2012-02-19, 15:52
Medlem
Har en pepparkvarn som inte längre maler så bra. Det kommer så lite peppar hur mycket man än vrider. Misstänker att det fastnat för mycket malen peppar i den. Kan man rengöra pepparkvarn?
Citera
2012-02-19, 16:01
Eftersom jag inte vet hur din pepparkvarn ser ut kan jag ju heller inte veta om den går att rengöra.

Men vad jag vet är att du kunde lagt tiden det tog dig att skriva detta inlägg till att sälja nåt skoj på tradera istället. Så kunde du köpt en ny pepparkvarn för pengarna.
Citera
2012-02-19, 16:57
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Har en pepparkvarn som inte längre maler så bra. Det kommer så lite peppar hur mycket man än vrider. Misstänker att det fastnat för mycket malen peppar i den. Kan man rengöra pepparkvarn?
Klart att du kan, det finns inga jättekänsliga delar i den så du kan säkert diska ur kvarnen. Prova annars att mala ren den med grovsalt.
Citera
2012-02-19, 18:46
Medlem
JerryCottons avatar
Vad är det för märke på kvarnen? Var styr du storleken på kornen, i botten av kvarnen eller med en skruv på toppen?
Citera
2012-02-20, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Klart att du kan, det finns inga jättekänsliga delar i den så du kan säkert diska ur kvarnen. Prova annars att mala ren den med grovsalt.
Du har fel är den elektrisk så är finns det känsliga delar i den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in