Hej!
Vet inte riktigt om jag skulle lgga detta i mjukvara eller hrdvara, men here it goes:
Tidigare idag s ndrades ljudkaraktren frn min iMac helt och hllet efter det att jag vckte den frn vila. Allts utan att jag tillsynes gjorde ngot.
Ljudet frn Spotify och iTunes lter numera fruktansvrt burkigt och platt! YouTube t.ex. lter andra sidan helt normalt av ngon konstig anledning.
Diskanten skr i ronen och det uppstr distortion oavsett vilken volym det r. Det lter ungefr som nr hrlurarna sitter lite halvt intryckta en MP3-spelare s att man nstan bara hr en vass diskant och brus.
Jag upptckte detta strax innan jag skulle uppgradera till Lion och tnkte "hoppas att det fixar sig nu nr jag uppgraderar OS:et". Men icke, det var samma fenomen i SL som i Lion, och sedan ngra timmar kr allts burken Lion.
Datorn i frga r en 27-tums iMac, senaste modellen (mid 2011).
Jag har testat fljande:
* Uppgraderat frn Snow Leopard till Lion.
* Resettat PRAM.
* Dubbelkollat samt trippelkollat "MIDI-instllningarna".
* Reparerat skivrttigheter.
* Pluggat in och pluggat ur hrlurar ett tiotal gnger bara fr att utesluta att ljudkortet har hamnat i ett slags "mellanlge".
S om ngon snll Flashbackare har lite tips fr ni mer n grna dela med er, jag vill helst slippa skicka in burken...