2012-02-20, 10:15
Medlem
r det bara jag som r inne p ett annat batteri? Kanske generatorn som har gett upp?
Citera
2012-02-20, 10:55
Medlem
Jo d, kopplade den friska bilens plus till den andra bilens pluspol och kopplade sedan den friska bilens minus till karossen och prvade att starta direkt, ven med lite gasande frn den friska. Problemet ligger ju i att detta inte fungerarade. Anledningen till att jag lt det sitta kvar ett tag var ju att jag trodde det kunde hjlpa ngot, men det kanske det inte gr..? Hade inte tillgng till batteriladdare.
Citera
2012-02-20, 12:32
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflask
Jo d, kopplade den friska bilens plus till den andra bilens pluspol och kopplade sedan den friska bilens minus till karossen och prvade att starta direkt, ven med lite gasande frn den friska. Problemet ligger ju i att detta inte fungerarade. Anledningen till att jag lt det sitta kvar ett tag var ju att jag trodde det kunde hjlpa ngot, men det kanske det inte gr..? Hade inte tillgng till batteriladdare.
Gick den runt som vanligt nr den andra bilen var inkopplad?
Citera
2012-02-20, 12:50
Medlem
Litenklens avatar
Citat:

Taskig kontakt......
Citera
2012-02-20, 12:54
Medlem
FreddeDs avatar
Citat:

Du fick kanske inte nog bra kontakt d du kopplade i karossen. Koppla direkt p minuspolen istllet. D r du garanterad att det funkar. Lt den st och ladda en stund innan du provar starta. Om inget r fel p bilen s ska den starta d. Om bilen stannar efter att du har kopplat bort den igen s ska du ha ett nytt batteri eller s r det fel p generatorn.
Citera
2012-02-20, 14:25
Medlem
Allts, jag r nst intill 100 p att sladdarna gav strm. Frst hade jag ju krmat ur batteriet genom frsk till start utan startkablar. Ngra timmar senare nr jag fick fatt i startkablar lt det ju nstan som om bilen skulle starta. Generatorn isf?

Edit: ja, motorn gick runt nr startkablarna var inkopplade
Har dessutom provat att koppla ven till minus
Senast redigerad av backflask 2012-02-20 kl. 14:52.
Citera
2012-02-20, 17:00
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Allts, jag r nst intill 100 p att sladdarna gav strm. Frst hade jag ju krmat ur batteriet genom frsk till start utan startkablar. Ngra timmar senare nr jag fick fatt i startkablar lt det ju nstan som om bilen skulle starta. Generatorn isf?

D r det inte strmmingen det r fel p iaf. Bara o ska vidare.....
Citera
2012-02-21, 00:12
Medlem
FreddeDs avatar
Citat:

Som sagt. Det r inte pga av generatorn som din bil inte startar. Ids inte brja frklara varfr. Ls p lite om bilen elsystem ist. Det r ngot som r bra att kunna tminstone grunderna till och du kommer ha hjlp av det i framtiden.
Din bil r trasig p ngot annat stlle och nu mste du brja felska.

Fr den soppa? Har den gnista? Detta r det frsta du ska kolla.
Citera
2012-02-22, 15:41
Medlem
ankan666s avatar
det kan vara fr klena startkablar ocks, jag frskte start min bil med kablarna, men det gick inte. sen skulle jag starta kgrsklipparen med dom det gick inte heller, tnktevafan.... lnade grannens startkablar och det gick hur bra som helst, ett tips r att ladda batteriet ver natten inomhus, eller iallafall ta in batteriet nr det r extremkyla ute, kylan sliter hrt.
Citera
2012-02-22, 20:29
Medlem
ankan666s avatar
kolla frst om den pumpar fram soppa. det r inte kablarna, jag missade ngra tidigare inlgg. utan ta bort en brnsleslang och se om det kommer nn soppa
Citera
2012-02-22, 23:07
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankan666
det kan vara fr klena startkablar ocks, jag frskte start min bil med kablarna, men det gick inte. sen skulle jag starta kgrsklipparen med dom det gick inte heller, tnktevafan.... lnade grannens startkablar och det gick hur bra som helst, ett tips r att ladda batteriet ver natten inomhus, eller iallafall ta in batteriet nr det r extremkyla ute, kylan sliter hrt.
WHAT?
Ska inte sga att du trollar. Men den var ny fr mig.
Citera
2012-02-22, 23:14
Medlem
FreddeDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankan666

Det rrde sig nog inte om fr klena kablar. Du mste ha haft ett brott i en av kablarna om dom inte funkade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in