22, 12:04
Medlem
Jag kunde inte byta Chromes ikon via Visa info-fönstret. Då högerklickade jag på Chrome och valde Visa paketets innehåll, därefter bytte jag ut ikonfilen som finns i Contents->Resources. Funkar säkert för andra program också.
Citera
2012-02-22, 18:46
Medlem
tzjs avatar
Hårdvara - Mac ·····» Programvara - Mac OS
/mod.
Citera
2012-02-22, 19:04
Medlem
tycker du skall ta candybar för att lösa ditt problem? förstår inte varför du inte skulle vilja göra det?
Citera
2012-02-23, 15:18
Medlem
ybernisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xe89
Jag kunde inte byta Chromes ikon via Visa info-fönstret. Då högerklickade jag på Chrome och valde Visa paketets innehåll, därefter bytte jag ut ikonfilen som finns i Contents->Resources. Funkar säkert för andra program också.

Och göra sedan? byta ut eller behålla båda?

Citat:
Ursprungligen postat av Haber
tycker du skall ta candybar för att lösa ditt problem? förstår inte varför du inte skulle vilja göra det?

Förstår inte hur det fungerar för 5 öre, verkar ju bara som man kan byta på mappar
Citera
2012-02-23, 15:26
Medlem
en kopp kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ybernisse
Förstår inte hur det fungerar för 5 öre, verkar ju bara som man kan byta på mappar

Du kan byta på det mesta. Kolla någon video-guide på Youtube.
Citera
2012-02-23, 16:08
Bannlyst
okej, vi säger att du vill byta safari ikonen. Börja med att hitta en bild. Gå sen in i finder, leta upp bilden och tryck visa info.
Leta upp safari i finder och tryck på visa info.
Kopiera ikonen på bildens visa-info-sida.
klipp in den på safaris visa-info-sida.
Ta sen bort safari ikonen från dockan och sätt in den igen.

Borde fungera. Testa.
Citera
2012-02-23, 20:00
Medlem
Citat:

Candybar kan byta ja typ allt. e la bara ical som en lite knepigt men annars har det aldrig varit några problem att byta vilka ikoner man vill, varken program eller mappar
Citera
2012-02-23, 21:40
Medlem
Citat:
Och göra sedan? byta ut eller behålla båda?

Byta ut, alltså ersätta den gamla ikonfilen. I Chromes fall t.ex. heter ikonfilen app.icns. Jag döper då den ikonfil jag vill använda till app.icns och lägger i samma mapp dvs. Contents->Resources. Sen startar jag om Chrome.

Sen är det som alla säger förmodligen lättare att använda Candybar men jag har inte bytt ut särskilt många ikoner så jag orkade inte installera det programmet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in