• 2
  • 3
2012-02-21, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DDK
Haha, snyggt argumenterande! Men du lägger ju faktiskt ut frågan som en generaliserad sanning utifrån din egen upplevelse. Och min upplevelse är lika riktig som din. Om man i enlighet med svensk tradition släpper tanken att om någon har rätt har någon annan fel, så är det väl bara att konstatera att vi båda har rätt på individnivå men att jag bara kan besvara din frågeställning med att den inte stämmer. För mig.

Så. Nu fick jag huvudvärk och blev jävligt sugen på äggröra. På sex ägg, smör och vispgrädde
Du missar min poäng. Jag har ätit många kokta ägg och vet att jag blir väldigt mätt. Jag har också ätit äggröra gjord på ännu fler ägg, och inte blivit mätt alls. Du har ätit äggröra gjord på många ägg, blivit mätt. Du har däremot inte ätit många kokta ägg. Du har ingen referenspunkt. Inte utifrån den information du delat med dig av i alla fall.
Citera
2012-02-21, 22:23
Medlem
Tackar för alla övriga informativa svar. Så slutsatsen blir alltså att en äggröra är mer lättsmält än kokta ägg och man blir därför inte lika mätt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in