Citat:
Ursprungligen postat av felia
Jag sover lugnt om natten. Det händer alltid saker man inte kan förutse, kärnkraftsverk som havererar, inbrottstjuvar, husrannsakan, släktingar som dör etc. Det fina med ädelmetaller är att de är väderbeständiga. Rätt nyligen hittade man ett större silverskatt i Sverige, tror det var i samband med en utgrävning av en medeltida bosättning. Sen finns ju alternativt att lägga det under vatten, ett ställe dit det krävs ett dykcert och en dykutrustning för att nå.
Om du reser bort på semester och kommer hem för att upptäcka att din lägenhet brunnit, kanske glädjen att metall inte brinner förbyts i chocken att saneringsfirman kört ditt bohag till kommunens sopförbränning. Lite lagom långsökt men det är så här udda händelser man kan försöka värja sig mot genom att sprida riskerna. Du har ju redan börjat med det då du avser att köpa silver.
Aktiehandlare brukar tala om diversifiera portföljen dvs inte lägga alla ägg i samma korg. Kanske något att ta till sig?
Absolut, frågan är bara hur långt man vill gå. Jag vill ju ändå att det ska vara lätttillgängligt, så ett alternativ är att lägga det hos folk jag litar på om dom går med på det.
Så lite hemma hos mig, lite hemma hos dom. Det bästa skulle ju vara om man hade nån i familjen som bodde i ett hus så man kunde gräva ner det, tyvärr har man inte det.
Så alternativet nu är att fördela det med min mor, min bror och min bästa kompis och hos mig. Ska bara höra med dom först.
Nu har jag beställt silvret! Blev inget guldmynt, det får vänta lite till.
25st Kanadensisk Silver Maple

alá 5400kr