• 1
  • 2
2012-02-20, 10:47
Medlem
Som rubriken lyder; Hur länge håller sig hasch/gräs?

Är ganska intresserad eftersom det skulle vara riktigt skönt att köpa lite grann och förvara det någonstans så att man har tillgång till det när man blir lite sugen, brukar inte så mycket

Skulle också vara trevligt om ni hade tips på bra ställen att förvara guldet och ifall ni skulle kunna dela med er av egna erfarenheter

Det var nog allt

EDIT: Är det några skillnader på hållbarheten på hash och gräs?
Senast redigerad av Scattered 2012-02-20 kl. 10:56.
Citera
2012-02-20, 10:48
Medlem
cdxz11s avatar
det beror ju på hur det förvaras, thc bryts ned snabbare i värme så om du håller det i kylen/frysen kommer det hålla sig bra längre.
Citera
2012-02-20, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
det beror ju på hur det förvaras, thc bryts ned snabbare i värme så om du håller det i kylen/frysen kommer det hålla sig bra längre.

Tack för svar

Kylen lät ganska vettigt
Men känns läskigt att frysa det?
Citera
2012-02-20, 10:56
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scattered

Är ganska intresserad eftersom det skulle vara riktigt skönt att köpa lite grann och förvara det någonstans så att man har tillgång till det när man blir lite sugen, brukar inte så mycket

Skulle också vara trevligt om ni hade tips på bra ställen att förvara guldet och ifall ni skulle kunna dela med er av egna erfarenheter

Det var nog allt

Har för mig att jag läste att runt 1% thc försvinner årligen i vanlig rumstemp, så de är inte nödvändigt att frysa små mängder som 5 gram.
Citera
2012-02-20, 10:58
Medlem
JesusLovesUs avatar
Du kan ju ha det i några år utan att det blir helt oavändbart. Brunt brukar vara en färskvara som blir sämre snabbare men om du planerar att röka det inom närmaste halvåret skulle jag inte se någon fara.
Citera
2012-02-20, 13:38
Medlem
-20r53-s avatar
var sjukt nojjig en gång för några år sedan, så jag slängde en kaka på 45gram rakt in i en skog :P det dumma va att jag kastade den över axel med så jag så inte vart den landade men ca 2 månader senare stack jag dit på natten med ficklampa och hittade den tillslut

det var sensommar tidig höst, hade även regnat några gånger men det höll sig lika potent och fräscht
Citera
2012-02-20, 14:54
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusLovesU
Du kan ju ha det i några år utan att det blir helt oavändbart. Brunt brukar vara en färskvara som blir sämre snabbare men om du planerar att röka det inom närmaste halvåret skulle jag inte se någon fara.
Det är nog tvärt om, brunt gör man för att lagra cb längre tid.
Citera
2012-02-20, 18:05
Medlem
Haha fan moran kommer hata mitt kylskåp mer och mer, som om inte döda råttor va illa nog...nu får dom dela plats med gräs också
Citera
2012-10-17, 01:43
Medlem
Jag har ochså funderat över detta men inte tagit mig tiden till att samla massa fakta.

Men vad jag lyckas läst mig till är att man kan förvara gräset iaf 2 år och behålla styrkan.
O.B.S ! dock krävs det att du förvarar det i försluten glasburk på ett svalt ställe och att
den inte utsätts för solljus.

Själv klart kan du frysa in både gräs och hash.
Att frysa gräs är nog inte att föredra om du inte ska göra Keef dvs.
Hash kan du lika gärna förvara i kylen.

De finns ett kanon forum på engelska å länk kommer här ..
http://boards.cannabis.com/medical-m...weed-keep.html

hoppas de hjälper lite.
Citera
2017-11-29, 16:43
Medlem
ruskkatts avatar
Det kanske låter lite märkligt, men jag hittade just ~50g hasch när jag var ute och gick på stranden i södra Spanien. Vet inte alls hur länge det legat, men plasten är sliten. Kan det finnas något THC kvar i det? (Röker inte själv, så har inte så bra koll.)
Citera
2017-11-29, 16:50
Medlem
MrBabyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskkatt
Det kanske låter lite märkligt, men jag hittade just ~50g hasch när jag var ute och gick på stranden i södra Spanien. Vet inte alls hur länge det legat, men plasten är sliten. Kan det finnas något THC kvar i det? (Röker inte själv, så har inte så bra koll.)

Det går förmodligen bra att röka och det finns thc kvar, sålänge det inte har varit blött.
Citera
2017-11-29, 17:11
Medlem
pizzaslajsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scattered

Det var nog allt

EDIT: Är det några skillnader på hållbarheten på hash och gräs?

Skulle inte rökt det om du hittade det på ett för uppenbart ställe. Finns folk som förgiftar saker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in