• 1
  • 2
2012-02-19, 22:51
Medlem
Har lyckats spilla en droppe superlim på mina jeans. Droppen är tillräckligt stor för att synas och har byxorna har fått en mörkare färg där limmet finns, dessutom har det blivit en hård yta. Har försökt tvätta byxorna men självklart hjälpte det inte Hjälpte inte heller att låta byxorna ligga i klorin. Någon som vet hur jag kan få bort limfläcken?? Eller åtminstone få den att bli ljusare/mjukare?

Tack på förhand!
Citera
2012-02-19, 22:59
Medlem
Kusinen5s avatar
Hahaha stackarn.

hmm, testa på, försök skrapa bort det eller något.. Testa tå en svamp med diskmedel o gnugga fram o tillbaka hårt ett par upprepande gånger.

Testa dig frammåt ^^
Citera
2012-02-19, 23:03
Medlem
Linebbs avatar
Jag har hört att aceton ska va bra, dock aldrig testat metoden själv!
Citera
2012-02-19, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kusinen5
Hahaha stackarn.

hmm, testa på, försök skrapa bort det eller något.. Testa tå en svamp med diskmedel o gnugga fram o tillbaka hårt ett par upprepande gånger.

Testa dig frammåt ^^

Jo jag har ju försökt, men den hårda ytan är verkligen superhård! Hård som plast och går verkligen inte bort
Citera
2012-02-19, 23:04
Medlem
Lägga i blöt? Många superlim är vattenlösliga om de ligger en längre stund. Annars lösningsmedel, men då ska du inte ha känsliga kläder.
Citera
2012-02-19, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Lägga i blöt? Många superlim är vattenlösliga om de ligger en längre stund. Annars lösningsmedel, men då ska du inte ha känsliga kläder.

Då byxorna låg i klorin låg dem ju i vatten också. Blandade mycket vatten med lite klorin, men det släppte inte trots att det låg där i ca 2timmar.
Lösningsmedel, vad är det?
Det gör inget om färgen går bort, byxorna ska ändå färgas röda.
Senast redigerad av new-yorker3 2012-02-19 kl. 23:12.
Citera
2012-02-19, 23:08
Medlem
sax
Citera
2012-02-19, 23:14
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linebb
Jag har hört att aceton ska va bra, dock aldrig testat metoden själv!
Aceton funkar men aceton är rätt aggressivt och kan lösa upp annat också.
Citera
2012-02-19, 23:24
Medlem
Linebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Vet inte hur det funkar, men trådstartaren ville ha ett svar hur man får bort den alt mjukar upp / ljusnar upp fläcken, kanske värt att testa iaf!
Citera
2012-02-20, 00:00
Moderator
Arne.Ankas avatar
Jo det kan helt klart va värt att testa men är nog bäst att först testa på en yta som det inte gör något om det blir skador, alternativt ett par andra byxor av samma sorts tyg.
Citera
2012-02-20, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Är inte så noga med tyget då det är meningen att det ska se lite "slitet" ut. Men hur gör jag med acetonen? Är det bara att hälla på det drabbade området eller hur gör man?
Citera
2012-02-20, 00:22
Moderator
Arne.Ankas avatar
Hade nog börjat med topz doppade i aceton, för mycket aceton kanske löser upp limmet så det sprids ut i tyget och blir en ännu större fläck än det va från början.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in