2012-03-06, 23:44
Medlem
ansiktsbokarens avatar
Människor som bär t-shirt under klassisk skjorta (utan medicinska skäl) borde gripas av polis för förargelseväckande beteende.

Får jag måhända ingripa om jag ser brottet? Så kallat civilt gripande, och hålla gärningsmannen tills polis finns på platsen?
Citera
2012-03-07, 15:01
Medlem
simme1988s avatar
ja vi lever i ett fritt land.

okej mina åsikter kan vara lite bväl strikta och konservativa.
man gör som man själv vill
Citera
2012-03-11, 09:18
Medlem
Muppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX3L
Bär man svarta skjortor över huvud taget så känns en t-shirt eller två under övriga plagg inte som någonting man behöver fundera speciellt mycket på om det är stilmässigt korrekt eller inte.

Så du tycker att man ska bära rosa skjorta och ha slickat hår som du gör bara för att se "stilmässigt korrekt ut"? Gå och dö i en eld, snälla.
Alla har olika smak och tycken.
Citera
2012-03-11, 11:10
Medlem
vongörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupper
Så du tycker att man ska bära rosa skjorta och ha slickat hår som du gör bara för att se "stilmässigt korrekt ut"? Gå och dö i en eld, snälla.

Det kvittar helt och hållet vad man tycker. T-shirt under skjorta är ett big no no och så är det med den saken. Det går inte att tycka bort.
Citera
2012-03-11, 14:01
Medlem
Citat:

Vill man se ut som en fascist så tycker jag att den svarta skjortan är att betrakta som ett basplagg.

Det var ju en intressant tolkning, att jag förknippar brats med att ha stil eller vara stilmässigt korrekta när sanningen snarare är den rakt motsatta.
Vidare tycker jag att det blir förbannat tråkigt om man inte kan ha olika åsikter och diskutera det på ett forum, speciellt ett forum som har med stil att göra eftersom det då blir tämligen svårt att leta upp källor till sina påståenden.
Citera
2012-03-11, 14:06
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Du gör onekligen skäl för din avatar, det är ett som är säkert.

Det finns ingen plats för en svart skjorta i en mans garderob eftersom det inte finns något användbarhetsområde för den. Det finns inget skäl att äga en svart skjorta eftersom reglerna påvisar att sådana icke bäres. En svart skjorta i sig är ett enda stort oxymoron och kombinationen av detta plagg med andra persedlar är bara så fel. Så fel.

T-shirt under skjorta är också det fel. Men det har redan sagts otaliga gånger i denna tråd, varpå jag istället hänvisar till vilket inlägg av mig som helst i denna tråd pga lat.
Senast redigerad av Fixiebike 2012-03-11 kl. 14:09.
Citera
2012-03-11, 15:46
Medlem
AndrewBernards avatar
Citat:

Jag har ännu inte sett när en svart skjorta gör sig bra. Oavsett vad man tycker om stilregler eller inte, så skippa den den svarta skjortan för guds skull.
Citera
2012-03-11, 22:27
Medlem
Parkours avatar
En enfärgad tischa under en flanellskjorta, skitsnyggt!
Tshirt under skjorta? Big nono!

Möjligtvis ett vitt lågt skuret linne under, om du tycker skjortan är för genomskinlig eller av hygienskäl!
Citera
2012-03-12, 20:38
Medlem
Tycker en vit eller grå tischa under en ledig skjorta som flanell eller jeans ser riktigt bra ut.
Men kan hålla med om att under en " finare " skjorta blir det inte så bra.
Såg att någon nämde svarta skjortor, har alltid tyckt att det har varit ett värdelöst plagg.
Ser inte ner på någon som har en svart skjorta men det är va jag kallar dålig smak.
Har en hel drös av bekanta som haft detta under årens lopp.
Det värsta är väl att dessa ofta anser att detta är skit snyggt eller iallafall stilligt.
Citera
2012-03-13, 17:13
Medlem
Min nipples blir cp utav skjortan pga. materialet så därför blir det isåfall t-shirt vid skjortanvändande.

Citat:
Ursprungligen postat av AndrewBernard
Jag har ännu inte sett när en svart skjorta gör sig bra. Oavsett vad man tycker om stilregler eller inte, så skippa den den svarta skjortan för guds skull.

Ta det lugnt med den rosa skjortan, sånt hör hemma på gretas.
Senast redigerad av pEddobear 2012-03-13 kl. 17:19.
Citera
2012-03-13, 17:33
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pEddobear
Min nipples blir cp utav skjortan pga. materialet så därför blir det isåfall t-shirt vid skjortanvändande.

Ta det lugnt med den rosa skjortan, sånt hör hemma på gretas.
Du är väl medveten om att samtliga skjortor inte är av precis samma materialvariant? Ser inte det som en godtagbar anledning att bära t-shirt under skjorta.
Citera
2012-03-13, 18:13
Medlem
Tål verkligen inte när man ser t-shirten under skjortan, hela outfiten är verkligen förstörd. Döljer man den väl är det väl ok, sämre passform i vissa fall tydliga linjer får man då räkna med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in